Lufthansa'nın Türkiye'deki 50. yıldönümü

Güncelleme Tarihi:

Lufthansanın Türkiyedeki 50. yıldönümü
Oluşturulma Tarihi: Eylül 13, 2006 13:04

Lufthansa Alman Havayolları, Türkiye'ye yaptığı ilk seferin 50. yıldönümünde, Türkiye seferlerindeki yolcu sayısını arttırmak için araştırmalarının sürdüğünü açıkladı.

Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Sadık Elmas, 50 yıl önce bir yılda taşıdıkları yolcu sayısına bugün iki günde ulaştıklarını söyledi. Sadık Elmas, Lufthansa kurulduktan sadece bir yıl sonra Türkiye'ye ilk seferin gerçekleşmesinin, Türkiye'ye verilen önemi gösterdiğini vurguladı. Türk sivil havacılık sektörünün son dönemde büyük gelişme kaydettiğini de belirten Elmas, Türkiye seferlerindeki yolcu sayısını arttırmak için araştırmalarının sürdüğünü anlattı.

50 YIL SONRA AYNI TARİHTE SEFER

12 Eylül 1956 yılında Türkiye'ye yapılan ilk sefer, Münih-İstanbul arasında gerçekleşmişti. Aynı uçak İstanbul'dan sonra bazı Ortadoğu başkentlerine geçmişti. İstanbul'a uçtuğu ilk yıl, 4 bin 445 yolcu taşıyan Lufthansa Havayolları, 2005 yılında 745 bin 246 yolcuya ulaştı.
Tam elli yıl sonra yine aynı tarihte yapılan seferde ise Lufthansa'nın şimdiki Türk personeli de yer aldı. Türk kökenli iki hostes, 50 yıl önceki üniformalarıyla hizmet verirken, Lufthansa'da görevli az sayıdaki Türk pilotlardan biri de yolculuğa katıldı.

TÜRKİYE'DEN TURİST BEKLİYORLAR

Gelinen noktada Lufthansa, Türkiye'den yolcu sayısını arttırmaya çalışırken, Alman turizm yetkilileri de, Türk turist sayısını kısa vadede yüksek oranda arttırma amacında. Berlin'de Türk gazetecilere, Almanya'nın turizm konusunda Türkiye'den yeni beklentileri de anlatıldı.

Almanya Ulusal Turizm Kurulu bölgeler direktörü Knut Haenschke, Almanya'dan Türkiye'ye her yıl dört milyondan fazla turist gittiğini söyledi. Türkiye'den Almanya'ya gelenlerin ise yılda 1 milyon 250 bin kişiyi bulduğunu ama bunların büyük çoğunluğunun yakınlarını ziyaret ettikleri için, turizm sektörüne katkıda bulunmadığını kaydetti.

Haenschke Türkiye'den, "Almanya'daki yakınlarının yanında kalmayacak" turistler beklediklerini söyledi. Alman turizm yetkilisi, bununla ilgili oluşturdukları rakkamsal hedefin iki yıl sonunda, yılda 500 bin gece konaklama olduğunu vurguladı.

LUFTHANSA'NIN EĞİTİM SİMULATÖRLERİ

Bu arada Lufthansa Alman Havayolları Türkiye'ye ilk seferinin 50. yıldönümünde, bir grup Türk gazeteciye Almanya'daki pilot eğitim merkezini tanıttı. "Simulatörler" sadece Lufthansa'nın değil, başka havayollarının pilotlarının da eğitiminde kullanılıyor.
Berlin'de her uçak için ayrı kurulan simulatör kabinleri, sanal uçuş imkanını gerçek hayattaki gibi mümkün kılıyor. Her uçağın özelliklerini taşıyan kabinlerde, kalkış ya da iniş yapılan havaalanı tercih edilebiliyor. Ayrıca hangi uçak için eğitim yapılıyorsa, o uçağın bütün teknik özellikleri kabinde oluşturulan gerçek kokpit sayesinde eğitilen pilot tarafından uygulanıyor.
Lufthansa'nın eğitim görevlisi Swen Gaida, simulatör merkezinin üç uçak değerinde olduğunu, başka havayolu şirketlerinin pilotlarının da burada eğitilebildiğini anlattı. Gaida ayrıca, simulatörleri, bireysel kullanım için de açtıklarını, önceden rezervasyon yapılması koşuluyla, bireysel kullanıcıların saati 500 avro kira ücretiyle kabinleri kullanabildiğini belirtti.

İNŞAATI HALA BİTMEYEN HAVAALANI

Almanya'nın başkenti Berlin'in en önemli tarihi mekanlarından biri olan Templehoff  havaalanının, kamuya açık olmayan bölümleri, Türk gazetecilere gösterildi.

Hitler'in "bin yıl ayakta kalacak tesis" hayaliyle inşaatına başlanan havaalanı Berlin'in içinde. Ama savaş yüzünden tamamlanamayan havaalanı bugün sadece küçük uçaklara hizmet veriyor.
Terminal ve ek binalarıyla dünyanın en büyük mimarı yapılarından birini oluşturuyor. Yuvarlak havaalanının kenarında çeyrek daire şeklinde yapılan terminalin uzunluğu bin 234 metre. Kapalı alanın yüzölçümü ise 300 bin metrekareyi buluyor.

İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra Sovyet ordusu, Berlin'in doğusunu kontrol ediyordu. Batı Berlin ise Doğu Almanya'nın içinde bir ada gibiydi. Sovyetler, başlangıçta, Batı Berlin'e karadan abluka uygulayınca 10 aydan fazla bir süre Batı Berlin'deki iki milyon kişinin bütün ihtiyaçları havayoluyla karşılandı. Templehoff havaalanı da bu hava köprüsünün ayağını oluşturuyordu.
Onlarca yıl iki bin Amerikan askerinin hizmet verdiği ve barındığı havaalanının, o dönemde kullanılan şimdi terk edilmiş bölümleri, Türk basınına gösterildi.
Terminalin çatısı da başlangıçta tribün olarak tasarlanmıştı. Çünkü Hitler 100 bin kişinin alanı görmek üzere çatıda oturabilmesini istiyordu. Ama binanın bitirilemeyen bir çalışması da bu oldu. Plana göre 100 bin kişinin buluduğu çatı tribünü, 12 dakikada boşaltılabiliyor. Çıkış ve merdivenler de buna göre tasarlanmış.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!