L’Oreal, İpek’i aldı

Güncelleme Tarihi:

L’Oreal, İpek’i aldı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 16, 2007 00:00

Dünya kozmetik devi Fransız L’Oreal, ’Şampuana servet ödemeyin’ diyerek ’İpek’ markasıyla saç bakım ürünleri üreten Canan Kozmetik’i alıp Türkiye’deki orta sınıfa yöneldi.

Haberin Devamı

L’Oreal Orta ve Doğu Avrupa Başkanı Henri Mignot, L’Oreal’in Türkiye’de fiyatı nedeniyle büyük kitlelere hitap edemediğini, lider yerel marka olan ’İpek’le artık daha yaygın bir kesime ulaşacaklarını söyledi.

FRANSIZ kozmetik devi L’Oreal, ’İpek’ markasıyla orta gelir düzeyine yönelik ekonomik fiyatlı saç bakım ürünleri üreten Canan Kozmetik’i satın aldı. L’Oreal Grubu, Canan Kozmetik’in yüzde 100 sermayesini bünyesine katmak üzere ’hisse devir’ anlaşması imzaladı. Satışa Raymond James Menkul Değerler aracılık yaptı. Canan Kozmetik’in satın alındığı, L’Oreal Orta ve Doğu Avrupa Başkanı Henri Mignot, L’Oreal Türkiye Genel Müdürü Matthieu Serres ve Canan Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Bulut tarafından düzenlenen bir toplantıyla dün açıklandı. L’Oreal Orta ve Doğu Avrupa Başkanı Henri Mignot, 15.8 milyar Euro ciroyla dünyada pazar lideri olan L’Oreal’in Türk kozmetik pazarının hızla gelişeceğine inandığını belirterek, "L’Oreal olarak büyük bir ülkede küçük kalmak istemediğimiz için büyümeye odaklanıyoruz. Canan Kozmetik, ürünlerimizin tüketici pazarında daha hızlı büyümesine imkan verecektir" dedi.

BAŞKA BİR KİTLEYE ULAŞACAĞIZ: Mignot, L’Oreal’in geniş bir kitleye hitap eden bir markaya ihtiyacı olduğunu, L’Oreal’in mevcut ürünlerinin fiyatı nedeniyle en büyük tüketici kitlelerine hitap edemediğini, İpek’in kalite ve fiyat dengesiyle ürün yelpazelerini tamamlayacağını belirtti. Mignot, L’Oreal’in cirosunun yüzde 3’ünü araştırma-geliştirmeye ayırdığını söyledi. L’Oreal Türkiye Genel Müdürü Matthieu Serres ise Türkiye’de kozmetik pazarının Avrupa’ya göre 2-3 kat daha hızla büyüdüğünü, saç bakım pazarında İpek markasıyla 4. sırada bulunan Canan Kozmetik’le daha yaygın bir tüketici kitlesine ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

PAZAR PAYIMIZI YÜKSELTECEĞİZ: Serres, "Stratejimiz çok açık, dünyada lideriz. Güzellik herkesin hakkı diye düşünüyoruz. Bütün tüketicilere hitap etmeye çalışıyoruz. Türkiye’de üst sınıftaki ürünlerimizle başladık. Yerli marka olan İpek’le ürün portföyümüzü tamamladık" diye konuştu. Serres, Canan Kozmetik’le birlikte şampuanda Türkiye’de yüzde 4.2 olan pazar payının yüzde 10’a yükseleceğini belirterek, "Bütün kozmetik ürünleri pazarı olarak baktığımızda ise Canan Kozmetik’ten önce yüzde 10 olan pazar payımız, yüzde 12-13’e yükselecek. Komple kozmetik sektöründe ise 4’üncülükten 3’üncü sıraya geçeceğiz" dedi.

TÜRKİYE PAZARI 1.2 MİLYAR DOLAR: Matthieu Serres, Türkiye’de saç bakım ürünlerinin kozmetik pazarının büyük bölümünü oluşturduğu, burada da yerel markalarda Canan Kozmetik’in lider olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "1990’dan beri Türkiye’deyiz. 124 milyar dolarlık dünya kozmetik pazarında L’Oreal’in yüzde 15.6 pazar payı olduğunu tahmin ediyoruz. Türkiye’de ise kozmetik pazarının 1.2 milyar dolar olduğunu tahmin ediyoruz. Türk nüfusu çok genç, hedef kitlemiz daha da büyüyor. Kozmetik kullanım oranı Türkiye’de kişi başına 11 Euro. Bu rakam Polonya’da 30 Euro, Batı Avrupa ülkelerinde 80 Euro."

