OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 03, 2004 00:00
İstanbul’da gerçekleşen 57’nci Dünya Gazeteler Kongresi’nde Değişen İş Dünyası’nda Başarı Stratejileri tartışıldı. Oturuma başkanlık yapan Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, lideri geçmenin zor olduğunu belirterek, ‘Ama piyasada lider olarak kalmak da çok güçtür’ diye konuştu.Dünya Gazeteler Kongresi’nin dördüncü oturumunda gazete sahipleri değişen iş dünyasında başarı stratejilerini ele aldılar. Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı’nın yönettiği oturumun açılışında, ‘Lideri geçmek zordur. Ama piyasa da lider olarak kalmak da çok büyük sorundur’ dedi.Sabancı, daha sonra sözü dünyada en çok satan İngilizce gazete olan The Times of India’nın Başkanı Pradaeep Guha’ya verdi. Doğruluk kavramı üzerine konuşan Guha, 1 milyar nüfusun 22 resmi dilin 1800 lehçenin olduğu ülkede strateji belirlemenin güçlüğüne değinerek, ‘Nüfusun büyük çoğunuluğunu oluşturan gençleri gazeteye büyük fotoğraflar, kendi geliştirdiğimiz Hinduca ve İngilizce karışımı Hinglishçe başlılarla çekmeye çalışıyoruz’ dedi.YUTULABİLİR GERÇEKLER YAZILIYORYutulabilir gerçekleri yazdıklarını söyleyen Pradaeep Guha, ‘Terör ve diğer gerçekleri görmezden gelemeyiz ama, bir tren kazası olduğunda biz ölenlerin cesetlerinde çok hayatta kalanlar üzerine haberi kuruyoruz. Değişiklik marka kimliğinin kaybı anlamına gelmez’ dedi.Almanya’nın en büyük gruplarından WAZ Media’nın Genel Müdürü Lutz Glandt da doğru yönetim ve çok yönlülükle sürdürülebilir karlılık üzerine yaptığı konuşmada 16 bin çalışanları olduğuna değinerek, ‘Başarılı şirketler büyük balık
yemek istediklerinde boÄŸulurlar. Biz küçük küçük yiyoruz’ dedi.Yatırımlarına ölçek ekonomisi uygulayarak farklı gazetelerinin benzer iÅŸlerini birleÅŸtirdikerline deÄŸinen Glandt, yabancı ülkelerde de benzer uygulama yaptıklarını belirterek, ‘Eski DoÄŸu bloku ülkelerinde basın özgürlüğü kurallarına uyulması koÅŸulunu arıyoruz. Ä°nsan haklarına saygı, fikir hürriyetine saygıya bakıyoruz. Bu ortaklıklarda biz sadece ekonomik açıdan sorumluyuz’ dedi.Oturum baÅŸkanı Sabancı’nın sorusu üzerine Lutz Glandt Türkiye’yle ilgilendiklerini, çok güzel bulduklarını söyleyerek, ‘Bizim için yatırım ilginç olur. Almanya’da çok Türk yaşıyor ama hepsi Hürriyet okuyor. DoÄŸan Grubu’nun DPP ÅŸirketi sayesinde gazete ve dergilerimiz dağıtılarak Türk pazarına girmeyi baÅŸardı zaten’ dedi.Hürriyet tabloid olmayacak57’nci Dünya Gazeteler Kongresi’nde, ‘GeleceÄŸin Gazetesini Yaratmak Projesi’nin üçüncü stratejik raporu da Hürriyet Gazetesi Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Vuslat DoÄŸan Sabancı’nın yönettiÄŸi oturumda açıklandı. Gazetelerin tabloid boyutuna gelecekleri belirtildiÄŸi toplantıyı deÄŸerlendiren Vuslat DoÄŸan Sabancı, lider gazetelerin tabloid boyutuna gelmeyeceÄŸini belirterek; ‘Bir kaç santim küçülebilirler. Hürriyet’te lider gazete olarak bu konunun da lideri olur’ dedi.Â
button