Koç haberi istediler

Güncelleme Tarihi:

Koç haberi istediler
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2004 01:01

Hakan Uzan'la karşılıklı e-mail’leri kitapta yer alan Gülsen Ahıska, ‘‘Benden istenen haberleri yaptım. Bu haberler de sadece Koç Ailesi'yle ilgiliydi ve yayınlandı’’ dedi. Ahıska, Uzan'ın mail’lerinin de magazin servisinde herkesin kullandığı şifresiz bilgisayara geldiğini söyledi.

HÜRRİYET'te Hakan Uzan'a gönderdiği e-mailler yayınlandıktan sonra Uzanlar'ın işbirlikçisi olarak algılanmaktan rahatsız olduğunu belirten gazeteci Gülsen Ahıska, bu nitelemeyi hak eden asıl kişinin Erol Köse olduğunu iddia etti.

Mesajların bazılarının kendisine mal edildiğini söyleyen Ahıska, şöyle konuştu:

‘‘Hakan Uzan'ın asıl işbirlikçisi, Erol Köse'dir. Ben sadece benden istenen haberleri yaptım. Bu haberler de sadece Koç Ailesi ile ilgili haberlerdi ve o haberler de yayınlandı. O dönemde bir de Tarkan ve Nevbahar Demirağ haberini yapmıştım. Bu haberi Hakan Uzan istemişti. Bana hitaben bir e-mail atmış, o dönemde Magazin Müdürü olan Uğur Güneri'ye de bir kopyasını göndermişti.’’

İŞBİRLİKÇİ OLSAM ARABAMI SATMAZDIM

Uzanlar
şirketin başındayken istifa ederek Star'dan ayrıldığını ve o dönemde ücretlerini alamadıkları için açlık grevi yaptıklarını söyleyen Ahıska, ‘‘26 Ocak'ta istifa ettim. Açlık grevini, paramızı alamadığımız ve zor durumda olduğumuz için yaptık. Ben işbirlikçi olsam, parasız kalır mıydım? Parasızlıktan arabamızı satmak zorunda kaldık’’ dedi.

UZAN’IN MAİL’LERİ SERVİSE GELİYORDU

Açıklanan mesajların direkt kendisiyle ilgisi olmadığını, ancak kendisine mal edildiğini belirten Gülsen Ahıska, sözlerini şöyle sürdürdü:

‘‘Hakan Uzan'dan gelen mesajlar, magazin servisinde herkesin kullandığı şifresiz bir bilgisayara geliyordu. Koç ailesi ile ilgili bir mesaj bana gönderildiği için, soruşturma sırasında savcı diğer mesajların da bana mı geldiğini sordu. Ben de magazin servisine gönderildiğini söyledim. Diğer mesajlar ve haberlerle ilgim yok. Ben, Hakan Uzan'la bu kadar yakın biri değilim.’’

Uzanlar’ın mahzeninde ‘Kralların şarabı’ çıktı

İÇKİ kültürü dergisi ‘Gusto’, Kemal Uzan'ın Yeniköy'deki evinin mahzeninde bulunan ve el konulan 3 bin 897 şarabın listesini yayınladı. Şarapların fiyatlarını da açıklayan dergiye göre, mahzende Petrus'tan daha değerli olan ‘Romanee-Conti’ de çıktı.

‘Kralların Şarabı’ diye bilinen Romanee-Conti'den 30 şişe tespit edildi. Bu şişelerden bir tanesinin 1964 mahsulü ve 15 bin dolar olduğu belirtildi. Diğer Romanee-Conti'lerin fiyatı ise 2 bin 500 ile 3 bin dolar arasında değişiyor. Uzanlar'ın 3 bin 897 şaraplık listesi dergiye göre, Türkiye'nin en zengin kavını oluşturuyor.

Uluslararası şarap tadımcısı (degüstatör) Doç. Dr. Yunus Emre Kocabaşoğlu, Domaine De La Romanee-Conti adlı şirketin ürettiği Romanee-Conti'nin tek satılmadığını belirterek, şu bilgiyi verdi:

‘‘Bu, o kadar kıymetli bir şaraptır ki, onu sadece çok pahalı olan 11 şarapla birlikte set halinde alabilirsiniz. Üretici o şarabı size tek başına satmaz. Bunlar çok kısıtlı üretilen şaraplar. Yılda 600 kasa hatta bazıları daha da az üretiliyor.’’

Kocabaşoğlu, Petrus'ların ise en pahalılarının bile çıkış fiyatının 1100 Euro civarında bulunduğunu belirtti.

Dergi, Uzan mahzeninde Petrus, Mouton Rotschild, Latour, Opus One gibi dünyanın en iyi şaraplarının da yüklü miktarda bulunduğunu yazdı. Listedeki 305 şarabın dünya piyasalarındaki değerinin 290 bin dolar olduğunu yazdı. Mahzende, Rus Çarları'nın tutkunu olduğu Roederer Cristal şampanyasından da yüklü bir stok bulunduğu belirtildi.

Yatlar kazaya uğradı

UZAN Ailesi'nin, Marmaris Netsel Marina'da bulunan ve İmar Bankası soruşturması kapsamında el konulan ‘Airwaves’ ve ‘Frequency’ adlı yatlarında, önceki gün bir Rus işadamının ‘Ladyship’ isimli motoryatın çarpmasıyla meydana gelen hasar inceleniyor. Önceki akşam saat 18.30'da Netsel Marina'ya giriş yapan Bahama bandıralı Ladyship adlı lüks motoryat makina arızası nedeniyle önce Netsel Marina köprüsüne çarptı. Kaptan Mats Nelson, yatı kurtarmak için geri hareket edince bu kez Airwaves'e yandan bindiren Ladyship, ardından Frequency'e burun altından çarptı ve yatı 1.5 metre kadar havaya kaldırdı. Ladyship bu kazadan sonra manevrayla ‘Frequency’den ayrıldı ve Uzanlar'ın teknelerinin 15 metre ilerisine marinaya bağlandı. Hasarın saptanması için uzmanlar çalışmaya başladı. İmar Bankası soruşturması kapsamında BDDK'nın talebi ile Şişli 2'nci Sulh Ceza Mahkemesi yatlar üzerinde geçen yıl Ağustos ayında tedbir kararı aldı. 40 metrelik, 2 katlı Airwaves ve 3 katlı, 52 metrelik Frequency 7 aydır Netsel Marina'da tutuluyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!