Kordonboyu'na merhaba

Güncelleme Tarihi:

Kordonboyuna merhaba
Oluşturulma Tarihi: Eylül 17, 2000 00:00

Haberin Devamı

Yeniden düzenlenen İzmir'in tarihi simgesini Başbakan Ecevit törenle açtı

İzmirliler yaklaşık 5 yıl sonra deniz ve imbatla yeniden kucaklaştı. Başbakan Bülent Ecevit açılışta yaptığı konuşmada Yunanistan'a barış mesajı verdi ve ‘‘Kordonboyu'ndan karşı kıyıdaki komşularımıza selamlar gönderirim’’ dedi.

İzmir-Çeşme otoyolunun kent içi geçişi olarak 6 şeritli planlanan, ancak çevreciler ve meslek odalarının karış çıkması yüzünden yarım kalan Kordonyolu, nihayet bitirildi. Dolgusu için 22 milyon dolar, üstyapı düzenlemesi için 2.5 trilyon lira harcanan Kordonyolu'nun açılış törenine Başbakan Bülent Ecevit de katıldı. Başbakan Bülent Ecevit, eşi Rahşan Ecevit'le tarifeli uçakla İzmir'e geldi. Başbakan Ecevit'i, Devlet Bakanı Şükrü Sina Gürel, Ege Ordu Komutanı Orgeneral Çetin Doğan, İzmir Valisi Alaaddin Yüksel, Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Piriştina ve DSP'li milletvekilleri karşıladı. Adnan Menderes Havalimanı'ndan Kordon'un başlangıcı olan Cumhuriyet Meydanı'na gelen Bülent Ecevit, burada beklemeksizin kurdeleyi kesti. ‘‘Hayırlı olsun’’ diyen Ecevit konuşmasını yapacağı Gündoğdu Meydanı'na minibüsle gitti. Yunanistan'a dostluk mesajları gönderen Ecevit, konuşmasını, ‘‘Ege Denizi'nin Türkiye ile Yunanistan arasında ebedi bir dostluk bağı olmasını diliyorum. Diyalogdan da kimseye, hiçbir ülkeye zarar gelmemiştir. İzmir Kordonboyu'ndan, karşı kıyıdaki komşularımıza selamlar gönderirim’’ diyerek tamamladı. Açılışa çok sayıda İzmirli katıldı

ESKİ CANLILIĞINA KAVUŞTU

Kordonyolu projesi için 1989'da start verildi. Proje Çeşme Otoyolu kapsamında değerlendirilip ‘‘6 şeritli kent geçişi’’ olarak ihale edildi. Buraya 6 şeritli yol düzenlenmesine meslek odaları ve çevreciler karşı çıkıp dava açtı. Proje Yüksel Çakmur'un başkanlığı döneminde mahkeme engeli yüzünden başlamadan durduruldu. Burhan Özfatura'nın döneminde de yargı tartışmaları sürmesine rağmen dolgu çalışması başladı. Bölge tarihi SİT ilan edilip proje Danıştay tarafından iptal edildiğinde ise Kordon milyonlarca ton moloz ile doldurulmuş oldu. Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Piriştina, seçildikten sonra Danıştay ile Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun kararları doğrultusunda 6 şeritli yoldan vazgeçip Kordon için rekreasyon projesi hazırladı.

Son yıllarda inşaat çalışmaları yüzünden gözden düşen Kordon'daki kafeteryalar eski canlılığına yeniden kavuştu. Barcelona veya Paris'teki örneklerini aratmayacak güzellikteki kafeteryalar birbiri ardına yeniden açılmaya, gurup zamanı masalarını çıkarmaya başladı.

66 bin metrekare yeşil alan ayrıldı

Araçlar için de tarihi Kordonboyu'nun doğal taşlarının kullanıldığı iki şeritli yol yapıldı. Dolgunun deniz tarafında ise yine 5 metrelik yaya yolu ayrıldı. Arada kalan bölüm ise yeşil alan, bisiklet yolu, tartan koşu ve yürüyüş pisti yapıldı. Aydınlatma için ise Avrupa'daki örneklerini aratmayacak armatür ve aydınlatma direkleri seçildi. Cumhuriyet Meydanı ile Liman arasındaki Kordonboyu'nda 54 bin 500 metrekare yayaların kullanımına ayrıldı. 66 bin metrekare yeşil alan yaratıldı.

Büyükşehir Belediyesi, Kordon'da disiplin sağlamak için özel yönetmelik bile hazırladı. Yönetmeliğe göre kafeterya ve lokantalar kendilerine ayrılan yere masalarına koyacak. Özel günler ve geçici etkinlikler nedeniyle izin alınan durumlar dışında, saat 23.00'ten itibaren hiçbir sesli yayın yapılmayacak. Rekreasyon alanı yapılan dolgu alan üzerinde İzmir'in otantiğini yaşatacak yiyecek ve içecek satışı bile düşünüldü. İzmir'in simgeleri arasında sayılan buzlu badem satıcılarının özel giysi ve arabaları ile satış yapacağı açıklanırken, diğer seyyar satıcılara ise kesinlikle izin verilmeyecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!