Koeninsegg kendi Guiness rekorunu yine kendisi kırdı

Güncelleme Tarihi:

Koeninsegg kendi Guiness rekorunu yine kendisi kırdı
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 09, 2004 00:00

Cenevre fuarını gezerken dikkatimi çeken en ilginç modellerin başında Ä°sviçre'li spor otomobil üretici Koeningsegg'in CCR isimli yeni spor otomobili geldi. 655 beygir güçlü CC8S modeli ile dünyanın en güçlü otomobili ünvanını alarak Guiness Rekorlar Kitabı'na giren Koeningsegg firması, sahip olduÄŸu rekoru CCR ile geçmiÅŸ durumda.Koeningsegg'in 806 beygir gücündeki bu iki kiÅŸilik yeni spor otomobili, sahip olduÄŸu güçlü motorun yanı sıra hafifliÄŸi ile de dikkat çekiyor. 1180 kilo ağırlığındaki bu aracın, beygir başına sahip olduÄŸu 1.46 kiloluluk ağırlığı ÅŸu anda otomotiv endüstrisinde ulaşılan en iyi rakam... Sahip olduÄŸu beygir gücü ve hafifliÄŸi ile CCR yaklaşık 9 saniyede 235 kilometre hızla çeyrek mil gidiyor. CCR 100 kilometre hıza 3.2 saniyede ulaşırken, maksimum 400 kilometre hıza ulaşıyor.Firma otomobilin ağırlığını düşürmek için gövdeyi karbon fiberden kaplayarak bunu sert köpükle takviye etmiÅŸ. Aracın üstü açılıyor ve ön bagaja giriyor. 4.7 litre V8 silindirli ve her silindir için 4 valfin yer aldığı güçlü motoru aluminyumdan inÅŸaa edilen CCR'nin 6 ileri Cima vitesi bulunuyor.Yeni CCR, ÅŸu an Koeningsegg'in en üst düzeydeki otomobili olma özelliÄŸini gösterirken, firma CCR'yi yaratırken CC8S'yi daha ileriye taşıyarak, gerek tasarımında gerekse gücünde bir çok yenilik yapmış. CCR'nin yeniliklerinden yan hava giriÅŸleri, farklı ön farlar, yenilenen arka tasarım, geniÅŸ fren pedalları ve daha güçlü motor ilk göze çarpanlar arasında. Ä°sviçre’li Lysholm ÅŸirketinin geliÅŸtirdiÄŸi çift basınçlı kompresör ve titanyumdan yapılan yeni egsoz sistemi de aracın motorunun güçlü performans elde etmesinde oldukça büyük katkıları olmuÅŸ.Bu sayede motor, 6900 devirde 806 beygirlik bir güce ulaşıyor. Aracın torku ise 2000 devirdeyken 550 Nm'de, 5700 devirdeyken ise 920 Nm'ye çıkıyor. Ä°sviçre'nin bir numaralı savaÅŸ uçağı filosuna verilen bir sembol olan hayalet ise CCR'nin içinin dekorasyonunda kullanılmış. Åžu an spor otomobil pazarının en üst modellerinden biri olan CCR'nin fiyatı henüz açıklanmadı ama firmanın bir önceki modeli CC8'in fiyatı 470 bin dolar. Bu da yeni modelin fiyatı hakkında ipuçları veriyor.CCR'nin donanımları arasında park sensörleri, GPS navigasyon, uzaktan izleme sistemi, telefon sistemi, arka kamera, F1 tarzı vites, 4 noktalı emniyet kemerleri, ekstra ses izolasyonu bulunuyor. CCR'nin aÄŸabeyi olan CC8 yapılan testlerde Ferrari Enzo ve Saleen S7'i geçerek, McLaren F1 ile kafa kafaya gelmiÅŸti. CCR'nin karşılaÅŸtırmalı testlerinde en büyük rakibinin Bugatti Veyron olabileceÄŸi söyleniyor.Cenevre’de gözüme çarpanlarFast-food tasarımCenevre fuarında otomobil firmaları yeni modellerinin tanıtımını yaparken bir taraftan da ziyaretçilerin ilgisini çekmek için çeÅŸitli aktiviteler gerçekleÅŸtirirler. Bazı firmalar bunu bilgisayar oyunları ile yaparken, bazıları özel ÅŸovlar sergiler bazıları da çeÅŸitli promosyonlar verir. General Motors firması ise standının bir köşesinde eÄŸitmenler aracılığı ile nasıl otomobil tasarlanacağını öğretiyor. Firma Paris'li tasarımcılar eÅŸliÄŸinde ziyaretçilere otomobil tasarımının evrelerini ve bu tasarımların nasıl gerçekleÅŸtiÄŸini gösteriyor. Ayrıca ziyaretçiler bu bölümde kendi tasarımlarını yapıp, yaptıkları tasarımların maketlerini oluÅŸturabiliyorlar. GM'in standında yer alan bu bölümde, otomobillerin kalemle eskizinin yapılması ve boyanması, bilgisayarda tasarlanması ve maket yapım aÅŸamaları bulunuyor. Daha çok gençlerin ziyaret ettiÄŸi bu bölüm sayesinde birbirinden farklı otomobillerin nasıl yaratıldığı gözler önüne seriliyor.Bu otomobile sahipseniz eve ihtiyacınız yokAlman mühendislik ve tasarım ÅŸirketi EDAG, Cenevre'de ‘genX’ isminde çok radikal bir konsept model sergiliyor. Ä°ki kiÅŸilik bu spor otomobilin üst kısmı bir düğmeye basarak yataÄŸa dönüşüyor. Bugüne kadar otomobillerde olmayan birçok yeniliÄŸi içinde barındıran