Kurbanlık fiyatları bu yıl ne kadar? (Kurban kesimi ne zaman başlar ne zaman sona erer)

Güncelleme Tarihi:

Kurbanlık fiyatları bu yıl ne kadar (Kurban kesimi ne zaman başlar ne zaman sona erer)
Oluşturulma Tarihi: Eylül 11, 2016 09:18

Kurban Bayramı öncesinde vatandaşlar ibadetlerini yerine getirmek için kurbanlık fiyatlarını araştırmaya devam ediyor. Kurbanlık fiyatları il il farklılıklar gösterse de kilo başı ortalama fiyat dengesi mevcut. Kurbanlık fiyatları için vatandaşlar bulundukları illerdeki hayvan pazarlarını araştırırken neye dikkat etmeli? İşte 2016 kurbanlık fiyatları ile ilgili tüm detaylar ve Kurban Bayramı'nın tatil günleri

Haberin Devamı

Kurban Bayramı tatiline kısa bir süre kala vatandaşlar bayram hazırlıklarını sürdürüyor. Cevabı merakla sorulardan biri de kurbanlıkların bu yılki satış fiyatı. Kurban Bayramı öncesinde kurbanlık fiyatları il il değişkenlik gösterirken, kilo başı fiyatları açıklandı. Peki Kurban Bayramı tatili kaç gün sürecek? İşte Kurban Bayramı öncesinde tüm detaylar

Kurban Bayramı tatili yaklaşıyor. 2016 Kurban Bayramı'nın ilk günü 12 Eylül Pazartesi. Peki Bayram tatili kaç gün olacak? Vatandaşların 9 günlük bayram tatili beklentisi için müjdeli haber geldi. Kurban Bayramı tatili Cuma gününün de tatil olması ile birlikte 9 güne çıktı.

Kurban Bayramı ne zaman sorusunun cevabını din işleriyle ilgilenen Diyanet İşleri Başkanlığı verdi. Kurban Bayramı'na az bir süre, devlet memurlarının "Kurban Bayramı tatili kaç gün" sorusuna Başbakan Binali Yıldırım "genelge"yle cevap verdi. Kamu, kurum ve kuruluşlarının merakla beklediği Kurban Bayramı tatili 9 gün olacak.

Haberin Devamı

KURBAN BAYRAMI TATİLİ GÜNLERİ

11 Eylül 2016 Pazar Arefe

12 Eylül 2016 Pazartesi Kurban Bayramı (1.Gün)

13 Eylül 2016 Salı Kurban Bayramı (2.Gün)

14 Eylül 2016 Çarşamba Kurban Bayramı (3.Gün)

15 Eylül 2016 Perşembe Kurban Bayramı (4.Gün)

KURBANLIKLARIN FİYATI NE KADAR?

Kurbanlık fiyatlarında geçen seneye nazaran bir artış gözükmekte, küçükbaş ve büyükbaş hayvanlarda kilogram fiyatları netleşti. Buna göre büyükbaş hayvanlarda kilo bazında 14-22 liradan, küçükbaş hayvanlarda kilo bazında 11-20 liradan satılacaktır. Bu kilogram fiyatları il ilden farklılık gösterecektir. Büyükbaş hayvanlarda normal fiyat aralığı 2850 - 15200 Türk Lirası, küçükbaş hayvanlarda normal fiyat aralığı 450 - 1700 Türk Lirası. Türkiye genelinde ortalama fiyat aralığı ise büyükbaşlarda 16 Lira, küçükbaşlarda ise 14 Lira olarak gözükmektedir.

Bu yıl kurban döneminde canlı ağırlık fiyatının da büyükbaş hayvanlarda kilogram başına 14 ile 22 lira, küçükbaşta kilogram başına 11 lira ile 20 lira arasında olacağını tahmin ettiklerini dile getirdi. Hayvan fiyatlarının illere ve canlı ağırlığa göre farklılık göstermekle birlikte hayvan başına, büyükbaşta 2 bin 850 lira ile 15 bin 200 lira, küçükbaşta ise 450 lira ile bin 700 lira arasında değişeceğini ifade eden Bayraktar, şöyle konuştu:
İllere göre farklı...

Haberin Devamı

“Ülke ortalamasına bakıldığında büyükbaş hayvanların canlı kilogram fiyatının 16 lira 80 kuruş, küçükbaş canlı kilogram fiyatlarının ise 14 lira 80 kuruş olduğu görülmekte. Canlı kilogram olarak büyükbaş fiyatları, satışların en fazla olduğu üç büyük ilimizden, İstanbul’da Avrupa yakasında 15 lira 50 kuruşla 18 lira, Anadolu yakasında 18 lira ile 20 lira, Ankara’da 16 lira ile 18 lira, İzmir’de 15 lira 50 kuruş ile 16 lira 50 kuruş arasında değişmekte. Küçükbaş fiyatları ise canlı kilogram olarak, İstanbul’da Avrupa yakasında 15 lira ile 16 lira, Anadolu yakasında 18 lira ile 19 lira, Ankara’da 14 lira ile 16 lira, İzmir’de 12 lira ile 18 lira düzeyinde.”

