Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2008 00:00
Alman MAN’ın Ticari Araçlar Grubu Başkanı Anton Weinmann, "Kárlılıkta Polonya’daki belediye otobüsü üretim merkezimiz Ankara’yı geçti. Ancak, bu durum Türkiye’nin ve Ankara’nın MAN Ticari Araçlar Grubu’ndaki önemini değiştirmez. Türkiye’de büyümemiz zaman içinde sürecek" dedi.
ALMANYA’nın önde gelen gruplarından MAN’ın Ticari Araçlar Grubu Başkanı Anton Weinmann, "Ankara’daki otobüs üretim merkezimiz 2007’de biraz gerileme yaşadı. Polonya’daki alçak tabanlı belediye otobüsü üreten şirketimiz kárlılıkta Ankara’yı geçti. Bu durum biraz da yeniden yapılanma süreçlerinden kaynaklandı. Ankara fabrikası, MAN Ticari Araçlar Grubu’nun çizdiği stratejinin en önemli parçalarından biri. Yeri geldikçe orada büyümeye devam edeceğiz" dedi.
TÜRKİYE İKİNCİ SIRADA: Anton Weinman, MAN Ticari Araçlar’ın yıllık bilanço toplantısı sonrasında sorularımızı yanıtlarken, "Otobüs üretim merkezlerinizden araç başına kárlılıkta hangisi daha ön sırada?" sorusu üzerine şu değerlendirmeyi yaptı: "Ürettikleri araçlar farklı olduğu için birebir araç başına bir liste veremem. Ancak, Polonya’daki alçak tabanlı otobüs üretim tesisimiz geçen yılı kárlılıkta birinci tamamladı. Ankara ikinci sırada yer aldı. Almanya’daki iki fabrikamız da 3-4’üncü sıraya oturdu."
ANKARA DURUMU DÜZELTECEK: MAN Türkiye’nin geçen yıl yaşadığı küçük gerilemenin 2008’de yerini büyüyen ciro ve yükselen kára bırakacağını ifade eden Weinmann, şunları söyledi: "MAN Türkiye, 2007’nin ilk yarısında yeniden yapılanmanın da etkisiyle bir gerileme yaşadı. İkinci yarıda ise toparlanmanın ilk işaretlerini aldık. 2008’in ilk iki ayı ise beklediğimiz gibi olumlu geçti. Dolayısıyla 2008’de MAN Türkiye’nin kárlılıkta Polonya’yı yeniden yakalayacağını hatta geçebileceğini de düşünüyorum."
STRATEJİMİZ DEĞİŞMEZ: Anton Weinmann, "Yaşadığınız gerilemeler Türkiye’ye dönük stratejinizde bir değişikliğe yol açar mı?" sorusunu şöyle yanıtladı: "Türkiye’de kısa vadeli olumsuz oynamalar bizim uzun vadeli stratejimizi değiştirmez. Türkiye ve Ankara’daki fabrikamız bizim için çok önemli. Aynı önemini de koruyacak. Yeniden yapılanma sonrasında Ankara fabrikamızda verimlilik yüzde 15 arttı. Amacımız verimliliği daha da artırmak, kaliteyi iyice yükseltmek. Türkiye’deki çalışanlarımız da bunun farkında. İstediğimiz sonucu almak için çalışmalarımız sürecek."
ŞİMDİLİK AYNEN DEVAM: Weinmann, "Önümüzdeki dönemde MAN Türkiye’nin otobüs üretimindeki rolünü daha da artırmak için planlarınız var mı?" sorusuna şu yanıtı verdi: "Görünen planlarımız arasında Türkiye’deki üretim stratejimizde önemli bir değişiklik yok. Mevcut kapasiteyi artırmamız gereken talep ortaya çıkarsa, o zaman kapasiteyi artırıcı adımlar atabiliriz."
