OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 14, 2004 00:00
Hunca Kozmetik ile Yunanistan’ın kozmetik lideri Sarantis üretim ve dağıtımda iÅŸbirliÄŸine gideceklerini ve farklı pazarlardaki güçlerinden sinerji yaratmayı hedeflediklerini açıkladı.Sarantis’in ürettiÄŸi STR8 erkek parfüm ve deodorantlarının Ä°stanbul’daki tanıtımında konuÅŸan Hunca Genel Müdür Yardımcısı Osman Güneri, ‘Türkiye ve Hunca’nın güçlü olduÄŸu pazarlarda STR8’in dağıtım ve pazarlamasını yapacağız. Bu iÅŸbirliÄŸinin ilk adımıdır. Åžimdi niÅŸanlandık, ileride evlilik de olabilir’ dedi.Sarantis’in kozmetik iÅŸine ilk olarak 1930’larda Ä°stanbul’da girdiÄŸini belirten Sarantis Kozmetik Yönetim Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Kyriakos Sarantis, ‘Biz aslında Ä°stanbullu bir aileyiz. 1950’lerde Atina’ya göçmüşüz ve kozmetiÄŸe orada devam etmiÅŸiz. Hunca ile iÅŸbirliÄŸinin her iki ÅŸirkete de önemli katkılar saÄŸlayacağına inanıyorum. Sarantis Yunanistan’ın lider kozmetik markası. Yıllık ciromuz 150 milyon euro civarında. Biz daha çok iÅŸin dağıtım ayağındayız. Sadece parfüm ve el bakım ürünleri üretiyoruz. Ãœrün yatırımından çok pazarlama ve satışa odaklanmak istiyoruz. Bizim için üretim yapabilecek bir ortak arıyorduk. Ãœretimi Hunca’ya kaydırabiliriz’ dedi.Hunca Kozmetik Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Tuncer Hunca ise her iki ÅŸirketin üretim, dağıtım, know-how ve farklı pazarlardaki güçlerini birleÅŸtirerek dünya devleriyle rekabet etmeyi amaçladığını söyledi.Tuncer Hunca, iki ÅŸirket arasında yönetimden aile yapısına inanılmaz benzerlikler olduÄŸuna dikkat çekerek şöyle devam etti: ‘Bu kadar bir uyumu biz de düşünmemiÅŸtik ama ÅŸirketlerde her alanda benzerlik ve uyum var. Hunca son yıllarda Avrupa’da önemli bir atak yaptı ve 96 noktada satılıyor. Bunu artırarak sürdüreceÄŸiz.’100 milyon dolar ciro hedefi 1957 yılında kurulan Hunca Kozmetik üretimini Çerkezköy’de 22 bin metrekarelik tesiste gerçekleÅŸtiriyor. 1990’ların başında cirosu 2,5 milyon dolar olan ÅŸirket, 2003’te 30 milyon dolar ciro elde etti. Åžirketin 2007 ciro hedefi ise 100 milyon dolar. Åžirket, 2003’te 3 milyon dolar olan ihracatını, 2007’de 30 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor. Hunca Genel Müdür Yardımcısı Osman Güneri, Türkiye’de kiÅŸisel bakım ürünleri kullanımının çok düşük olduÄŸunu belirterek, pazarın her yıl yüzde 15-20 arasında büyüdüğünü söyledi.Â
button