Güncelleme Tarihi:
İtalyan Barilla makarnalarının sahibi Guido Barilla, dün İtalyan Radio 24'ün yayınına katıldı. İtalya'nın en büyük reklam veren şirketlerinden birinin sahibi olan Barilla, markalarının reklamlarında geleneksel aile tablosunun tercih edildiğini söyledi ve "Hiçbir zaman eşcinsel bir aile bizim reklamlarımızda yer alamaz. Saygısızlıktan değil; onlarla aynı görüşte omadığımdan. Bizim reklamlarımızda, kadının temel bir rol oynadığı klasik aile yapısı yer alır" diye konuştu.
Aslında Guido Barilla, konuşmasında gey çiftlerin evlat edinmesine karşı olduğunu fakat İtalya'da yasak olmasına rağmen geylerin evlenmesini desteklediğini söylemişti. Barilla'nın reklamlarla ilgili sözleri, doğrudan sorulmuş bir soruya cevap niteliğindeydi. Barilla o soruya tam olarak "Eğer geyler bizim makarnalarımızı ve reklamlarımızı beğeniyorlarsa, bizim makarnalarımızı yesinler. Eğer beğenmiyorlarsa yemesinler, gidip başka markanın makarnasını yesinler" demişti.
Ancak Barilla'nın bu sözleri gey oluşumları ayağa kaldırdı. Ülke çapında boykot çağrıları yapılırken Equality Italia isimli eşcinsel hakları savunucusu grup adına konuşan Aurelio Mancuso, Barilla'nın sözlerini "saldrıgan bir provokasyon" olarak nitelendirdi. Mancuso, "Barilla'nın sahibinin onların makarnasını yememe önerisini kabul ediyoruz" dedi.
Tüketiciler sosyal medyada da Barilla'ya karşı boykot çağrıları paylaşıyor.