Ayşegül AKYARLI GÜVEN
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2008 00:00
Artan gıda fiyatları ve global türbülansın etkisi nedeniyle yemek şirketleri peş peşe kapılarına kilit vururken, Unilever Food Solutions büyümeyi ucuz tariflerle yakalamaya çalışacak.
Kriz döneminde iş hacimlerinin hiç daralmadığını söyleyen Unilever Food Solutions Dünya Başkanı Leo Oosterveer, "Türkiye 5 yıl önce faaliyet gösterdiğimiz 64 ülke asrasında 24’üncü sıradaydı. Şu an 12 oldunuz. Hedefimiz 2011’de Türkiye’yi ilk 5’e sokmak" dedi.
Kitabı krizde çıkardık
Kişisel bakım, yiyecek ve ev temizlik ürünleri alanında faaliyet gösteren Unilever’in ev dışı gıda sektörüne akılcı çözümler getiren kolu Unilever Food Solutions 10 yıldır Türkiye pazarında profesyonel ürünleriyle servis veriyor. Aşçıların yaratıcı, güzel ve daha düşük maliyetli
yemek yapabilmek için başvurduğu Unilever Food Solutions şimdi global türbülans ve artan gıda fiyatlarını ucuz yemek tarifleriyle çözmeye çalışıyor. Ellerinde böyle dönemlerde kullanılmak üzere hazırladıkları özel bir tarif kitapları olduğunu belirten Oosterveer şöyle konuştu: "Türbülans birçok sektörü olduğu gibi bizi de etkiledi. Yiyecek içecek sektörü zor durumda kaldı. Biz de onların maliyetletini düşürmeye çalışıyoruz. En az etkiyi nasıl alırlar konusunu çözmeye çalışıyoruz. Burada farklı tarifler hazırlayarak ve alternatifler yaratarak aynı tadı daha düşük maliyetle yakalamalarını sağlıyoruz."
Türkiye’de tatlı ve çorba
Özellikle Türkiye’nin bölgesel tatlı ve çorbaları konusunda alternatif tarifler yarattıklarını söyleyen Oosterveer "Fiyat artışlarından az etkilenebilmek için biz kendi maliyetlerimizi de düşürmenin yollarını arıyoruz. Bu yolla olası fiyat artışlarını minimize etmeye çabalıyoruz. Bu uygulamalar satesinde henüz krizden hiç etkilenmedik" dedi.
Türkiye başarı hikayemizAvrupa’da faaliyet gösterdikleri ülkeler içinde büyüme rekoru kıran Türkiye’nin Unilever Food Solutions için bir başarı hikayesi olduğunu dile getiren Oosterveer şöyle konuştu: "Türkiye’deki iş hacmimiz toplam ciromuzdan yüzde 5 ile 10 arası pay alıyor. Burada başarılıyız çünkü ev dışı gıda tüketimi için harcanan bedel henüz istenen seviyede değil. Büyüme için büyük potansiyel var. Ev dışı tüketimin toplam yiyecek harcamalarına oranı dünyada yüzde 35, Kuzey Amerika’da yüzde 50, Çin’de de yüzde 30 civarında olurken bu Türkiye’de sadece yüzde 20’de kalıyor."
Geleneksel pişirme heyecan vermiyor>MÜŞTERİLERİNİN yüzde 70’ini 5 yıldızlı otellerin oluşturduğuna dikkat çeken Food Solutions Türkiye Genel Müdürü Serhat Ünsal, şunları söyledi: "Her restoran farklı. 1 yıldızlıdan 5 yıldızlıya kadar geniş bir yelpazeye hizmet veriyoruz. Şeflerle birlikte çalışarak bazı yolların daha iyi de olduğunu gösteriyoruz. Tüketicinin beklentisinin yükseldiği günümüzde geleneksel pişirme yöntemleri artık kimseyi heyecanlandırmıyor."
Yunan ve İspanyol şef Türk mutfağına meraklıBEŞ kıtada dünya mutfaklarını 5 sınıfta topladıklarını belirten Leo Oosterveer, "İspanya İtalya, Fransa ve Türkiye’yi Akdeniz Mutfağı kategorisine sokuyoruz. İspanya ve Yunanistan’dan şefler sizin yemeklerinize büyük ilgi duyuyor. Türk şeflerde ise her mutfağa ilgi büyük. Ancak 5 yıldızlı otellerde bile talepler değişiyor" dedi.
Şefler bilgi paylaşsın diye Chef’Inn’i açtıŞEFLERE yönelik bir bilgi ve deneyim merkezi olan Chef’Inn’i hizmete sunan Unilever bu yatırımı ile sektörde bir ilke imza attı. Sektörü geliştirmeye yönelik bir bilgi yatırımı olan Chef’Inn eğitim ve bilgi paylaşımı ihtiyacını karşılamaya katkıda bulunmayı hedefliyor. Onların dünyadaki trendleri günü gününe takip etmesini ve eğitimleri bizzat alıyor olmasını sağlamayı hedefliyor.
Cirosu 200 milyon dolarŞEFLERİN çözüm ortağı olan UFS, ürünleriyle 65 ülkede 5 bin 400 çalışanı ve 150’yi aşkın danışman şefiyle hizmet veriyor. UFS Türkiye’de aralarında Starbucks, McDonalds, Burger King, Sodexho, Sofra ve Sardunya gibi zincirlerin de bulunduğu 15 bin müşteriyle çalışıyor. Firmanın Türkiye cirosu 200 milyon doları buluyor.