Köprü mü alçak TIR mı yüksek?

Güncelleme Tarihi:

Köprü mü alçak TIR mı yüksek
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2000 00:00

Haberin Devamı

GEÇTİĞİMİZ günlerde, Öz Nakliyat'a bağlı 34 RR 562 plakalı TIR, Küçükköy Cebeci Caddesi'ni O-2 Otoyolu'na bağlayan geçide sıkıştı. Kaza sırasında, TIR'da bulunan Erdem Okan, başını ön cama çarparak yaralandı. Sürücü Mustafa Duman, konteynerin yüksekliğinin uluslararası standartta olduğunu, geçidin alçak yapıldığını ya da üst üste asfalt atılarak yolun yükseltildiğini iddia etti.

TIR şoförünün iddiasını İstanbul'daki yollardan sorumlu 17. Karayolları Genel Müdürlüğü'ne ve Büyükşehir APK Daire Başkanlığı'na sorduk. Karayolları Genel Müdürlüğü iddiaya yanıt verdi:

‘‘Türkiye'de araçlarla ilgili bir standart vardır. Trafikte normal dolaşan yüklü bir aracın maksimum araç gabarisi (yüksekliği) dört metreden fazla olamaz. Bunun dışındakiler gabari dışı araçtır ve özel bir belge ile seyahat ederler. Köprülerde 4.5 metrenin altında hiçbir köprü yüksekliği olamaz. Bu geçit Belediye'nin sorumluluğunda. Karayolları'na ait köprülerin en azı beş metredir.’’

Olay yerinde inceleme yapılacak

Karayolları bir TIR yüksekliğinin en az dört metrenin altında olması gerektiğini belirtti: ‘‘TIR tek parça, bölünemeyen bir yük, mesela trafo taşıyor ise bu tür taşımalarda özel bir yük taşıma vergisi alınır. Hangi güzergahtan geçileceği tespit edilip oradan geçirilir. Belediyeler hababam asfalt döşüyorlar. Böylece aradaki serbest açıklık azalıyor. Karayolları olarak eski asfaltı kazır yenisini sereriz. Eğer köprülerde normalin altında limitte bir açıklık, yani standardın altında bir yükseklik varsa örneğin 4, 4.30 gibi, köprünün üzerine konacak yüksekliği gösteren bir levha ile uyarı yapılması gerekir.’’

APK Daire Başkanı Rafet Bozdoğan ise şöyle dedi: ‘‘Köprülerin bir standardı ve tolerans payı vardır. Köprü yükseklikleri şehir içindeki konumuna göre. 4.65-5 metre arası değişiyor. Ortalama beş metredir. Köprülerin gabarisi ise sürekli korunuyor. Köprüsüz olan yerlerde asfalt kazınmıyor olabilir ama köprülü yerlerde asfalt döküldüğünde eski asfalt kesinlikle kazınır. Köprülerin fiziki durumlarından dolayı istisnai durumlar olabilir. Yine de hakikaten o köprünün gabarisinde bir düşüklük var mı yok mu, köprünün standardı nedir, diye Yol Bakım Müdürlüğü tarafından olay yerine gidilip inceleme yapılacaktır.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!