İpek, ekonomik fiyatlı üretiyor 20 bin noktaya ulaşabiliyor

"Türkiye’de saç bakım pazarında en büyük yerli marka İpek’ti" diyen L’Oreal Türkiye Genel Müdürü Matthieu Serres, neden Canan Kozmetik’i satın aldıklarını ise şöyle özetledi: "Türk kozmetik pazarının en büyük segmentini saç bakım pazarı oluşturuyor. Canan Kozmetik, en fazla bilinen İpek markasıyla bu pazardaki en büyük yerli firma. Marka bilinirliği ve performansı yüksek bir ürün. Ekonomik değerde, ulaşılabilir, yaygın dağıtım ağına sahip ve rekabet edebilen bir marka. Canan Kozmetik, İpek markası ile Türkiye’de aile boyu (750ml.) şampuan pazarının oluşmasında öncü oldu. Kaliteli ve modern bir fabrikaya sahip. Bu markanın bünyesine katılmasıyla L’Oreal Türkiye, mevcut ürün portföyünü tamamlayacak, böylece hedef kitlesi olan bütün tüketiciye uygun ürünler sunabilecek. L’Oreal olarak bizim 4-5 bin noktada varız, Canan Kozmetik ise 20 bin noktaya ulaşabiliyor."

Diğer markalarımızı da Türkiye’de üreteceğiz

L’OREAL Türkiye Genel Müdürü Matthieu Serres, "Bu satın alma Türkiye’deki stratejimizi ve büyüme azmimizi gösteriyor" diyerek, şunları söyledi: "Gelecekte L’Oreal portföyünde bulunan bazı markaları Türkiye’de üretmeyi planlıyoruz. Hedefimiz, hem İpek markasını güçlendirmek, hem de L’Oreal Türkiye’nin pazar payını arttırmaktır. Bu hisse devri anlaşması, L’Oreal’in geleceğe dönük yatırım yapma stratejisinin bir sonucu. Uluslararası pazarlarda her zaman geleceğe yönelik yatırımlar yapan L’Oreal olarak, Canan Kozmetik hisselerini, başarılı konumu nedeniyle devralmayı istedik. Bu yılın sonunda tamamlanmasını beklediğimiz hisse devri operasyonunun ardından Türkiye’deki yatırımlarımızın önemli ölçüde büyüyeceğine inanıyoruz."

Canan’ı evlendirdik İpek’i gelin ettik

CANAN Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Bulut da, "Devir anlaşmasından sonra şirketimiz yapısını aynen koruyacak" diyerek, şöyle konuştu: "İpek, markası, çalışanları, distribütörleri ve sahip olduğu diğer tüm mevcut yapısı içinde pazardaki güçlü konumunu sürdürecektir. Türkiye şampuan pazarında 4’üncü olduk, 2006 yılı ciromuz 27 milyon Euro ciroya ulaştık. 16 ülkeye ihracat yapıyoruz. Şirkete ortağım Necati’nin kızı Canan’ın adını vermiştik, onu yakın zamanda evlendirdik. Şirketi de L’Oreal’e gelin verdik."

15.8 milyar Euro cirosu

Haberin Devamı

19 uluslararası markası var

L’OREAL 60 bin çalışanı, 19 uluslararası markası olan ve 2006’da 15.8 milyar Euro ciro yapan uluslararası bir dev.

Halen farklı kesimlere hitap eden bazı markaları şöyle: Vichy, La Roche Posay, Matrix, Lancome, Biotherm, Armani, Garnier.

’Şampuana servet ödemeyin’ dedi

27 milyon Euro’ya dayandı

Canan Kozmetik’in son tüketici için ürettiği İpek markalı ürünlerle büyüyerek, 2006 yılında 27 milyon Euro ciroya ulaştı.

1998’den itibaren ’Şampuanınıza servet ödemeyin’ sloganıyla reklamlarını sürdüren Canan Kozmetik’in 20 bin noktaya ulaşan bir distribütör ağı bulunuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!