Köprüler için para aranıyor

Güncelleme Tarihi:

Köprüler için para aranıyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2002 11:29

Özkaynak yetersizliği nedeniyle bir süredir yapımı askıya alınan üç önemli karayolu ulaşım projesi yeniden gündeme alınıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü, ilk etapta İzmit körfez geçişi ile daha sonra İstanbul 3. Boğaziçi ve Çanakkale boğaz köprülerinin, bütçe dışı kaynaklardan karşılanması için girişimlerini hızlandırdı.

Yaklaşık 2.5 milyar doları bulan İzmit körfez geçişi projesi konusunda, öncelikli olarak ''yap-işlet-devret'' modeline göre yeniden ihaleye çıkılması bekleniyor.

Bu konuda daha önce açılan ve iptal edilen iki uluslararası ihalenin ardından, bölgede yaşanan deprem sonrasında izmit Körfez geçişi projesinin yeniden etüd edilmesi bekleniyor.

İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir otoyolunun başlangıcı olan İzmit körfez geçişi bölümü, İstanbul-Ankara otoyolunun İzmit Dilovası kesiminde yapılacak bir kavşaktan başlayacak. İzmit Körfezi'ni Karaburun-Dilburnu arasında 3 km uzunluğunda sabit bir yapı ile geçerek Orhangaziye ulaşacak. Toplam 44 km uzunluğunda olacak otoyolun körfez geçişinde 2x3 olmak üzere 6 şeritli otoyol inşa edilecek.

3. BOĞAZ GEÇİŞİ

Yine Karayolları Genel Müdürlüğünce programa alınan ve yapımı bütçe dışı kaynaklardan gerçekleştirilmesi öngörülen İstanbul 3. boğaz geçişiyle ilgili, güzergah tespit çalışmaları henüz netlik kazanmadı.

İlgili kuruluşlarla yapılacak çalışmalar ve yeni güzergahın tespitinden sonra, köprünün yapımı da öncelikli olarak ''yap-işlet-devret'' modeline göre gündeme gelecek. 3.boğaz geçişi yatırımının çevre ve bağlantı yolları ile birlikte yaklaşık 1 milyar dolara malolması planlanıyor.

Ancak ilgililer, İstanbul'un Anadolu ve Trakya yakaları arasındakitrafik sorununa çözüm getirecek İstanbul boğazı 3.karayolu geçişi projesi kapsamında, değişik alternatifler konusunda ön etüdler yapıldığını ve projenin ne zaman, nerede ve hangi finansman modeli ileyapılacağı hususunda henüz bir karar oluşmadığını belirttiler.

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ

Çanakkale boğazında, Kilitbahir ve Sarıçay arasında, 2x3 şeritli ve tek kutu kesitli bir çelik köprü olarak projelendirilen köprünün de, ''yap-işlet-devret'' modeline göre inşa edilmesi öngörülüyor.

Bazı İspanya firmalarının da ilgilendikleri Çanakkale boğaziçi köprüsü, üç önemli viyadük ve çevre yolları bağlantısı ile otoyollarlabirlikte toplam 13.7 kilometre uzunluğunda olacak.

Çanakkale ve Eceabat çevre yollarını da içine alan proje, bağlantı ve çeveyolları ile birlikte yaklaşık 500 milyon dolara malolması planlanıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!