genX'in arka tekerleklerinin hemen önünde yer alan taşınabilir çantalar ise eÅŸyalarınızı koyabileceÄŸiniz bir dolap vazifesi görüyor. Bu çantaların içine ister takım elbisenizi koyabilir isterseniz diÄŸer özel eÅŸyalarınızı yerleÅŸtirebilirsiniz. ‘Tekerlek üstündeki ev’ olarak adlandırılan bu modelin önemi içindeki yatak olan bölümde gizli. Bir düğmeye basarak aracın üst tavanı açılarak körüklü yatak dışarıya çıkıyor. Bir veya biraz zorlanır ise iki kiÅŸinin uyuması için tasarlanan bu bölüm uzun yolculuklar için büyük kolaylık saÄŸlıyor. Bu tip uygulamaları bugüne kadar gerek kamyonlarda gerekse bazı minibüslerde gördük. Ama ilk kez bir spor otomobilin içinde böyle bir ayrıntının yaratılması fuarda büyük dikkat çekti. Åžu an için sadece fikir verme açısından böyle bir aracın yaratıldığını kaydeden EDAG yetkilileri, isteÄŸe baÄŸlı olarak bu tip araçların üretimine geçebileceklerini belirtiyorlar.Fuarlarda Cinema 7D, Keinath GT/C ve üstü açık GT/C ve Scout gibi birbirinden ilginç konsept modelleri sergileyen EDAG, bugün kadar bir çok büyük otomotiv ÅŸirketiyle çalıştı. EDAG'ın tasarım ve üretim konusunda danışmanlık verdiÄŸi markaların başında ise VW Touareg, Mercedes SL, Beetle Cabrio ve Hummer H2 gibi modeller bulunuyor.Ä°nternet sürprizleri ortadan kaldırdıGeçen hafta 74'üncüsü düzenlenen uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'ndaydım. Bugüne kadar basın mensupları için otomobil fuarları hep takip etmesi en zor etkinlikler olmuÅŸ ve fuarların bitiminde hep derinden bir ‘ohh’ çekilmiÅŸtir. Özellikle günlük bir gazete iseniz daha fuarı tam anlamıyla gezemeden gazetenize en sıcak haberleri aktarmak durumundasınız. Çünkü hem saat farkı hem de baskıya yetiÅŸmek için kısa bir sürede yenilikleri inceleyip diÄŸer taraftan üst düzey yetkililerle röportaj yapmanız gerekir. Son dönemde bu röportajlar Türkiye'nin otomotiv alanındaki atılımlarıyla bir hayli önem kazandı. Çünkü artık uluslarası firmaların üst düzey yöneticilerine Türkiye ile ilgili de soracak bir sorumuz bulunuyor.Sözün kısası fuarlarda, ‘‘Şöyle bir dolaÅŸayım, neler varmış neler yokmuÅŸ' deme ÅŸansınız çok fazla olmuyor. Dergiler için ise olay biraz daha vahimdir. Onların acele haber geçme durumları yoktur ama ‘hamallıkları' daha fazla olur. Çünkü dergi çalışanları tüm modeller hakkında döküman toplayıp, ekstradan fuarın neredeyse her karesini fotoÄŸraflamak gibi ağır yükümlülüklere sahiptir. Son dönemde teknolojiye paralel olarak dökümanlar biraz hafifledi. Artık firmalar koca koca dosyalar yerine herÅŸeyi bir CD'nin içine sokabiliyorlar ve bu da dergileri bir hayli memnun ediyor.KOLÄ°LERLE DÖKÃœMAN GÖNDERÄ°RDÄ°KBundan bir kaç yıl öncesine kadar biz gazeteciler de fuarlardan döküman toplar bunları uzun süren beklemelerin ardından koliler halinde kuryeye verirdik. Ama ÅŸimdi internet sayesinde çok fazla döküman toplamamıza gerek kalmıyor. Bu bizim için bir bakıma çok olumlu bir geliÅŸme olsa da, kendi adıma artık fuarlara gittiÄŸim zaman eskisi gibi heyecanlanamıyorum. Çünkü bazı istisnaların dışında fuarlarda sergilenecek tüm yenilikler hakkında önceden bilgi sahibi oluyoruz. Bu sebepten ötürü fuara gittiÄŸiniz zaman hakkında bilgi sahibi olduÄŸunuz ama ilk kez canlı olarak gördüğünüz bir model sizi çok fazla etkilemiyor. Daha önce bu köşeden sizlere aktardığım birbirinden ilginç otomobilleri Cenevre'de yakından görme ÅŸansı buldum ama haklarında o kadar çok ÅŸey biliyordum ki yanlarından şöyle bir geçmem yeterli oldu.Ä°nternet sayesinde fuardan haftalar önce yenilikler hakkında bilgi sahibi olmamız öyle bir hale geldi ki, bir çok gazeteci fuarı görmeden yenilikler hakkındaki sayfalarını yapıyorlar. Bu yüzden ötürü siz fuardan yeni bir model hakkında bilgi geçmeye kalktığınız zaman bunun baÅŸka bir gazetede daha önceden kullanıldığını öğreniyorsunuz. Böyle devam ederse fuarlar basın mensupları tarafından sadece yeni modellerin denendiÄŸi alanlar olacak ve gazeteciler sadece fuarda görüştükleri üst düzey yöneticilerle yaptıkları söyleÅŸileri yazma ÅŸansı bulacaklar.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!