Haberin Devamı

Bayraktar, ülke ortalamasında fiyatların geçen yıla göre büyükbaşta yüzde 8.9, küçükbaşta ise yüzde 9.1 arttığını belirterek, Temmuz itibariyle yıllık enflasyonun yüzde 8.79 düzeyinde gerçekleştiği göz önüne alındığında fiyatlarda ciddi bir artış olmadığını bildirdi.

Geçen yıl 867 bin büyükbaş, 2.7 milyon küçükbaş hayvan kesildiğini anlatan Bayraktar, bu yıl da en az 850 bin büyükbaş, 2.7 milyon küçükbaş olmak üzere 3 milyon 550 bin civarında hayvan kesileceğini tahmin ettiklerini kaydetti.

Kurban Bayramı öncesinde besiciliğin yaygın yapıldığı Erzurum'daki hayvan pazarlarında hareketlilik yaşandı.

Besiciliğin yaygın yapıldığı Erzurum'da, Kurban Bayramı öncesi hayvan pazarlarında hareketlilik yaşanıyor.   Erzurum Canlı Hayvan Pazar'ına gelen vatandaşlar, bütçelerine uygun kurbanlık alabilmek için satıcılarla kıyasıya pazarlığa tutuştu. Kurban satıcılarından Ömer Faruk Dönmez, AA muhabirine, yaklaşan bayram nedeniyle kurbanlıkların fiyatlarında düşüş yaşandığını söyledi.      

Haberin Devamı

Dönmez, "Küçükbaş ve büyükbaş kurbanlıklarda fiyatlarda değişiklikler var. Dün daha pahalıydı ancak bayramın yaklaşması ile birlikte kurban fiyatlarında bir düşüş söz konusu. Yarın daha da düşmesini bekliyoruz. Meydanda kurbanlıkların sayısı çok fazla, daha da gelmeye devam ediyor. İnsanlar genellikle küçükbaş yani orta halli hayvanları tercih ediyor. Ancak onlar daha çok tercih edilmesine rağmen meydanda daha çok büyükbaş hayvan satılıyor." diye konuştu. Kurban satıcılarında Ümran Tonar da pazara getirdiği 20 kurbanlıktan, 10'unu sattığını anlattı. Alıcıların küçükbaş hayvan fiyatlarını pahalı bulduğunu dile getiren Tonar, "Büyükbaş kurbanlıkların fiyatı 5 bin ile 10 bin arasında değişiyor. Küçükbaşlar da 500 liradan alıcı buluyor." ifadesini kullandı. Öte yandan, vatandaşların sıkı pazarlık sonucu aldığı kurbanlıkları araçlarına yükleyerek götürmesi ilginç görüntüler oluşturdu.      

Haberin Devamı

KURBAN KESİMİ NE ZAMAN BAŞLAR NE ZAMAN SONA ERER?

 Diyanet İşleri Başkanlığı, kurbanlarıni, bayram namazı kılınan yerlerde bayram namazı kılındıktan sonra; kılınmayan yerlerde ise, sabah namazı vakti girdikten sonra başladığını hatırlatırkeş "Hanefilere göre bayramın 3’üncü günü akşamına kadar devam eder. Bu süre içinde gece ve gündüz kurban kesilebilir. Ancak, kurbanların gündüz kesilmesi daha uygundur. Şafilere göre ise 4’üncü günü gün batımına kadar kesilebilir. İster kurban niyetiyle olsun, ister başka bir amaçla olsun hayvan kesilirken besmele çekilmesi gerekir. Hayvanın kesimi esnasında besmele kasten terk edilirse, o hayvanın eti Hanefİlere göre yenmez. Ancak ,kasıtsız ve unutularak besmele çekilmezse, bu hayvanın eti yenilir" denildi.

DİYANET'TEN 'KURBAN' UYARISI

Diyanet İşleri Başkanlığı, yaklaşan kurban bayramı öncesi hurafelere karşı uyarılarda bulundu. Uyarılarda, banka kredisiyle kurban kesilemeyeceği, kurban kanının alına sürülmesinin doğru olmadığı, kurban derisinin satılamayacağı veya kesen kasaba ücret olarak verilemeyeceği vurgulandı.

