OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 05, 2005 00:00
Renault’un, Megane modeli ile başlattığı tasarım anlayışı çerçevesinde makyajlanan Laguna, sportif görünümü ve büyük bagaj hacmi ile öne çıkıyor. Bu haftaki test konuğumuz Laguna’nın 2.0 litrelik 170 beygir gücündeki motorla donatılan versiyonu ise performansıyla dikkat çekiyor.İlk kez 1993 yılında tanıtılan Renault’un orta üst segmentteki temsilcisi Laguna, ikinci neslinin makyaj operasyonundan sonra güncel haline kavuştu. Renault’un, Megane modeli ile başlattığı tasarım anlayışı çerçevesinde yeniden şekillendirdiği Laguna, Türkiye’ye 1.6 litre 115 beygir, 1.9 litre dizel 120 beygir ve 2.0 litre Turbo 170 beygirlik motor seçenekleri ile getiriliyor. Bu haftaki test konuğumuz Laguna’nın 170 beygirlik Turbo versiyonuydu. Dynamique ve Privilege donanım seçenekleri ile satılan Laguna Turbo’nun satış fiyatı 61 bin 300 YTL’den başlıyor.Ön tasarımda Renault logosunu taşıyan ve motor kaputu ile ön ızgarayı birleştiren parça aracın yeni yüzünü vurguluyor. Siyah şeritli ve desensiz olarak tasarlanan far grubundaki xenon far optik sisteme kavuşmuş. SPORTİF İÇ MEKANİç mekan da makyaj operasyonundan nasibini alarak yenilenmiş. Orta konsolun en üstünde bulunan ekrandan müzik sisteminin bilgileri takip edilirken, konsolun ortasında yine kapaklı bir göz bulunuyor. Bu gözün altında ise müzik sistemi ve klima kontrol butonları yer alıyor. Yenilenen gösterge tablosu geceleri kırmızı ışıkları ile sportif bir görünüm sergiliyor. Gösterge panelinin ortasında bulunan ekran yardımıyla yol bilgisayarının verdiği bilgiler takip edilebiliyor. Kabindeki kaliteli işçilik ve aracın sunduğu geniş iç mekan yolcuları tatmin edecek düzeyde. Sınıfındaki ‘Liftback’ karosere sahip modellerinden birisi olan Laguna, bu sayede sportif bir görünüm sağlarken, büyük bagaj hacmi ile de beğeni topluyor. PERFORMANSLI MOTORTest aracımızda bulunan 2.0 litre silindir hacmindeki motor 5000 d/d’de 170 beygir güç ve 3250 d/d’de 270 Nm tork üretiyor. Öncüsünde bulunan 135 beygir gücündeki atmosferik besleme ile çalışan motorun hantallığının ortadan kaldırılması için araçta turbo aşırı besleme sistemi kullanılmış. Bu sayede Laguna gerekli olan ataklığa ve sürüş konforuna kavuşmuş. Araç 0’dan 100 kilometre hıza 9 saniyede ulaşırken, maksimum hızı ise saatte 220 kilometre. ‘Proactive’ isimli otomatik vites sistemine sahip olan araç aynı zamanda manuel olarak da kullanılabiliyor. Şehir içindeki yakıt tüketimi 100 kilometrede 12.7 litre olana aracın karma tüketimi 8.9, şehir dışı yakıt tüketimi ise 6.7 litre. Turbo’nun ekipmanlarıLaguna Turbo’nun standart ekipmanları ise şöyle sıralanıyor: ABS, EBV, AFU, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları, ESP, ASR, Elektronik Viraj Dönüş Kontrolü (CSV), ön gergili ve güç limitörlü emniyet kemerleri, hıza duyarlı merkezi kilit, ani frende otomatik yanan flaşörler, otomatik park freni, çift bölgeli otomatik klima, polen filtresi, Renault Card Sistemi, yol bilgisayarı, hız sabitleme sistemi, park sensörleri, yağmur sensörü, Hi-Fi radyo/CD çalar, CD değiştirici, elektrik kumandalı camlar, elektrikli olarak ayarlanabilen ve katlanabilen yan aynalar, otomatik kararan iç dikiz aynası, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon sistemi, deri kaplı direksiyon ve vites topuzu, yükseklik ve bel destek ayarlı ön koltuklar, arka yan ve arka cam perdeleri, sis farları, alaşım jantlar. Ayrıca Laguna’da ‘Prestij’ ve ‘Pack Deri-Konfor’ isimli iki opsiyon paketi de bulunuyor. Prestij paketinde elektrikli açılır tavan, xenon farlar ve far yıkama sistemi yer alırken; deri döşeme, elektrik kumandalı ve ısıtmalı koltuklar, deri kaplı kapı panoları ise Pack Deri-Konfor paketi dahilinde opsiyonel olarak alınabiliyor. Sürüş izlenimi Emre ÖZPEYNİRCİLaguna’ya
Aslan gazabıBu haftaki test konuÄŸumuz olan 2.0 litrelik Turbo Laguna, OtoyaÅŸam ekibinden Aslan Batur’un gazabına uÄŸradı. Batur, Renault’dan teslim aldığı aracı önce Hürriyet binasına getirip bana teslim etti. Daha sonra deponun boÅŸ olduÄŸunu benzinciye gitmesi gerektiÄŸini söyledi. Olay bundan sonra patlak verdi. Yaklaşık 1 saat sonra kan ter içinde yanıma gelen Batur’un ilk sözü, ‘Laguna’da bir çizik bile yok. Ama karşı taraftaki adam zabıt tutturucağım diye tutturdu’ dedi. Söylediklerinden aracı çarptığını anladım ama ne olduÄŸunu anlamadım. MeÄŸer Batur, yolu biraz geniÅŸ alınca, karşıdan gelen bir araca dokunmuÅŸ. Karşı taraftaki araçta da birÅŸey olmamasına raÄŸmen aracın sahibi trafikle ilgilenen bir kiÅŸi olduÄŸu için ısrarla zabıt tutturmuÅŸ. Ä°ÅŸin komik tarafı bu olaylar yaÅŸandıktan ve Aslan yanıma geldikten 10 dakika sonra bu kiÅŸi benimle görüşmeye geldi. Hiç bir ÅŸey yokmuÅŸ gibi bana projelerini anlattı. Dünya küçük.Bu yaÅŸananlardan sonra Laguna’yı daha dikkatli kullanmak Allah’ın emri oldu. Çünkü yaÅŸanacak diÄŸer bir vukuat, Renault’ya karşı tüm itibarımızı zedeliyebilirdi. Bu yüzden turbosuyla ünlü Laguna’yı sakin kullanmak durumunda kaldım. Ama söylenebilecek tek söz bu motorla ve bu konforla Laguna çok iÅŸ yapar.Â
button