Cüneyt UZUNOĞULLARI
Oluşturulma Tarihi: Mart 09, 2002 15:23
Perakendecilik gurusu Dr. Ira Kalish perakendecilere geleceğe ilişkin senaryolarını anlattı. Kalish'e göre 21'inci yüzyılın kralı müşteri olacak ve perakendeciler online hizmet verecek.
Perakendecilik alanında dünyanın önde gelen isimlerinden biri olan Dr. Ira Kalish 21'inci yüzyılda perakendecinin tamamen müşteri odaklı çalışacağını, bu çalışmada bilgi teknolojisi alanındaki gelişmenin önemli olacağını söyledi.
Retailing Institute tarafından Obase'in ana sponsorluğunda düzenlenen toplantıya katılan Kalish perakendecilere 'Pazarlama, vizyon ve uygulama' semineri verdi.
CNN, CBSNews, CNBC, BBC World televizyon kanallarının yorumcusu, Financial Times, BusinessWeek , The Economist, Washington Post gibi dergi ve gazetelerin yazarı olarak bilinen Kalish, 21'inci yüzyılda perakendecilik sektöründe meydana gelecek gelişmeleri anlattı.
21'inci yüzyılda perakendeciler açısından müşteri yönetiminin nakit ve stok yönetiminden daha önemli hale geleceğini belirten Kalish, ‘‘Bu yüzyılda müşteri ile en iyi ilişkiyi kuran en iyi perakendeci olacak‘‘ dedi.
Gelecekte perakendeciliğin online olacağını ve müşterinin marketlerde daha az zaman harcayacağını kaydeden Kalish, ‘‘Perakendeciler bu nedenle daha fazla teknoloji kullanacak‘‘ diye konuştu.
Kalish içinde bulunduğumuz yüzyılda perakendecileri başarıya götürecek unsurları şöyle sıraladı:
Perakendeci farklılık yaratmalı. Müşteri ilişkisinde perakendeci farklı bir bakış açısını oluşturup yansıtmalı.
Marka yönetimi profesyonel bir tarzda yapılmalı. Çok fazla seçeneğin olduğu ortamda kurum, müşteriyi kendisine bağlayacak bir imaj oluşturmalı.
Yenilikler yaratılmalı ve teknoloji en etkin şekilde kullanılmalı.
Tedarik zinciri daha etkin olmalı. Müşteriye daha ucuz ve kaliteli hizmet vermek için tedarik zincirinde internette de dahil her türlü olanaktan yararlanılmalı.
Şirket, değişimlere çabuk ayak uydurmalı, esnek olmalı.
Şirketler global ekonominin kurallarını iyi anlamalı ve global ekonomiye göre davranmalı.
YENİ EKONOMİ ÖLDÜ
Konuşmasında yeni ekonomiye de değinen Kalish; yeni ekonominin kısa dönemde beklentilere yanıt veremediğini, ancak uzun dönemde kısmi olarak olumlu sonuçlar verebileceğini söyledi.
Geçtiğimiz yıllarda yeni ekonomi kavramının çok abartıldığını ve ekonominin temel yasalarının değişeceği bir döneme girildiği izleniminin yaratıldığını belirten Kalish, ‘‘Yeni ekonomi bu beklentilere yanıt veremedi. Bilgi teknolojisine çok fazla yatırım yapıldı ve aşırı kapasite oluştu‘‘ diye konuştu.
Kalish, yeni ekonominin kısa dönemli etkilerini şöyle sıraladı:
Verimlilik artışı beklenen oranda gerçekleşmedi.
Dünyanın iki büyük ekonomisi ABD ve Japonya durgunluğa girdi.
Dünyadaki sermaye dağılımı dengesizliği artarak devam etti.
İnternet iş sürecini etkiledi ama tamamıyla değiştirmedi.
Kalish, yeni ekonominin kısa sürede başarılı olamadığını ancak uzun vadede küresel ekonominin daha iyi olacağını, perakendecilerin de bu gerçeğe göre işlerini yönetmeleri gerektiğini söyledi.
Kalish uzun dönemde küresel ekonomide daha olumlu bir tablonun ortaya çıkacağını belirterek, uzun dönemli beklentiler konusunda şunları söyledi:
Enflasyon düşecek. İmalatta kapasite fazlası olduğu için üretim darboğazı yaşanmayacak.
Gelişme yavaş ama sürekli olacak.
Politika yapanlar eskisi kadar etkili olmayacak. Mali ve iktisadi politikalar dünyanın her yerinde aynı olacak.
Hisse senetleri en yüksek noktasına geldi, hisse senetlerinin değeri düşecek.
Müşteriye ucuz, çeşitli mal ve hizmet sunulacak. Müşteri internet aracılığıyla fiyatı ve kaliteyi karşılaştırma olanağına kavuşacak.
Küreselleşmeye karşı eylemler artacak, ulusal perakendeciler uluslararası perakendecilere karşı girişimlerde bulunacak.