 Diyanet İşleri Başkanlığı’nın resmi internet sitesinde, kurbanla ilgili bölümde, sık yöneltilen 61 soruya yanıt verildi. Diyanet İşleri Başkanlığı’nca kurbanla ilgili açıklayıcı  soru ve yanıtlar ile fetvalar arasında arasında şu dikkat çekici konularda yer aldı:

KURBANIN MAHİYETİ VE HÜKMÜ

 Kurban; bir müslümanın bütün varlığını, gerektiğinde Allah yolunda feda etmeye hazır olduğunun bir nişanesidir. Mezheplerin çoğuna göre udhiyye kurbanı kesmek sünnettir. Hanefi mezhebinde ise tercih edilen görüş, kurbanın vacip olduğudur. Kurban, -fıkhi hükmü ne olursa olsun- müslüman toplumların belirli simgesi ve şiarı sayılan ibadetlerden biri olarak asırlardan beri özellikle milletimizin dinİ hayatında önemli bir yer tutmaktadır.  Kurban, Kur’an-ı Kerim, Sünnet ve icma ile sabit bir ibadettir. Kurbanın meşru bir ibadet olduğuna dair Kur’an-ı Kerim’de deliller mevcuttur. Et ve kanların Allah’a ulaşamayacağının, asıl olanın ihl?s ve takva olduğunun bizzat ?yetin metninde yer alması bunu açıkça ortaya koymaktadır. Hz. Peygamber (s.a.s.) de, kurbanı bir ibadet olarak kabul etmiş ve bizzat kendisi de kurban kesmiştir

 KURBAN KANININ ALINA SÜRÜLMESİNİN DİNLE İLGİSİ YOK

 Diyanet İşleri, kesilen kurbanın kanının alna sürülmesinin dinle hiçbir ilgisi bulunmadığını, güvenilir kaynakların hiçbirinde böyle bir bilginin yer almadığını bildirirken, "Halkımız arasında yaygın olan bu uygulamanın başka kültürlerden girdiği anlaşılmaktadır. Dolayısıyla terk edilmesi gerekir" açıklamasını yaptı.

 "KREDİ KARTIYLA KURBANLIK ALINABİLİR"

 Açıklamada, kurban kesmekle mükellef olan kişinin kurbanlık hayvanı nakit olarak alabileceği gibi kredi kartıyla tek çekim veya vadeli olarak da alabileceği, bedelin kredi kartıyla ödenmesinin sorun oluşturmadığı kaydedilirken, "Ancak kredi kartı borcunu, ödeme tarihinde ödemek ve gecikmeden kaynaklanan faizli işleme düşmemek gerekir. Kredi kartıyla vadeli olarak kurban alırken, vadeyi bankanın uygulaması halinde ilave bir ücret ödenirse kesilen kurban geçerli olmakla birlikte, faizli işlem sebebiyle ayrı bir günah söz konusu olacağı için bundan sakınmak gerekir" uyarısı yapıldı.

 "BANKA KREDİSİYLE KURBAN KESİLMEZ"

 Uyarıda, kurban kesmenin akıl sağlığı yerinde, ergen, dinen zengin sayılacak kadar mal varlığına sahip ve mukim olan bir müslümanın yerine getireceği mali bir ibadet olduğu ifade edilirken, şu uyarılar yapıldı:

 * İster vacip isterse nafile olarak kurban kesecek kimse, kurbanını peşin satın alabileceği gibi, borçlanarak da satın alabilir. Bu, kurbanın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak faizli borç alması durumunda faiz verme yasağını işlediği için günaha girmiş olur. Kendi imkanlarıyla kurban kesemeyecek olanların böyle yöntemlere başvurmaları dinen uygun değildir.

 * Kurbanın derisi, bir fakire veya hayır kurumuna verilmelidir. Hz. Peygamber (s.a.s.), veda haccında Hz. Ali’ye, kurban olarak kesilen develerinin başında durmasını ve bunların derileri ile sırtlarındaki çullarını sadaka olarak vermesini, kasap ücreti olarak bunlardan bir şey vermemesini emretmiştir. Buna göre kurban derilerinin para karşılığında satılması, kurbanın kesimi veya bakımı için ücret olarak verilmesi caiz değildir. Derinin satılması h?linde bedelinin yoksullara verilmesi gerekir. Kurbanın derisi, bir yoksula veya hayır kurumuna bağışlanabileceği gibi, evde namazlık, kalbur ve benzeri ev eşyası yapılarak kullanılmasında da bir sakınca yoktur.

 * Esas olarak kurban namazı diye bir namaz yoktur. Bu namazın din? bir gereklilik olduğu inancı veya kanaati yanlıştır. Ancak, kişi nafile namaz kılınması mekruh olmayan bir vakitte, sebepli veya sebepsiz dilediği kadar nafile namaz kılabilir. Kurban kesen kişi de böyle bir ibadeti yapma imk?nına kavuştuğu için Allah’ın verdiği nimete şükür olarak iki rek?t nafile namaz kılabilir.

