Konsantre 4X4 Terios

Güncelleme Tarihi:

Konsantre 4X4 Terios
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 21, 2004 00:45

Yeni Daihatsu Terios, yapılan değişikliklerle daha albenili ve şık bir görünüme kavuştu. 25 milyardan başlayan fiyata sahip Daihatsu Terios, 4x4 performansıyla da şaşırtıyor.

Yenilenen Daihatsu Terios, eski versiyonuna göre daha albenili ve şık görünüyor. Alaşımlı jantlar, krom kaplamalı dikiz aynaları, krom bullbar gibi küçük görünen ama görüntüyü tamamen değiştiren detaylarıyla küçük Daihatsu Terios, üst sınıftaki abilerinin 'konsantre' hali gibi duruyor.

Küçük boyutlarıyla normal bir otomobil kadar pratik şekilde kullanılabilen Daihatsu Terios, 3 metre 85 cm'lik boyu ile, hem çok sevimli görünüyor, hem de trafikte, özellikle park ederken sürücüsünü zorlamıyor. 1 metre 71 cm'den biraz daha yüksek olan Daihatsu Terios, 4x4 araçlardaki yüksek oturma izlenimini başarıyla veriyor. Bu küçük karoserin en büyük avantajı ise düşük ağırlığı. Test ettiğimiz Daihatsu Terios SX sadece 1055 kg ağırlığında. Bu da performans ve yakıt tüketimi göz önüne alındığında Daihatsu Terios'a büyük bir avantaj sağlıyor.

PRESTİJLİ GÖRÜNÜM

Önden bakıldığında sade bir yapısı olan Daihatsu Terios'un test ettiğimiz SX versiyonunda bulunan krom kaplamalı bullbar, aracın zengin görünmesini sağlıyor. Aracın önü gibi yan ve arka çizgileri de çok sade. Arkada ise tek dikkat çeken nokta stepne. Büyük arazi araçları gibi bagaj kapağına monte edilmiş olan stepneye, kromdan yuva yapılmış. Bu krom yuva da sadece SX versiyonunda bulunuyor. 15 inç çapındaki 5 kollu alaşımlı jantlar da, sportif görünümleri sayesinde Daihatsu Terios SX'in şıklığını tamamlıyorlar.

Daihatsu Terios SX'in iç mekanı ise küçük boyutlarından ötürü dar olarak nitelendirilebilir. Sürücü koltuğunun ön konsola, pedalların da sürücü koltuğuna yakın oluşu, özellikle sıkışık trafikte sürücüyü çabuk yoruyor. Cam açma düğmeleri, teyp gibi iç mekan öğelerinin ergonomisi de pek başarılı değil.

MOTOR PERFORMANSI

Daihatsu Terios'un esas marifeti, kontak anahtarı çevirildiğinde ortaya çıkıyor. Sadece 1.3 litre hacmindeki küçük motor, DVVT (Daihatsu Variable Valve Timing) sistemi sayesinde 86 beygir güç, 120 Nm de tork üretebiliyor. Bu değerler ortalama olsa da, sadece 1055 kg'lık boş ağırlık ve oldukça kısa oranlı 5 ileri manuel şanzıman ile Daihatsu Terios SX, kendisinden daha güçlü binek otomobillere kafa tutabilecek kadar canlı bir performans sergiliyor. 1.3 litrelik motor kolayca üst devirlere çıkarken, Daihatsu Terios SX seri bir şekilde hızlanıyor. Bu hızlanmayı sağlayan kısa ve yakın oranlara sahip 5 ileri manuel şanzıman, bu oranları sayesinde zorlu arazi koşullarında ilerlemeyi kolaylaştırıyor.

İSTEĞE BAĞLI 4 ÇEKER

Daihatsu Terios SX, devamlı bir 4 çeker değil. Normal kullanımda önden çekişli olan Daihatsu Terios, bir buton yardımıyla orta diferansiyeli kilitlenerek 4 çeker moduna geçirilebiliyor. Böylece önden çekişin yakıt ekonomisi ve 4 çekerin yol tutuş avantajı bir arada sunulmuş oluyor. Aracın arazi şartlarındaki performansı ise tatminkar. Kısa oranlı şanzıman, 185 mm'lik minimum alt yüksekliği ve kısa dingil aralığı sayesinde zor manevraları ve engelleri kolayca aşabiliyor. Daihatsu Terios'un yumuşak ayarlı süspansiyonu, asfaltta, özellikle hızlı girilen uzun virajlarda pek güven vermiyor. Fazla yana yatan Daihatsu Terios ile virajlara çok hızlı girmemekte fayda var.

25 milyardan başlıyor

Daihatsu Terios'un donanımlı versiyonu SX, tatminkar bir konfor ve güvenlik sunuyor. Daihatsu Terios SX'te ABS, EBD (Elektronik Fren Gücü Dağıtım Sistemi), sürücü ve yolcu hava yastıkları, park sensörü, elektrikli 4 çeker geçiş sistemi, elektrikli sunroof, manuel klima, radyo-CD çalar, elektrikli dikiz aynaları, elektrikli far yükseklik ayarı, krom kaplamalı bullbar ve stepne yuvası, 15 inçlik 5 kollu alaşımlı jantlar, ön ve arka sis farları, krom kaplamalı dikiz aynaları standart olarak sunuluyor. Otomatik vites ise opsiyonel donanım olarak alınabiliyor. Daihatsu Terios'un standart versiyonunun fiyatı 24.9 milyar, manuel vitesli SX versiyonunun fiyatı ise 33.3 milyar lira.

Teknik veriler

Silindir sayısı: 4

Silindir hacmi: 1298 cc

Maksimum güç: 86 bg/6000 d/d

Maksimum tork: 120 Nm/ 3200 d/d

Şanzıman: 5 ileri manuel

Maksimum hız: 145 km/s

Hızlanma: 0-100 km 15.2 sn

Yakıt tüketimi: Şehir içi 11.1 litre / Şehir dışı 7.3 litre

Boş ağırlık: 1055 kg

Bagaj hacmi: 280 litre

Lastik ebadı: 205/70 R15
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!