Kompakt sınıfta lüks ve prestij birarada

Güncelleme Tarihi:

Kompakt sınıfta lüks ve prestij birarada
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 28, 2004 00:00

Fiyat avantajlarıyla her ne kadar kompakt sınıfın hakimleri Volkswagen Golf ya da Opel Astra olarak kabul edilse de, Audi A3 bu sınıfta da kalitenin tercih edilebileceÄŸini gösteriyor. Yeni nesil Audi A3 ise bu kaliteyi bir adım daha ileri götürmekte kararlı görünüyor. Test ettiÄŸimiz Audi A3 2.0 FSI Ambition'ın standart donanımlı anahtar teslim fiyatı 58 milyar 700 milyon lira.Otomobil sohbetlerinde yeni Audi A3 için yapılan ortak yorum ÅŸu: eskisinden çok daha şık. Gerçekten de yeni Audi A3'e ilk bakışta, özellikle ön tasarımının agresifliÄŸi ve şık görüntüsü, eski Audi A3'ün sıradan görünüşünü gölgede bırakıyor.Büyüyen boyutlarıyla dikkat çeken Audi A3'ün, bu boyutları çeÅŸitli avantajlar saÄŸlıyor. 4 metre 20 cm'yi aÅŸan uzunluÄŸu ile hem iç mekanı, hem de bagajı hacmi büyüyen yeni Audi A3, ideale yakın en-boy kombinasyonuyla kararlı bir yol tutuÅŸu da kazanmış. Dikiz aynaları açık haldeyken geniÅŸliÄŸi 1 metre 95 cm'yi geçen Audi A3 ile manevra yaparken dikkatli olmakta fayda var. Sonuçta bu büyük boyutlar, ferah ve rahat iç mekanı saÄŸlıyor. 350 litrelik bagaj hacmi, bu sınıf için bir hayli geniÅŸ. Arka koltuklar yatırıldığı takdirde 1100 litreye kadar çıkmak mümkün.Audi'nin yeni tasarım anlayışıyla bütünlük gösteren yeni yüz, Audi A3'ün kimliÄŸini ortaya koyuyor. Hafif çatık farları ve aerodinamik yapılı yuvarlak burnu, agresif bir görünüm sergiliyor. Farların arasındaki büyük radyatör ızgarası, hemen altındaki plakadan sonra devam eden tampondaki hava giriÅŸiyle uyum içerisinde. Böylece Audi A3'ün sportif karakteri vurgulanıyor. Radyatör ızgarasının kenarlarından baÅŸlayan kaputun damarları ve ÅŸiÅŸkin ön çamurluklar da spor otomobil karaterini destekliyorlar. Yandan bakıldığında ise yatık konumlandırılmış ön cam, bombeli tavan, hatchback sırt çizgisi ve test aracımızda bulunan 17 inçlik sportif jantlar, hızlı otomobil imajının yan tarafta da sürmesini saÄŸlıyorlar. Ä°ri stop lambalarının bir kısmı yana taÅŸmış, ancak bu taÅŸma eski Audi A3'teki gibi göze batmıyor, çok daha zarif görünüyor. Arka kısımdaki görünüş biraz daha sade. GeniÅŸ bagaj kapağı yüklemelerde avantaj saÄŸlarken, dikkat çeken tek detay iri ama güzel tasarımlı stop lambaları. Yekpare tampon, stop lambalarının hemen altına kadar tırmanıyor.ÅžIK İÇ MEKANİç mekanda da deÄŸiÅŸim rüzgarları esmeye devam ediyor. Eski kasvetli Audi tasarımının yerini, çok daha modern ve şık bir tasarım almış... Ön konsoldaki en büyük deÄŸiÅŸim, hiç kuÅŸkusuz yuvarlak formlu havalandırma elemanları. Gösterge tablosundaki iri göstergelerde pek bir deÄŸiÅŸiklik yok. Ancak orta konsoldaki müzik sistemi ve klima kontrolleri daha farklı bir görünüm sergiliyorlar. Gaz pedalı yere konumlandırılmış. ön ve arka koltukların