Manheim Türkiye 2009 hedeflerini değiştirmedi

Güncelleme Tarihi:

Manheim Türkiye 2009 hedeflerini değiştirmedi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2008 15:51

ABD'li ikinci el otomobil pazarlama şirketi Manheim ve Borusan şirketi Otomax'ın ortaklığıyla kurulan Manheim Türkiye, 2008 yılı hedeflerine ulaşırken, krize rağmen 2009 hedeflerini değiştirmedi.

Manheim Türkiye Genel Müdürü Cengiz Temel, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken, 2008 yılında 2 milyon dolar civarında yatırım yaptıklarını bildirerek, Tuzla'daki faaliyet alanlarında yer alan operasyonu, Manheim'ın uluslararası düzeydeki standartlarına getirdiklerini ve daha interaktif, aracın bantlardan geçtiği, alıcının aracı inceleyerek, aktif teklif verebildiği sisteme geçtiklerini anlattı.
Araçların ekspertiz sistemini Manheim'ın uluslararası standartlarına getirdiklerin ve ışıklı kod sistemiyle satışa başladıklarını dile getiren Temel, İstanbul'un Avrupa yakasında bir satış noktası oluşturup, 20 Ekim'de burayı devreye soktuklarını, hedeflerinin ağırlıklı olarak İSTOÇ Ticaret Merkezindeki bayilere ulaşmak ve bunların, Tuzla'da düzenlenen açık artırmaya interaktif olarak katılmalarını sağlamak olduğunu söyledi.
Temel, araçların satışa çıkmadan önce, satılabilir hale getirilmesini sağlamak üzere bir servis merkezini de Tuzla'da faaliyete sunduklarını belirterek, "2008 yatırım hedeflerini gerçekleştirdik. Satış olarak da aralık başı itibariyle 2008 hedefini gerçekleştirdik. Yaklaşık 10 bin aracın satışına aracılık ettik" diye konuştu.

-2009 İÇİN HEDEF, 12 BİN 500-13 BİN ARACIN SATIŞINA ARACILIK ETMEK-

İSTOÇ'taki yerlerini teknoloji merkezi haline dönüştürmeyi hedeflediklerini, 2009'da birinci önceliklerinin devreye sokacakları "el terminalleri" ve bu operasyonun sağlamlaştırılması olduğunu kaydeden Temel, mevcut sistemde üye bayilerin tekliflerini bayrak kaldırarak verdiklerini belirterek, "Ocak ayından itibaren geçerli olacak sistemde bayiler, ellerindeki el terminallerinden istedikleri hattaki aracı seçebilecekler, ekspertiz durumlarını görebilecekler ve teklif verebilecekler. Bu çok daha interaktif olacak ve hızlandıracak operasyonu" dedi.
Cengiz Temel, gelecek yıl ayrıca, öncelikle Ankara, Adana ve İzmir olmak üzere Anadolu'nun çeşitli yerlerinde, stratejik ortaklıklarla açık artırma düzenlemeyi planladıklarının altını çizdi.
Gerçek zamanlı, bayinin açık artırmaya dilediği yerden katılabilme olanağı sağlayan Manheim'a ait bir ürünün, Türkçe'ye ve Türk pazarına uygulanması çalışmalarını da sürdürdüklerini anlatan Temel, ürünün 2009 yılı mart ayından itibaren devreye gireceğini bildirdi.
Temel, bu ürüne ilişkin şu bilgileri verdi:
"Borusan Manheim'ın üyesi olan alıcı, yerinden kalkmadan, dükkanında, bir gün veya bir saat önceden sisteme girip, açık artırmada hatta çıkacak arabaları inceleyip, o araçlara alarm mekanizması kurup kendi işinin başına dönebilecek. Açık artırma esnasında araca sıra geldiğinde sistem devreye girecek ve kendi bilgisayarından, bir başka ilden, Tuzla'daki açık artırmaya katılıp, teklif verebilecek. Dolayısıyla yer, sınırlı olmaktan çıkacak. Böylece, Türkiye çapında tüm bayilerin aktif katılımı gerçekleşecek. Bu, alıcı açısından güvenilir ve sağlam bir kaynaktan araç elde etme şansını sağlayacak Anadolu'daki bayiye. Satıcı açısından da, çok daha fazla kaynağa ulaşma olanağı sağlayacak. Bugün şu anda ortalamada bir açık artırmada 130-150 tane bayiyi, alıcıyı bir araya topluyoruz. El terminalleri ve bu ürün devreye girdiğinde ortalama hedefimiz, açık artırma esnasında 500-600 alıcıyı aktif hale getirebilmek. Bu, satış şansını çok artıracak."
"Türkiye'de bu modelde açık artırma işi yapan şirket bulunmadığını" dile getiren Temel, el terminalleriyle fiyat verme işini Türkiye'de geliştirdiklerini ve bunu Manheim'ın başka bölgelerine de sunma planları bulunduğunu söyledi.
Temel, 2009 satış hedefleri konusunda, "2009 için hedefimiz 12 bin 500-13 bin aracın satışına aracılık etmek. Krize rağmen biz hedeflerimizi değiştirmedik" dedi.
Sadece yetkili satıcı ve galerilere satış yaptıklarına işaret eden Temel, üye sayısını artırmak konusunda agresif davrandıklarını ifade ederek, "Şu an 700 civarında üyemiz var. Önümüzdeki sene biz bunu 1.500-2.000 arasında bir rakama çekmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki sene bunu ikiye katlarken, en azından üyelerin yüzde 60'ının Anadolu'dan olmasını bekliyoruz. Orada çok ciddi bir potansiyel var ve oradaki potansiyele dokunamıyoruz şu anda" şeklinde konuştu.

-"İLK 3 AYI AZ YARAYLA ATLATABİLİRSEK..."-

Krizin yansımalarına ilişkin olarak da Temel, "Eskiden bizden her hafta araç alan üyemiz, iki haftada bir gelmeye başladı. İki haftada bir gelenler üç haftaya, üç haftada bir gelen, dört haftaya çıktı. Üyelerin ellerindeki aracı likide etme süreci artıyor. Adetsel anlamda düşmedi satışlarımız, fakat bayilerin araç alım sıklığı olarak düştü. 2008'in başındaki performansı üyelerimiz devam ettirebilmiş olsaydı, 2008 için koymuş olduğumuz hedefin yüzde 25-30 üzerine çıkmış olacaktık" değerlendirmesinde bulundu.
Manheim Türkiye Genel Müdürü Cengiz Temel, 2009 için pazarda fazla hareket beklemediklerini ve krizin etkilerinin yine büyük olacağını düşündüklerini ifade ederek, şu görüşleri dile getirdi:
"Talebin de ertelenmesiyle beraber 2009'un otomobil sektörü için iyi bir sene olmayacağını, kötü bir sene olacağını düşünüyoruz. Ama hiçbir zaman 2001'deki gibi olmayacağını da söyleyebiliriz. Satışlar, ikinci elde 700-800 binler civarında gerçekleşir tahminindeyiz. İlk 3 ay çok kritik. İlk 3 ayı az yarayla atlatabilirsek, otomobil sektöründe belki bu rakamlar biraz daha aşılabilir. Kredi kanalı açılmadığı sürece Türkiye'deki otomobil pazarının tekrar eski dönemlerine dönmesi çok zor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!