OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 14, 2004 00:00
TCDD Genel Müdürlüğü, TavÅŸancıl’da meydana gelen tren kazasında, bölge kumanda merkezindeki grafiklerden BaÅŸkent Ekspresi’ne giriÅŸ sinyalinin kırmızı olduÄŸunun kesin olarak tespit edildiÄŸini, aynı ekspresin kırmızı sinyalden 1559 metre önceki sarı sinyali de dikkate almadığının anlaşıldığını açıkladı. TCDD’den yapılan yazılı açıklamada, kaza ve bulgular şöyle anlatıldı:BaÅŸkent Ekspresi, sarı yanan sinyali, ardından 40 kilometre azami hızı gösteren tabelayı, sonra da sarı sinyalden 1559 metre ilerideki kırmızı yanan sinyali ihlal etti. Bölge kumanda merkezindeki grafiklerden bu kesin olarak saptandı.FRENLER ÇALIÅžIYORDUAdapazarı Ekspresi’nin geçiÅŸine ayarlı olan makasın kilit tertibatını da tahrip ederek kendisine kapalı olan yola girince kaza meydana geldi. Çarpışan lokomotiflerin her ikisinin de dinamik fren donanımının çalışır vaziyette olduÄŸu tespit edildi. BaÅŸkent Ekspresi’nin 82.5, Adapazarı Ekspresi’nin de 10 kilometre hızla çarpıştığı, hız bandı incelemesinde anlaşıldı. Ölen makinist, elektrik ocağı kurbanı olmuÅŸTÃœRK Ulaşım-Sen, TavÅŸancıl’da kaza yapan trenlerden BaÅŸkent Ekspresi’nin ölen makinisti Soner Gürkan’ın elektrik ocağı olmadığı için arka kabine geçmek zorunda kaldığını, bunun, seyir güvenliÄŸini riske sokan bir faktör olduÄŸunu bildirdi. Türk Ulaşım-Sen Genel Merkezi’nden yapılan yazılı açıklamada, Gürkan’ın, kaza günü tren hareket etmeden önce lokomotifte yaptığı kontrollerde elektrik ocağı bulunmadığını bir raporla Gar Müdürlüğü’ne ilettiÄŸi belirtildi. BaÅŸkent Ekspresi’nin makinist mahallinde elektrik ocağı bulunmaması nedeniyle Gürkan’ın yemeklerini ısıtmak için arkadaki makinist bölümüne geçmek zorunda kaldığı, seyir anında kullanılmayan bu kabinde bulunmasının feci ÅŸekilde can vermesinin gerekçesi olduÄŸu ifade edildi. Â
button