Kurban eti nasıl dağıtılır? Kurban etinin ne kadarı dağılır?

Güncelleme Tarihi:

Kurban eti nasıl dağıtılır Kurban etinin ne kadarı dağılır
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 10, 2019 19:59

Kurban ibadetini yerine getirecek olan vatandaşlar bayram öncesi kurban eti dağıtımı ile ilgili araştırmalarına başladı. Kurban kesimi gerçekleştikten sonra kurban etini pay edecek olan Müslümanlar, eksiksiz ve doğru bir şekilde kurban etini dağıtmak için Diyanet'in bu konu hakkındaki bilgilerini öğrenmek istiyor. Peki, kurban eti nasıl dağıtılır? Kurban etinin ne kadarı dağılır?

Haberin Devamı

Yaklaşan Kurban Bayramı öncesi, kurban eti dağıtımı ile ilgili araştırmalar hız kazandı. İslami usullere uygun kesilen kurbanın dağıtımını tamamlayacak olan vatandaşlar, herhangi bir yanlışlık yapmamak adında kurban pay etmenin nasıl yapıldığını öğrenmek istiyor. İşte, Diyanet'in kurban dağıtımı ile ilgili açıklaması...

Hz. Peygamber (s.a.s.), kurban etinin üçe taksim edilip, bir bölümünün kurban kesemeyen yoksullara dağıtılmasını, bir bölümünün akraba, tanıdık ve komşularla paylaşılmasını, bir kısmının da evde yenmesini tavsiye etmiştir (Ebû Dâvûd, Dahâyâ, 10). Kurban etinin tamamı evde bırakılabilir (Tahâvî, Şerhu me‘âni’l-âsâr, IV, 185). Ancak, durumu iyi olan müslümanların, toplumda muhtaçların arttığı bir dönemde kurban etlerinin çoğunu hatta tamamını dağıtmaları daha uygun olur.
Şâfiî mezhebine göre ise, kurban etinden az da olsa fakirlere verilmesi gerekir (Bkz. Nevevî, el-Mecmû‘, VIII, 413).

Haberin Devamı

KİMLER KURBAN KESMEKLE YÜKÜMLÜDÜR?

Kurban kesmek, akıl sağlığı yerinde, büluğa ermiş (ergen olmuş), dinen zengin sayılacak kadar mal varlığına sahip ve mukim olan her müslümanın yerine getireceği malî bir ibadettir (Merğînânî, el-Hidâye, VII, 148). Temel ihtiyaçlarından ve borcundan başka 80.18 gr altın veya değerinde para ya da eşyaya sahip olan kimselerin kurban kesmesi gerekir (Mevsılî, el-İhtiyâr, IV, 252-256; İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, IX, 452-453). Ayrıca kurban mükellefiyeti için aranan nisabın üzerinden, zekâtın aksine bir yıl geçmesi şart değildir.

BAKMADAN GEÇME!