OluÅŸturulma Tarihi: Mart 08, 2004 00:00
Hakan Uzan'la karşılıklı e-mail’leri kitapta yer alan Gülsen Ahıska, ‘‘Benden istenen haberleri yaptım. Bu
haberler de sadece
Koç Ailesi'yle ilgiliydi ve yayınlandı’’ dedi. Ahıska, Uzan'ın mail’lerinin de
magazin servisinde herkesin kullandığı ÅŸifresiz bilgisayara geldiÄŸini söyledi.HÃœRRÄ°YET'te Hakan Uzan'a gönderdiÄŸi e-mailler yayınlandıktan sonra Uzanlar'ın iÅŸbirlikçisi olarak algılanmaktan rahatsız olduÄŸunu belirten gazeteci Gülsen Ahıska, bu nitelemeyi hak eden asıl kiÅŸinin Erol Köse olduÄŸunu iddia etti. Mesajların bazılarının kendisine mal edildiÄŸini söyleyen Ahıska, şöyle konuÅŸtu:‘‘Hakan Uzan'ın asıl iÅŸbirlikçisi, Erol Köse'dir. Ben sadece benden istenen haberleri yaptım. Bu haberler de sadece Koç Ailesi ile ilgili haberlerdi ve o haberler de yayınlandı. O dönemde bir de Tarkan ve Nevbahar DemiraÄŸ haberini yapmıştım. Bu haberi Hakan Uzan istemiÅŸti. Bana hitaben bir e-mail atmış, o dönemde Magazin Müdürü olan UÄŸur Güneri'ye de bir kopyasını göndermiÅŸti.’’İŞBÄ°RLÄ°KÇİ OLSAM ARABAMI SATMAZDIMUzanlar ÅŸirketin başındayken istifa ederek Star'dan ayrıldığını ve o dönemde ücretlerini alamadıkları için açlık grevi yaptıklarını söyleyen Ahıska, ‘‘26 Ocak'ta istifa ettim. Açlık grevini, paramızı alamadığımız ve zor durumda olduÄŸumuz için yaptık. Ben iÅŸbirlikçi olsam, parasız kalır mıydım? Parasızlıktan arabamızı satmak zorunda kaldık’’ dedi. UZAN’IN MAÄ°L’LERÄ° SERVÄ°SE GELÄ°YORDUAçıklanan mesajların direkt kendisiyle ilgisi olmadığını, ancak kendisine mal edildiÄŸini belirten Gülsen Ahıska, sözlerini şöyle sürdürdü:‘‘Hakan Uzan'dan gelen mesajlar, magazin servisinde herkesin kullandığı ÅŸifresiz bir bilgisayara geliyordu. Koç ailesi ile ilgili bir mesaj bana gönderildiÄŸi için, soruÅŸturma sırasında savcı diÄŸer mesajların da bana mı geldiÄŸini sordu. Ben de magazin servisine gönderildiÄŸini söyledim. DiÄŸer mesajlar ve haberlerle ilgim yok. Ben, Hakan Uzan'la bu kadar yakın biri deÄŸilim.’’Uzanlar’ın mahzeninde ‘Kralların ÅŸarabı’ çıktıİÇKÄ° kültürü dergisi ‘Gusto’, Kemal Uzan'ın Yeniköy'deki evinin mahzeninde bulunan ve el konulan 3 bin 897 ÅŸarabın listesini yayınladı. Åžarapların fiyatlarını da açıklayan dergiye göre, mahzende Petrus'tan daha deÄŸerli olan ‘Romanee-Conti’ de çıktı.‘Kralların Åžarabı’ diye bilinen Romanee-Conti'den 30 ÅŸiÅŸe tespit edildi. Bu ÅŸiÅŸelerden bir tanesinin 1964 mahsulü ve 15 bin dolar olduÄŸu belirtildi. DiÄŸer Romanee-Conti'lerin fiyatı ise 2 bin 500 ile 3 bin dolar arasında deÄŸiÅŸiyor. Uzanlar'ın 3 bin 897 ÅŸaraplık listesi dergiye göre, Türkiye'nin en zengin kavını oluÅŸturuyor. Uluslararası ÅŸarap tadımcısı (degüstatör) Doç. Dr. Yunus Emre KocabaÅŸoÄŸlu, Domaine De La Romanee-Conti adlı ÅŸirketin ürettiÄŸi Romanee-Conti'nin tek satılmadığını belirterek, ÅŸu bilgiyi verdi:‘‘Bu, o kadar kıymetli bir ÅŸaraptır ki, onu sadece çok pahalı olan 11 ÅŸarapla birlikte set halinde alabilirsiniz. Ãœretici o ÅŸarabı size tek başına satmaz. Bunlar çok kısıtlı üretilen ÅŸaraplar. Yılda 600 kasa hatta bazıları daha da az üretiliyor.’’ KocabaÅŸoÄŸlu, Petrus'ların ise en pahalılarının bile çıkış fiyatının 1100 Euro civarında bulunduÄŸunu belirtti.Dergi, Uzan mahzeninde Petrus, Mouton Rotschild, Latour, Opus One gibi dünyanın en iyi ÅŸaraplarının da yüklü miktarda bulunduÄŸunu yazdı. Listedeki 305 ÅŸarabın dünya piyasalarındaki deÄŸerinin 290 bin dolar olduÄŸunu yazdı. Mahzende, Rus Çarları'nın tutkunu olduÄŸu Roederer Cristal ÅŸampanyasından da yüklü bir stok bulunduÄŸu belirtildi. Yatlar kazaya uÄŸradıUZAN Ailesi'nin, Marmaris Netsel Marina'da bulunan ve Ä°mar Bankası soruÅŸturması kapsamında el konulan ‘Airwaves’ ve ‘Frequency’ adlı yatlarında, önceki gün bir Rus iÅŸadamının ‘Ladyship’ isimli motoryatın çarpmasıyla meydana gelen hasar inceleniyor. Önceki akÅŸam saat 18.30'da Netsel Marina'ya giriÅŸ yapan Bahama bandıralı Ladyship adlı lüks motoryat makina arızası nedeniyle önce Netsel Marina köprüsüne çarptı. Kaptan Mats Nelson, yatı kurtarmak için geri hareket edince bu kez Airwaves'e yandan bindiren Ladyship, ardından Frequency'e burun altından çarptı ve yatı 1.5 metre kadar havaya kaldırdı. Ladyship bu kazadan sonra manevrayla ‘Frequency’den ayrıldı ve Uzanlar'ın teknelerinin 15 metre ilerisine marinaya baÄŸlandı. Hasarın saptanması için uzmanlar çalışmaya baÅŸladı. Ä°mar Bankası soruÅŸturması kapsamında BDDK'nın talebi ile ÅžiÅŸli 2'nci Sulh Ceza Mahkemesi yatlar üzerinde geçen yıl AÄŸustos ayında tedbir kararı aldı. 40 metrelik, 2 katlı Airwaves ve 3 katlı, 52 metrelik Frequency 7 aydır Netsel Marina'da tutuluyor.Â
button