rahatlığı ve pozisyonları ideal. İç mekanda eleÅŸtirilebilecek tek konu, cam açma ve dikiz aynası kontrol düğmelerinin yerleri. Kapı kolçaklarının arkalarına gizlenen bu düğmeleri ilk bakışta bulmak zor. Direksiyon ise hafifliÄŸiyle dikkat çekiyor. İç mekanda muhtelif yerlerde bulunan eÅŸya gözleri oldukça kullanışlı.PERFORMANS VE EKONOMÄ°Test ettiÄŸimiz Audi A3, 2 litre hacimli, atmosferik emiÅŸli benzinli motora sahip A3 FSI modeliydi. Bu motorun en önemli özelliÄŸi buji olmaması... Tıpkı dizel motorlardaki gibi direkt yakıt enjeksiyonu sistemine sahip olan motor, ayrıca sürekli egzantrik mili ayarı sistemine sahip. 16 sübaplı ve üstten çift egzantrikli motor 3500 d/d'da sunduÄŸu 200 Nm'lik torkuyla, canlı bir karaktere sahip. 6000 d/d'da elde edilen 150 beygirlik güç, modern 2 litre motorlara göre biraz düşük kalıyor. Ancak kullanılan teknoloji sayesinde FSI motor için emsallerine göre çok daha ekonomik denebilir. Çünkü motor hem hacmine göre düşük bir yakıt tüketimine sahip, hem de bakım ve yedekparça masrafları, klasik 2 litre motorlara göre daha düşük. 6 ileri manuel ÅŸanzımana sahip olan Audi A3, ÅŸanzımanın ne kısa, ne de uzun olarak tanımlanabilecek ortalama oranları sayesinde sakin bir sürüşe sahip. Devirli kullanımda ise daha sportif bir sürüş yakalamak mümkün. 1275 kg'lık boÅŸ ağırlığı bu sınıftaki bir araç için normalin biraz üstünde. Bu yüzden, 9.1 saniyelik 0-100 km hızlanma deÄŸeri pek de baÅŸarılı sayılmaz. Ambition donanımında bulunan 225/45 R 17 ölçülerindeki lastikleriyle gerek frenajda, gerekse yol tutuÅŸta baÅŸarılı bir karakter sergileyen Audi A3'ün süspansiyon sistemi sertliÄŸiyle sportif sürüş için güven veriyor.Test aracımız olan Ambition aksesuvar paketine sahip Audi A3 2.0 FSI'da ABS, ESP'ye baÄŸlı EDL (Elektronik Kilitli Diferansiyel), ASR (Patinaj Önleme Sistemi), EBV (Elektronik Fren Gücü Dağıtıcısı), hıza duyarlı direksiyon, elektronik klima, ısıtmalı ve elektrik kumandalı dikiz aynaları, yükseklik ayarlı sürücü koltuÄŸu, uzaktan kumandalı merkezi kilit, alarm, immobilizer, ön ve yan havayastıkları, film boya koruması, far yükseklik ayarı, ısıtmalı silecek suyu fıskiyesi, 17 inçlik sportif tasarımlı jantlar, 3 kollu sportif ve deri kaplı direksiyon simidi, yol bilgisayarı, spor süspansiyon, spor ön koltuklar, sis farları ve alüminyum kapı eÅŸikleri standart olarak sunuluyor. BaÅŸlıca opsiyonel aksesuvarlar ise deri döşeme koltuklar, tiptronic ÅŸanzıman ve elektrikli sun-roof. Audi A3 2.0 FSI Ambition'ın standart donanımlı anahtar teslim fiyatı ise 58 milyar 700 milyon lira. Teknik verilerSilindir sayısı 4 Silindir hacmi 1984 ccMaksimum güç 150 bg/ 6000 d/dMaksimum tork 200 Nm/ 3500 d/dÅžanzıman 6 ileri manuelBoÅŸ ağırlık 1275 kgBagaj hacmi 350 litreYakıt tüketimi ÅŸehir içi 9.8 lt/ 100 kmHızlanma 0-100 km 9.1 snMaksimum hız 211 km/sLastik ebadı 225/45 R17Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!