Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2004 00:00
Ünlü tasarımcı Ross Lovegrove artık VitrA için çalışacak. VitrA’ya banyo tasarlayacak olan Lovegrove banyo tasarlarken Türk banyo kültüründen yararlanacak ve Türkiye’nin ‘kültür elçisi’ olarak çalışacak.DÜNYANIN en ünlü tasarımcılarından birisi olan Ross Lovegrove, Eczacıbaşı VitrA’nın banyo tasarımlarını yapacağını ve yaratacağı tasarımların modern çizgilerle Türk banyo kültürünün zarif bir kombinasyonu olacağını söyledi.Dünyada banyo kültürünün yaşadığı iki ülkenin bulunduğunu, bu ülkelerin Japonya ve Türkiye olduğunu belirten Lovegrove, tasarımlarının 2005 Mart ayında dünyanın en önemli banyo fuarı olan Frankfurt ISH 2005’te tüketicilerle buluşacağını bildirdi.Tasarımın tüketici üzerindeki etkisinin her geçen gün arttığını belirten Lovegrove, şöyle devam etti: ‘Tasarım bu gün dünyanın en önemli iletişim aracı. Ben tasarıma insanların yaşam kalitesini artırmak amacıyla başladım. Benim tasarımla uğraştığım zaman diliminde tasarımın gücü inanılmaz bir şekilde arttı. Tasarım, bugün dünyanın 5’inci büyük endüsrisidir. Bu sanayi futbol yada
film yapımı endüstrisinden daha büyüktür. Financial Times’ın (FT) haberine göre gelecek 15 yılda 435 milyar dolarlık uçak satışı yapılacak. Bu benim için önemli,çünkü bu uçak ÅŸirketleri farklılık yaratmak için tasarıma ağırlık verecek. Ben uçak ÅŸirketleri için de tasarım yapıyorum. Tasarım dünyasında ki tüm geliÅŸmeler beni ilgilendiriyor ve bugün ürünler arası farklılığı tasarım yaratıyor.’ Lovegrove, kendisi gibi tasarımcıların her yıl Ä°ngiltere’ye 18 milyar dolar akıttığını müzik ve moda dünyasının yaptığı ciroların bu rakamların çok gerisinde kaldığını bildirdi. Ä°stanbul’un kültürel, iktisadi ve duygusal olarak kendisini çektiÄŸini belirten Lovegrove, bu çekim olayı oluÅŸtuÄŸu için Eczacıbaşı ile çalışmayı kabul ettiÄŸini söyledi.Eczacıbaşı gibi iÅŸini ciddi yapan, Türkiye’nin büyükelçisi olan bir kuruluÅŸla çalışmanın kendisine mutluluk verdiÄŸini belirten Lovegrove, ‘Ben de Türkiye’nin kültür elçisi olacağım. Çünkü bir sanatçı olarak benim vatanım bütün dünya’ dedi. Dünyada Türklerin tasarım alanında tanımadığını vurgulayan Lovegrove şöyle devam etti: ‘İnsanlar diyorlar ki (Türkler ne bilirler ki) bunu tersine çevirmek istiyorum, bu mümkün. VitrA kendini iÅŸine adamış bir insan kaynağı ve inanılmaz bir imalat mükemmelliÄŸine sahip Vitra için tasarlayacağım ürünlerde su ve rahatlığı bir araya getiren bir konsept olacak.’Eczacıbaşı: Lovegrove VitrA markasına çok ÅŸey katacakECZACIBAÅžI Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Bülent Eczacıbaşı, uluslararası bir marka olan VitrA’nın gücünü artırmak amacıyla tasarım düşünürü Ross Lovegrove ile çalışmaya karar verdiklerini söyledi. Eczacıbaşı, Yaratıcı ve Yenilikçi BuluÅŸmalar 2004’te şöyle konuÅŸtu: ‘Tasarımın, çalışma konularımızda en önemli yaratıcılık alanı ve yenilikçilik kaynağı olduÄŸunu belirledik. Uluslararası markalarımızdan VitrA ürünlerinin doÄŸrudan doÄŸruya tasarıma dayalı olması nedeniyle hemde dünya pazarlarında hızla büyüyen bir marka olarak konumunu korumayı amaçladığı için, bu konuda öncülük görevi yüklenmiÅŸ bulunuyor.’Â
button