Korsan kábusu

Güncelleme Tarihi:

Korsan kábusu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 30, 1999 00:00

Haberin Devamı

Modern deniz korsanları özellikle Güneydoğu Asya'da kan döküp, terör estiriyor.

Korsanlık yeniden tırmanışa çıktı. Kuala Lumpur'daki Korsanlık Rapor Merkezi'ne peşpeşe kaybolan gemilerle ilgili raporlar başladı. Geçen yıl korsanlar tarafından katledilen denizci sayısı 67. 1996'da ise korsanların elinde can veren denizcilerin sayısı 26'ydı. 1992'den bu yana korsan saldırıları yüzde 40 arttı. Newsweek Dergisi, son sayısında Japon Takeşi Masumoto'ya ait, 2 bin 600 ton alüminyumu Endonezya'ya götürecek Tenyu gemisinin eylül ayında apansız ortadan kaybolmasına dikkati çekti. Geminin mühendisi, kaptanı ve 12 Çin mürettebatından bir daha haber alınamadı. Tenyu'nun korsan kurbanı olduğu, gemiye Çin sınır görevlisi kılığında sızan avukat tarafından motorundaki seri numarası kontrol edilerek belirlendi.

KANCALI TEHDİT

Hong Kong'dan Endonezya'ya, korsanlar gemilere sürat motoruyla yaklaşıyor. Daha sonra gemiciler kancalarla, kimi zaman makineli tüfeklerle tehdit ediliyor, mürettebat yok ediliyor. Bir anda yüklü para kazanma tutkusu, korsanlığa heveslendiriyor ve resmi kayıtların pek önemsenmediği Güneydoğu Asya'da birkaç yetkiliyi satın almak pek zor olmuyor. Bir zamanlar Karayipler'de dehşet saçan korsanlar günümüzde daha elverişli sularda, Çin'in güney limanlarında ava çıkıyor...

Tenyu'nun izinde

Güneydoğu Asya sularındaki korsanlar tam bir baş belası. Tenyu'yu kaçıranlar geçen ay sahibine iade ettiler, ancak kanlı rotaları da bu arada ortaya çıktı.

1. 28 Eylül Alüminyum külçelerini taşıyan Tenyu, Malakka Boğazı'nda kaçırıldı.

2. 10 Ekim Tenyu'nun adı değiştirildi. Vittoria adını alan Tenyu, Rangun'da ortaya çıkar. Mürettebatı da yenilenmiştir.

3. 10 Kasım Hanah adını alan gemi, Puerto Princesa'ya yol alır.

4. 24 Kasım Scalet adını alan gemi Pasir Gudang'a varır ve palmiye yağı yüklenir. İsmi bir kez daha değişir. Artık Sanei 1'dir.

5. 26 Kasım Sanei 1 Dumai'ye yelken açar. Araştırmacılar geminin, çalıntı bir yük olan palmiye yağı taşıdığından şüphelenirler, ancak Sanei 1'in Çin'e yönelmesine izin verirler

6. 15 Aralık Sanei 1, Zhangjiagang'a ulaşır. Günler sonra Çin liman yetkilileri gemiyi göz altına alır. Motordaki seri numarasından Tenyu olduğu anlaşılır.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!