Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2008 00:00
Dünyanın en büyük elektronik üreticilerinden Güney Kore’li LG, bugüne kadar irtibat ofisi ile bulunduğu Türkiye’de kendi şirketini kurdu.
8 ülkeyi de Türkiye’ye bağlayan LG’nin Ortadoğu ve Afrika CEO’su Ki Wan Kim, "Üç yılda Türkiye’de 1 numaralı elektronik şirketi olmayı amaçlıyoruz" dedi.
GÜNEY Koreli LG Electronics, 1984 yılından beri irtibat ofisi olarak faaliyet gösterdiği Türkiye’ye global bir rol vererek, Doğu Akdeniz’de sekiz ülkeyi Nisan 2008 itibariyle kurulan ’LG Electronics Türkiye’ye bağladı. Tüketici elektronik sistemleri ve mobil iletişim markası LG Electronics’in Ortadoğu ve Afrika CEO’su Ki Wan Kim, 1999 yılında Türkiye’de ortak bir klima üretim fabrikası kurduklarını hatırlatarak, "Aradan geçen yıllarda Türkiye, kendinden emin, bağımsız, ekonomik açıdan istikrarlı ve ilerleyen bir ülkeye dönüştü. Şimdi buradaki varlığımızı ileriye taşımanın ve Türkiye’ye global düzenimiz içerisinde daha büyük bir rol vermenin zamanının geldiğine inanıyoruz" dedi. Kim, yüzde yüz sahibi oldukları ’LGETK’ adlı iştirakleriyle marka şirketi olarak faaliyet başlatmaya karar verdiklerini belirterek, "LGE Türkiye’nin yakın gelecekte iyi bir kurumsal vatandaş ve kárlı bir kuruluş olacağından hiç şüphem yok. Önümüzdeki üç yılda 1 numaralı elektronik şirketi olmayı amaçlıyoruz" diye konuştu.
ÜÇ MERKEZDEN BİRİ OLDU: LG’nin yeni yapılanmasıyla birlikte Türkiye’nin Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nde Dubai ve Güney Afrika’dan sonra üçüncü merkez olduğuna işaret eden Kim, "Türkiye, sekiz ülkenin sorumluluğunu aldı ve bölgesel bir misyona sahip. ’LEVANT’ adını taşıyan bölgede yer alan Cezayir, Mısır, İsrail, Lübnan, Libya, Fas, Suriye ve Tunus artık Türkiye’ye bağlı olarak faaliyetlerini sürdürecek" dedi. Yeni rolünde Türkiye’nin Doğu Akdeniz’de pazarlama konusunda yaratıcılığın kaynağı ve lideri olarak konumlanacağını vurgulayan Kim, şunları söyledi:
TARİHİ ROL: "Bu bölgede Türkiye’nin tarihi bir rolü var. Bu tarihi çerçeve tüketicinin bazı ürünlere olan talebini ve tüketim alışkanlıklarını hala etkiliyor. Bu bölgeyle ilgili olarak çok derinlemesine bir araştırma yaptık. Tüketicinin talepleri açısından 8 ülke arasında benzerlikler olduğunu gördük. Türkiye, bu bölgedeki en büyük ve Avrupa’ya en yakın pazar. ’Eğer, Türkiye’de başarılı olursak, komşu ülkelerde de başarılı oluruz’ diye düşündük. Bizim gelişmemiz Türkiye’nin rolünün de adım adım gelişmesine yol açacaktır."
1 MİLYAR DOLAR HEDEFİ: LGE Türkiye Başkanı Christopher Kim ise, 111 ülkedeki 82 bin çalışanıyla faaliyet gösteren LG Electronics’in 2007’de 44 milyar dolar ciro elde ettiğini belirterek, "Türkiye’de ise toplam ciromuz 2007’de yaklaşık 250 milyon dolara ulaştı. Ciromuzu 2008 yılında ikiye katlayarak 500 milyon dolara çıkarmayı, 2009’da 750 milyon dolara ve 2010’da ise 1 milyar dolara yükseltmeyi amaçlıyoruz" şeklinde konuştu. Türkiye’de tüketici elektronik sistemleri, IT ve GSM olmak üzere üç alanda faaliyet gösterdiklerini belirten Kim, "2007’de optik veri depolama cihazında yüzde 45’lik payla pazar lideriyiz. Monitörde de yüzde 12 pay sahibiz. LCD ve plazma TV’lerdeki flat panelli ekran pazarından yüzde 8, GSM’den ise yüzde 3.5 pay alıyoruz" dedi.
