Oluşturulma Tarihi: Mayıs 20, 2004 00:00
Ä°talyan Merloni Elettrodomestici, bu yıl Manisa’ya 8 milyon Euro’luk daha yatırım yapmaya hazırlanıyor. Merloni’nin Türkiye Genel Müdürü Stefano Pasini, ‘Manisa fabrikamız, diÄŸer Merloni fabrikaları arasında en lüks ve en yüksek modelleri üreten fabrika haline gelecek’ dedi.MANÄ°SA’daki üretimi ile hem Türkiye’deki satışlarını, hem de ihracatını artıran Ä°talyan beyaz eÅŸya üreticisi Elettrodomestici, 8 milyon Euro’luk yeni bir yatırım planlıyor. Ariston ve Indesit markalarıyla tanınan Merloni Elettrodomestici’nin Türkiye Genel Müdürü Stefano Pasini, son iki yılda Manisa’ya 16 milyon Euro yatırım yaptıklarını belirtirken, Türkiye’deki bu fabrikanın stratejik bir önemi olduÄŸunu vurguladı.Merloni Elettrodomestici’nin Manisa Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikasında Ariston marka soÄŸutucular için tasarlanan Ever Fresh ürününün tanıtan Stefano Pasini, son iki yılda kente yaklaşık 16 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını belirtti. Pasini, Manisa’daki üretimin baÅŸlangıçta iç pazara yönelik olduÄŸunu, ancak ürün kalitesi ve kullanılan teknoloji nedeniyle artık üretimin yüzde 60’ının ihraç edildiÄŸini belirtti.HEDEF YÃœZDE 20 BÃœYÃœMETürkiye pazarında hızla büyüdüklerini anlatan Pasini, 2003’te 185 milyon Euro ciro elde ettiklerini, üçüncü büyük üretici olduklarını ve yüzde 20 oranında büyümeyle yüzde 13’lük pazar payına ulaÅŸtıklarını söyledi. Passini, bu yıl yüzde 20’lik büyümeyle 230 milyon Euro’luk ciroya ulaÅŸmayı öngördüklerini vurguladı. Türkiye’deki fabrikanın üretim açısından da stratejik bir önemi bulunduÄŸunu ifade eden Pasini, bu yıl yapmayı planladıkları 8 milyon Euro’luk yatırımla Manisa fabrikasının, diÄŸer Merloni fabrikaları arasında en lüks ve en yüksek modelleri üreten fabrika haline geleceÄŸini belirtti. Pasini, ‘Şu anda da ürettiÄŸimiz tüm modeller, Avrupa’da üst model olarak satılıyor’ dedi.Türkiye’deki tedarikçilerinin, kaliteli üretimi ve düşük maliyetleriyle tüm dünyada tercih edilir duruma geldiÄŸine dikkat çeken Pasini, Manisa fabrikasına ürün tedarik eden yan sanayicilerin, Merloni grubundaki tüm fabrikalara ihracat yapabilmesi için ‘Global Tedarikçi Projesi’ uygulamasını baÅŸlattıklarını belirtti. Projeyle sadece soÄŸutucu deÄŸil, piÅŸirici ve çamaşır makinesi fabrikalarına da bölgeden ürün tedarik edileceÄŸini vurgulayan Pasini, ’Geçen yıl Manisa fabrikamıza ürün saÄŸlayan tedarikçilerimizin, 40 milyon Euro olan cirosunu, bu projeyle 2004 yılında 100 milyon Euro’ya çıkarmak istiyoruz’ dedi. Döviz dalgalandı fiyatlar artacakMERLONÄ° Elettrodomestici’nin Türkiye Genel Müdürü Stefano Pasini, döviz kurlarındaki dalgalanmaya dikkat çekerek, ürünlerine yüzde 5-6’yı geçmemek üzere fiyat artışı uygulamayı planladıklarını kaydetti. Pasini, bu konuda ÅŸunları söyledi: ‘Şu an piyasa zor bir dönem geçiriyor. 2003’te pazar yüzde 21 büyüdü, fakat fiyatlar yüzde 20 geriledi. Ãœretici ve bayilerin kárlılığı düştü. Son günlerde kurlarda dalgalanma var. Ãœrünlerimizde maksimum yüzde 5-6’yı geçmemek üzere fiyat artışı düşünüyoruz. Sektördeki tüm firmalar da fiyat artışına gitmeyi planlıyor.’Yiyeceklerin raf ömrü uzayacakARÄ°STON buzdolabıyla birlikte satışa sunulan ve yiyeceklerin raf ömrünü 4 kat uzatan Ever Fresh ürünü tanıtıldı. Bir vakum sistemi ve iki cam saklama kabından oluÅŸan ürünün, eski dolaplarda da kullanılabilecek. Ancak ÅŸu an sadece Ariston’un tek bir modeli içinde piyasaya sunulacak.Â
button