Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 2003 00:00
Lufthansa GüneydoÄŸu Avrupa, Afrika, OrtadoÄŸu Pakistan Bölgesi Satış ve Servisten Sorumlu BaÅŸkan Yardımcısı Joachim Steinbach, Türkiye'de 10 ayda gerçekleÅŸen sonuçların, geçen yılın aynı dönemine göre memnuniyet verici olduÄŸunu söyledi.Steinbach, 2003'de Irak savaşı ve SARS gibi olayların havayolu ÅŸirketleri için çok kötü bir çerçeve oluÅŸturduÄŸunu, ucuz havayollarının ortaya çıkması ve Avrupa'daki ekonomik durgunluÄŸun da bazı olumsuz etkileri bulunduÄŸunu vurguladı.   Lufthansa için ilk 6 ayın kötü ve zor geçtiÄŸini, 350 milyon Euro tutarında bir zararın söz konusu olduÄŸunu belirten Steinbach, yılın 3.çeyreÄŸinde ise 200 milyon Euro kar elde edildiÄŸini bildirdi. Steinbach, ''Yılı çok az bir karla kapatırsak bizim için çok iyi. Lufthansa için 2003 yılı hedefleri gerçekleÅŸmedi diyebiliriz. 2004'de ise daha da büyümek, geliÅŸmek ve yatırım yapmak istiyoruz'' diye konuÅŸtu. Ucuz uçuÅŸlara Lufthansa'nın da uyum saÄŸlaması gerektiÄŸini ifade eden Steinbach, ÅŸunları kaydetti: ''Biz de cazip olmak zorundayız. Çok güçlü büyüme gösterdiler. Bizde tepki göstereceÄŸiz. ÖğreneceÄŸiz. Kanımca birlikte yaÅŸayacağız, birlikte devam edilecek. Onlar da var olacak, ama biz de var olacağız. Paralel gideceÄŸiz.    Business ve first class uçuÅŸlara aynı ÅŸekilde devam edeceÄŸiz. Onu saÄŸlamlaÅŸtıracağız, ama daha düşük fiyatlı uçuÅŸlar için uyum saÄŸlama çalışmaları yapılacak. Kalite üzerinde çalışıyoruz. Uyum saÄŸlamada biz ürünümüzle, kalitemizle öne çıkmak istiyoruz. Internet üzerinden satış yapılması konusuna da yoÄŸunlaÅŸmak istiyoruz.'' Bazı havayollarının ucuz fiyatları nedeniyle hiç uçmayan insanların dahi uçmaya baÅŸladığına ve bir talep artışı olduÄŸuna iÅŸaret eden Steinbach, ''Yani bu kadar düşük fiyat... Sanıyorum sonuçta iflaslar olacaktır'' dedi.      Avrupa hava trafiÄŸinde bazı deÄŸiÅŸiklikler yapıldığını anlatan Steinbach, havayolu dünyasında da ittifaklar olduÄŸunu, bu konuda başı çeken ve Lufthansa'nın da baÄŸlı bulunduÄŸu Star Alliance'ı, yeni üyelerle daha da geliÅŸtirmek istediklerini söyledi.     LUFTHANSA TÃœRKÄ°YESteinbach, Türkiye pazarında THY'den sonra en güçlü yabancı havayolu konumunda olduklarını belirterek, yaÅŸanan kriz ortamı için 2003'ün 10 ayında gerçekleÅŸen sonuçların, geçen yılın aynı dönemine göre memnuniyet verici olduÄŸunu ifade etti. Türkiye'de daha iyi servis ve kalite hizmeti vermek istediklerini dile getiren Steinbach, yeni business class koltukların Türkiye pazarında etkili olacağını ve pazar paylarını artıracağını kaydetti. Lufthansa ÇaÄŸrı Merkezleri Denetleme Kurulu Ãœyesi de olan Steinbach, geçtiÄŸimiz Ocak ayında Ä°stanbul'da açılan ÇaÄŸrı Merkezi'yle müşterilerine daha kolay ulaÅŸmak istediklerini, ilk aÅŸamada ayda yaklaşık 20 bin çaÄŸrı alan merkezin, bugün 70 binden fazla çaÄŸrıya cevap verdiÄŸini bildirdi.   Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Sadık Elmas da 2003'ün 10 ayında geçen senenin toplam yolcu sayısına ulaÅŸtıklarını, ciro olarak da dolar bazında geçen yılın biraz üzerinde bulunduklarını söyledi. Irak savaşının etkisiyle Mart ayından sonra pazarda bir gerileme olduÄŸunu ve bu sırada bazı havayollarının sefer sayılarını azalttıklarını anımsatan Elmas, ''Biz diÄŸer havayolları kadar etkilenmedik. Eylül'den beri de pazarda bir canlanma var. Biz pazar payımızı çok az da olsa artırarak yüzde 13-14'e yükselttik'' diye konuÅŸtu. Önümüzdeki yıllar için pazar payları ve business class yolcu sayısını artırmak istediklerini belirten Elmas, yeni noktaya uçuÅŸ planlarının ÅŸu anda bulunmadığını bildirdi. Elmas, THY'nin özelleÅŸtirilmesine iliÅŸkin bir soru üzerine de Lufthansa'nın özelleÅŸtirildikten sonra çok daha geliÅŸtiÄŸine dikkat çekerek, ''THY aslında çok iyi bir ÅŸirket. ÖzelleÅŸtirilince kesinlikle daha iyileÅŸecek. Milli havayolunun kuvvetli ve iyi olması öbür havayollarına da kesinlikle faydalı olur'' diye konuÅŸtu. Â
button