Kim ile çocuk büyüyecek ikinci CEO Türk olacak
LGE Ortadoğu ve Afrika CEO’su Ki Wan Kim, LG Electronics’in bir Güney Kore şirketi olduğunu, ancak gelirlerin yüzde 86’sının yurtdışında elde edildiğine işaret ederek, "LGE Türkiye de bir Güney Kore şirketi değil. Türk şirketi olarak kuruldu. Vergilerini Türkiye’ye verecek. Yakında LGE Türkiye’nin Kim’den sonra ikinci CEO’su bir Türk olacak. Yeni bir çocuk doğdu, bunu hep birlikte büyütelim" şeklinde konuştu.
Türkiye büyümeye devam eder iniş çıkışlar bizi etkilemez
LGE Ortadoğu ve Afrika CEO’su Ki Wan Kim, Türkiye’ye uzun vadeli baktıklarını ve katma değer yaratmak için Türkiye’ye geldiklerini belirterek, "Her ülkede iniş ve çıkışlar olabilir. Türkiye’nin ekonomik büyümesi temel olarak devam edecek. Burada genç ve dinamik bir nüfusun yanı sıra çok büyük bir potansiyel var. var. Ayrıca, Avrupa Birliği’ne aday olması Türkiye’yi bizim açımızdan çok cazip kılıyor. Tabii ki zaman zaman bazı olumsuzluklar olabilir, ama bu bizi etkilemez" dedi.
Beyaz eşyada lüks segmente giriyoruz
LGE Türkiye Başkanı Christopher Kim, Türkiye’de bu yıl beyaz eşya sektörüne girdiklerine dikkat çekerek, "Ürün grubumuza beyaz eşyayı da ekledik. Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, buzdolabı ve fırının pazar potansiyeli 2008’de yaklaşık 3 milyar dolarlık bir büyüklüğe erişecek. Pazarın lüks segmentinin ise 2008’de yüzde 20 büyümesi bekleniyor. Bu alandaki hedefimiz ise önümüzdeki yıllarda varlığımızı kuvvetlendirmek ve lüks segmentten yüzde 10 pay almak. BU anlamda 2010 yılına kadarki 3 yıllık pazarlama bütçemiz ise 100 milyon doları bulacak" diye konuştu.
LG Shop’larla VIP servisler geliyor
LGE Türkiye Başkanı Christopher Kim, Türkiye’deki ürünleri bugüne kadar iş ortakları aracılığıyla dağıttıklarını, ortaklarıyla ilişkilerinin yeni bir iş modeli çerçevesinde devam edeceğini belirterek, bunun yanı sıra bu yıl Türkiye’de ’LG Brand Shops’(LG Marka Mağazaları) açmaya başlayacaklarını söyledi. Ülke çapında kendilerin bağlı güçlü bir servis ağı kuracaklarını anlatan Kim, aynı zamanda lüks ürünlerde LG uzmanlarının doğrudan müşterilerin evlerine giderek hizmet verecekleri ’VIP Montaj Hizmetleri’ kurmayı planladıklarını kaydetti.
Panel üretiminde Japonlar bile yok
LGE Ortadoğu ve Afrika CEO’su Ki Wan Kim, dünyada kendileriyle birlikte bir tek Güney Koreli Samsung’un flat panel üreticisi olduğunun altını çizerek, "Bu alanda Japonlar bile yok. Çünkü panel üretimi çok büyük yatırım gerektiriyor. Sadece sermaye yatırımı da yeterli değil. İlgili sektörlerin yatırım yaptığınız yerdeki durumu da çok önemli" diye konuştu.