Güncelleme Tarihi:
Bilişim şirketleri KOBİ´lerin teknolojiden haberdar olması için yoğun çaba harcıyor. Bugüne kadar yapılan kampanyaların üyük bölümünün ´satışa yönelik indirimli ürün kampanyaları´ olması mevcut durumu değiştirmeye yetmedi.
Koç Holding ve Microsoft buradan hareketle ´kobiline´ projesini hayata geçirdi. Amaç, KOBİ´leri teknolojiyle barıştırıp internete taşıyarak ticaret yapmalarını sağlamak. Sitenin stratejik ortakları, Koçnet, Microsoft Türkiye, Koçbank, Arthur Andersen, Koç Bryce, Logo Business Solutions, Dünya Gazetesi.
Kobiline projesinin arkasında iki genç var: Koç Holding Yeni İş Geliştirme Bölümü'nden Burak Dalgın ve Esra Güler.
Kobiline.com'un kurulmasından önce kapsamlı pazar araştırmaları yapıldığını; talep ve gereksinimlerin tek tek tespit edildiğini söylüyorlar. Araştırmalarda, KOBİ'lerin Türkiye ekonomisinde önemli bir yere sahip olduğu ve bu potansiyelin gerçek iş verimini ortaya çıkaracak biçimde desteklenmesi gerektiği görülmüş. Kobiline'ın hedef kitlesini oluşturan yaklaşık bir milyon KOBİ'nin yerel ve uluslararası pazarlara açılabilmesi; ürün ve hizmetlerini dünya pazarlarında satabilir hale gelmesi için gerekli her tür bilgi ve hizmeti tek çatıda sunacak bir platform tasarlanmış.
Dalgın ve Güler, Kobiline´ın diğer KOBİ projelerinden farkını şöyle anlatıyorlar: ``Türkiye'de KOBİ'lere yönelik pek çok proje var. Kobiline.com'un farkı, içerik ve hizmetlerinin, stratejik ortaklar tarafından Kobiline'a özelleştirilmiş olarak ve bir bütün halinde sunuluyor olması. Bir KOBİ, bu platformda işle ilgili aradığı her şeyi bulabiliyor; yeni iş bağlantıları kurabiliyor ve en önemlisi, bu platformu kendi talep ve önerileri doğrultusunda yönlendirebiliyor.``
Haziran sonunda hayata geçen projeyle beraber sitenin üye sayısı 13 bin 500´e ulaşmış. Üyeler ağırlıklı olarak teknoloji, medya, iletişim, inşaat, taahhüt, emlak, tekstil ve deri, makine, gıda, içki, tütün, otomotiv, elektrik/elektronik ve metal ana sanayii gibi sektörlerden...
İllere göre bakıldığında İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa gibi büyük iller öne çıkıyor. En çok ilgi gören bölümleri ise Web Sihirbazı, Üye Rehberi, Tanıtım ve Uzmanına Sorun. Bunları, Üyelik Şartları, İlanlar, Üye Formu, İlan Arama ve Kampanya sayfaları izliyor. Kobiline üzerinden 4 bini aşkın şirketin Web sitesine erişmek mümkün.
Dalgın ve Güler, geleceğe yönelik hedefleri şu şekilde özetliyorlar: ``Üyelerden sağlanacak geribildirim ve talepler doğrultusunda platforma yeni özellikler kazandırılacak. Ekim 2001 itibariyle, sektör ve bölgelere özel içerik geliştirilmesi, dış ticarete yönelik hizmetler verilmesi, e-ticarete geçişin kolaylaştırılması ve çeşitli kampanyalar düzenlenmesi gibi yeni hizmetlerin sunulması planlanıyor.``
Projenin ikinci fazında sektör ve bölgelere özel içerik ve hizmetler olacak. Örneğin, Çukurova Bölgesi için hazırlanmış özgün bir içerik ya da yazılım sektörüne yönelik özel yazılım paketleri sunulacak. Dış ticareti kolaylaştırmak üzere yurtiçi ve yurtdışı ihaleler ve fuarlar yakından takip edilecek. Kobiline.com platformunda yer alan Web sitelerinin yabancı dil seçeneklerine uygun olması sağlanacak. Bu siteler, ilk aşamada İngilizce, daha sonra Almanca ve Rusça olarak görüntülenebilecek. Ayrıca, tercüme hizmetleri verilecek; yurtiçi ve yurtdışı pazaryerleriyle iletişim kurulması için gerekli altyapı sağlanacak.
Üyeler e-ticarete geçiş sürecinde de yalnız bırakılmayacak. Kobiline altında oluşturulan web sitelerine yönelik VPOS (Sanal Satış Noktaları) uygulamasıyla, bu sitelerin elektronik ortamda faaliyet gösteren ´dükkan´lara dönüşmesi sağlanacak. E-pazaryerleriyle işbirliğine gidilerek üyelere bölgesel ve global network'ler üzerinden iş olanakları sunulacak.
 Çekiliş ve yarışmalar
 Kobiline'ın ziyaretçi trafiğini artırmak için her ay çekiliş ve yarışma türü kampanyalar düzenleniyor. ´Kobiline'ı tanıyor musunuz?´ adı verilen ilk kampanyaya katılım, 13 Temmuz'da sona erdi. Temmuz sonunda ´En İş-odaklı Web Sitesi´ yarışması düzenlendi.
Çok yakında hayata geçirilecek projeler arasında KOBİ'leri yeni ekonomi kültürüyle tanıştırmak üzere, Anadolu'da ve KOBİ'lerin yoğun olarak bulunduğu bölgelerde yerel ve sektörel etkinlikler düzenlenmesi var. Bu etkinliklerde, KOBİ'lerin gereksinimlerini ve sorunlarını ön planda tutan konular işlenecek. Örneğin, bir KOBİ'nin finansman sorununu nasıl çözebileceği ele alınacak ya da Avrupa Birliği'ne geçiş süreci hakkındaki sorular yanıtlanacak.
Kobiline üyelerinin profili (%)
* Hizmet    Â12
* Teknoloji, medya, iletiÅŸim    Â11
* İnşaat, taahhüt, emlak 9
* Tekstil ve deriÂ8
* Otomotiv    Â5
* Makina    Â5
* Gıda, içki, tütün    Â5
* Elektrik, elektronik    Â5
* Metal ana sanayi    Â4
* DiÄŸer sektörler    Â36