Güncelleme Tarihi:
Der Spiegel dergisinin haberine göre Lufthansa, çok iyi kazanç sağladığı Amerika Kıtası'na uçuşlarda rakip havayolu şirketlerinin büyük ilgisi nedeniyle fiyatları düşürdü.
Derginin haberinde, "Yalnızca Türk Hava Yolları ve Emirates Havayolları, bu yaz Amerika seferlerinde kapasitelerini yüzde 20 artırdı. Qatar Airways ve Etihad Havayolları da yolcu taşıma kapasitelerini yüzde 50 artırdı" denildi.
Rakip firmaların Amerika Kıtası'na uçuşlarda 1 milyon 750 bin yolcu taşıyabilecek ek seferler düzenledikleri, Lufthansa'nın konumunu korumak için Air France ve British Airways ile işbirliğine gittiği kaydedildi.
Lufthansa Yönetim Kurulu Üyesi Jens Bischof, dergiye yaptığı açıklamada, "Müşterilerimiz bize değer verdiği için satışlarımız iyi gidiyor ancak açıkça daha düşük fiyatlarla bilet satıyoruz" bilgisini verdi.
YENİ PLANLAR
Lufthansa'nın Avrupa içinde düşük fiyatlarla uçan Ryanair ve Easyjet gibi firmalarla rekabet edebilmek için kendi grubu bünyesindeki Eurowings'in çatısı altında yeni bir havayolu şirketi kurmayı tasarladığı bildirilen haberde, şirketin Asya yönelik daha ucuz uçuşlar için de arayışta olduğu, bunun bölgeden bir havayolu şirketiyle işbirliği içinde mi yoksa ortak yeni bir şirket kurulmasıyla yoluyla mı olacağının henüz netlik kazanmadığı aktarıldı.
Yeni planların, 1 Mayıs'ta göreve başlayan Lufthansa Üstyöneticisi (CEO) Carsten Spohr tarafından temmuz ayı başında kamuoyuna açıklanması bekleniyor.
Almanya'nın en büyük hava yolu şirketi olan Lufthansa, geçen hafta yaptığı sürpriz açıklamada, 2014 kar hedefini aşağıya çekerek 1 milyar Euro olarak duyurmuş, açıklama üzerine şirket hisseleri borsada büyük değer kaybetmişti. Lufthansa'nın daha önce açıkladığı tahmin 1,5 milyar Euro'ydu.