Faik KAPTAN/ İSTANBUL (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2010 13:30
KIBRIS Türk Hava Yolları'nın (KTHY) İstanbul’dan Lefkoşa’ya gitmesi gereken uçağı körükte arıza yapınca, arınmış salonda 3 saati aşkın bekleyen yolcular isyan etti. Aralarında tekerlekli sandalyelerde oturanlar ile yaşlıların da yer aldığı yolcular, kendilerine herhangi bir bilgi verilmediğini belirterek, görevlilerle tartıştılar.
Turkuaz Havayollarından kiralanan TC-TCC kuyruk tescilli Airbus 320-232 tipi uçak, saat 09.30’da kalkacağından saat 08.00’den itibaren dış hatlar terminali 213 numaralı arınmış salona yolcu almaya başladı. YK-002 sefer sayısıyla Lefkoşa’ya gidecek olan 67 yolcu aramadan geçti ve salonda beklemeye başladı. Ancak aradan saatler geçmesine rağmen, aynı salonun körük bölümünde bekleyen uçak bir türlü yolcu almadı.
Bunun üzerine yolcular salondaki görevlilerden bilgi istedi. Görevlilerin kendilerine kaptan tarafından bilgi verilmediğini belirtmeleri üzerine, tartışmalar yaşandı. Yolculardan Özlem Bülbül Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğunu ancak işi icabı Kıbrıs’ta oturduğunu, yanında da bir hastası olduğunu belirterek, “Böyle şey görmedim. Üç saati geçti salonda bekliyoruz. Bir bilgi veren yok. ‘Parça değişecek, onu deniyoruz’ diyorlar. Çaresiz kaldık” dedi.
KTHY Yetkilileri uçağın göstergelerinde arıza olduğunu, çalışmanın devam ettiğini, gerekirse uçağı değiştirip yolcuları başka bir uçakla göndereceklerini söylediler.