MAN Türkiye Grubu’nu 2007 cirosu 576 milyon Euro
MAN, bir süre önce gerçekleştirdiği yeniden yapılanma doğrultusunda Türkiye’de üretimle pazarlamayı iki ayrı şirket haline getirdi. MAN Türkiye A.Ş., Ankara fabrikasındaki üretimden dorumluyken, MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. de Türkiye’deki satışları yönetmeyle görevlendirildi, Yürütme Kurulu Başkanlığına da Tuncay Bekiroğlu’nu getirdi. Tuncay Bekiroğlu, "2005 ve 2006’da Türkiye’de 35 biner adetle 12 bin ton ve üzeri kamyonda satış rekoru kırıldı. 2001 krizi sırasında bu rakam 5 bin 400’e kadar inmişti. 2007’de de kmyon satışları 27 bin 500’e geriledi. Bundan MAN da payını aldı. 1700 adet kamyon satışıyla Türkiye’deki payımız yüzde 7. Otobüs pazarındaki satış da 1076 adetle 2007 yılı 2006 düzeyinde kaldı. MAN’ın 2007’deki toplam otobüs satışı 479 adet olarak gerçekleşti" dedi. Bekiroğlu, MAN’ın Türkiye’deki üç şirketinin 2007 cirosunu şöyle sıraladı:
MAN Türkiye A.Ş. (Üretim şirketi): 330.2 milyon Euro.
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.
(pazarlama şirketi): 187.7 milyon Euro.
MAN Finansman (Kredi şirketi): 58.6 milyon Euro.
MAN Türkiye Grubu: 576.5 milyon Euro.
Kamyonda üretime geçmeden Mercedes’i yakalamak isteriz
MAN Ticari Araçlar Grubu Başkanı Anton Weinmann, "Mercedes, Türkiye’yi otobüs merkezi yapmasının ardından kamyonda da üretime geçti. Böylece Türkiye’deki satışları önemli ölçüde arttı. Siz de kamyon pazarında aynı çizgiyi izlemeyi düşünüyor musunuz?" sorusu üzerine şunları söyledi: "Kısa ya da uzun vadede Türkiye’de kamyon üretimine dönük yatırım düşünmüyoruz. Elbette üretim avantajlı durum. Ama hedefimiz her türlü çabayı harcayıp, üretim yapmasak da Türkiye kamyon pazarında Mercedes’i yakalamak olacak."
Tek beklentimiz ekonomik istikrar
ANTON Weinmann, "Türkiye’de sizi rahatsız eden, işlerinizi güçleştiren herhangi bir durum var mı? Hükümetten beklentiniz nedir? Güçlü YTL sizi de rahatsız ediyor mu?" sorusu üzerine şöyle konuştu: "Bizim hükümetten özel olarak bir beklentimiz yok. Bizim için önemli olan ekonomik istikrarın sürmesi, fazla oynaklık olmaması. Aşırı oynaklık uzun vadeli plan yapmamızı engelliyor çünkü."
Ankara belediye otobüsü ihalesi yarışı başlıyor
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Yürütme Kurulu Başkanı Tuncay Bekiroğlu, önlerindeki en önemli projelerden birinin Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin gerçekleştireceği 500 otobüslük ihale olduğunu söyledi. Bekiroğlu, "Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin daha önceki 500 otobüslük ihalesini biz kazanmıştık. Sayın Melih Gökçek, Türkiye’de üretim şartı koyup, doğalgazla çalışan otobüsleri de bizden almış oldu. 20 Mart’ta teklif süresi bitecek ihalede otobüslerin tümünün doğalgazlı olması söz konusu. Türkiye’de üretim yapıyor olmanın bize avantaj sağlayabileceğini düşünüyoruz" dedi.
Faaliyet kárı ilk kez1 milyar Euro’yu geçti
MAN Ticari Araçlar Grubu Başkanı Anton Weinmann, 2007 yılında cirolarının 2006’ya göre yüzde 20 artışla 10 milyar 410 milyon Euro’ya ulaştığını açıkladı. Weinmann, 2007’nin kendileri için rekorlar yılı olduğunu belirterek, "Kamyon-otobüs toplam satış sayımız 100 bin 609’a ulaştı. Operasyon kárımız bir önceki yıla göre yüzde 49 artarak 1 milyar 39 milyon Euro oldu. Kárlılıkta ilk kez cironun yüzde 10’u düzeyine ulaştık. 2008 yılında da aynı çizgiyi sürdüreceğimizi düşünüyoruz."
Daldırma yöntemiyle astar için 20 milyon Euro yatırım
MAN Türkiye, 2008 yılı yatırım planını 20 milyon Euro olarak belirledi. Söz konusu yatırımla Ankara’daki fabrikaya "kataforez" tesisi kurulacak. Bu tesisle MAN Türkiye’nin ürettiği otobüslerde paslanma riski tümüyle ortadan kalkacak. Otobüslere boya öncesi çekilen astar, "daldırma yöntemiyle gerçekleşecek. Orada kullanılan teknoloji, astarın en ince noktalara kadar girmesini sağlayacak.
Vahap MUNYAR