 * Hz. Peygamberin (s.a.s.) Zilhicce’nin ilk dokuz gününü oruçla geçirdiği rivayet edildiği ,kurban bayramından önceki dokuz günün oruçlu geçirilmesi müstehaptır. Kurban bayramında da oruç tutulmaz. Ancak, imsaktan itibaren bir şey yemeyip o günün ilk yemeğini kurban etinden yemek müstehaptır. Fakat bu, kendi evinde kurban kesebilen insanlar içindir. Zamanımızda çiftliklerde kurban kestiren bazı müslümanlara, akşama kadar sıra ancak gelmekte, hatta ertesi güne kalmaktadır. Bu durumda söz konusu insanların aç kalıp oruçlu imiş gibi durmaları uygun değildir.

 * Kişiler bir araya gelerek Hz. Peygamber adına kurban kesemez. Dinimizde böyle bir uygulama yoktur. Bunun, yapılması gereken bir ibadet gibi görülmesi caiz değildir. Çünkü Allah ve Res?lü’nden nakledilmeyen bir uygulamayı ibadet gibi telakki etmek ve ona din?lik vasfı vermek bid’attir. Her bid’at de Hz. PeygAmberin (s.a.s.) nitelemesiyle dalalettir. Dolayısıyla bu hadis, eğer vasiyeti yoksa ölü adına kurban kesileceğine delalet etmez.

* Kişi, kurbanını bizzat kesebileceği gibi vek?let yoluyla başkasına da kestirebilir. Zira kurban, hac ve zek?t gibi mal ile yapılan bir ibadettir; mal ile yapılan ibadetlerde ise vek?let Vek?let, sözlü veya yazılı olarak ya da telefon, internet, faks ve benzeri iletişim araçları vasıtasıyla verilebilir. Vekil tayin edilen kişi veya kurum aldığı vek?leti gereği gibi yerine getirmelidir. Kurbanda önemli olan, kişinin niyetinin Allah için olması ve vek?leten kendisi adına kurbanın kesilmesidir. Dolayısıyla kurbanın yurt içinde başka bir ilde ya da yurt dışında kesilmesinde sakınca bulunmamaktadır. Kurban fiyatlarının kesilen ülkeye göre az veya çok olması bu durumu değiştirmez. Ancak ,yaşadığı yerde muhtaç ve fakirler varsa kişinin, kurbanını orada kesip dağıtması daha uygun olur. Çünkü kişinin yaşadığı yerdeki fakirlerin ve komşuların onun üzerinde hakları vardır.

* Kurban keserken,usulüne göre bir kesim yapmış olmak için hayvanın yemek ve nefes borularıyla, iki atardamarından en az birinin kesilmesi gerekir. Bu şekilde yapılan bir kesim sırasında, hayvanın omuriliğinin kesilmesi mekruhtur. Bu konuda etlik kesim ile , kurbanlık kesim arasında bir fark yoktur. Hayvanın canı çıkmadan başının gövdesinden ayrılmamasına özen gösterilmelidir. Kurban edilecek hayvana acı çektirilmemeli ve eziyet edilmemelidir. Bu nedenle hayvanlar ehil kişiler tarafından kesilmeli ve boğazlama işlemi süratli bir şekilde yerine getirilmelidir. Çevre temizliği için gerekli tedbirler alınmalıdır. Hayvanların bir diğerinin kesimini görecek şekilde yan yana bulundurulmamalarına azami özen gösterilmelidir.

* Dinimiz, tüm canlılara iyi davranılmasını emretmiştir. Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s.), kesim esnasında hayvana eziyet edilmemesini emretmiştir. Kurbanın bilinen klasik yöntemle kesilmesi asıldır. Bununla beraber kurbana fazla eziyet vermemek (ölüm acısını azaltmak) maksadıyla, kesim esnasında hayvanın elektrik şoku, narkoz veya benzeri bir yöntemle bayıltılarak kesilmesi caizdir. Ancak, hayvanın bayıltıldıktan sonra ölmeden boğazından kesilmesi gerekir. Hayvan henüz kesilmeden, şok etkisiyle ölürse, kurban olmayacağı gibi, eti de yenmez

* Hz. Peygamber (s.a.s.), kurban etinin üçe taksim edilip, bir bölümünün kurban kesemeyen yoksullara dağıtılmasını, bir bölümünün akraba, tanıdık ve komşularla paylaşılmasını, bir kısmının da evde yenmesini tavsiye etmiştir Kurban etinin tamamı evde bırakılabilir. Ancak, durumu iyi olan müslümanların, toplumda muhtaçların arttığı bir dönemde kurban etlerinin çoğunu hatta tamamını dağıtmaları daha uygun olur. Ş?fi? mezhebine göre ise, kurban etinden az da olsa fakirlere verilmesi gerekir.

BAKMADAN GEÇME!