OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 08, 2005 00:00
Ä°nternet’te kullanılan herkese kendi kiÅŸiliÄŸine göre özel reklam gösterme teknolojisi yakında TV'de de kullanılacak. Ä°zleyiciler ilgilerini çekmeyen reklamlardan kurtulacak.Ä°zleyicinin kim olduÄŸu, nerede yaÅŸadığı, tüketim alışkanlıkları ve tercihleri gibi bilgilere sahip olan yayıncılar, reklamverenlere kiÅŸiye özel reklam gösterme olanağı sunacak. Hem izleyici hem reklamveren kárlı çıkacak.Sayısal video kaydedicilerin ve anında video hizmetlerinin hızla popülerleÅŸmesiyle beraber izleyicilerin televizyonla olan iliÅŸkileri de hızlı bir evrim geçiriyor. Yeni teknolojiler insanlara reklamları seyretmeme özgürlüğü tanırken, öte yandan reklamcıların önünde yepyeni fırsatlar da açıyor. KiÅŸiselleÅŸtirilebilir yayınlar gösterilecek reklamları, izleyicinin izleme alışkanlıklarına göre özel olarak düzenlemeyi olanaklı kılıyor. Hem sadece mahalle mahalle de deÄŸil, ev ev, hatta birey birey... Mahremiyet tartışılıyorEÄŸer bir köpek sahibi deÄŸilseniz köpek maması reklamlarıyla karşılaÅŸmak zorunda kalmayacaksınız. Kızıyla veya karısıyla kumandayı kapmak için yarışan bir baba, sevdiÄŸi bir programın arasında kadınlara özel temizlik reklamlarını izlemek zorunda kalmayacak. Daha da ötesi izleyici son model bir Mercedes otomobil reklamı izliyorsa, sanal veya gerçek bir test sürüşü için tek bir tuÅŸa basması yeterli olacak. ABD’de uydu ve kablo yayıncıları Invidi Technologies, Visible World, Navic Networks ve OpenTV gibi ÅŸirketlerin sunduÄŸu teknoloji ve hizmetlerden yararlanarak izleyici profillerine doÄŸrudan eriÅŸebiliyorlar. Åžirket stratejileri deÄŸiÅŸse de ana hedef aynı; reklamları izleyicilerin hayatlarına göre daha anlamlı hale getirmek ve böylece reklamların doÄŸru kesim tarafından izlenmesi saÄŸlamak. Bu sayede reklamların itici olması yerine izleyicilerin ihtiyaçlarını karşılayan bir bilgi olması saÄŸlanıyor. Bu teknolojinin önündeki en büyük engellerden biri, özel hayatın gizliliÄŸi. Åžirketlerin izleyiciler hakkında bilmesi gerektiÄŸinden fazlasını öğrenmek isteme olasılığı pek çok izleyicinin böyle bir teknolojiye olan güvenini zedeliyor. Reklamdaki mesajın her izleyicinin farklı ve kendine has profiline göre ayrı ayrı uyarlanabilecek olmasını çok cazip buluyorlar. Nielsen Monitor-Plus’a göre geçen sene reklamcılar televizyon için 70 milyar dolardan fazlasını harcadılar. Bu paranın yaklaşık 45 milyarı televizyon ÅŸirketlerinin ve katılımcılarının kasasına girdi. PAZARHIZLABÃœYECEKUzaktan kumanda 50 yıldır hayatımızda ve artık yeni teknolojiler izleyicilerin TV izleme alışkanlıklarını da radikal bir ÅŸekilde deÄŸiÅŸtiriyor. Yaklaşık 6.5 milyon Amerikalı DVR veya TiVo satın alıyor veya kiralıyor. Bu sayının kablo ve uydu operatörlerinin agresif pazarlamasıyla artması bekleniyor. 2007’ye doÄŸru program kaydetme ve reklam atlama yüzünden televizyon ÅŸirketlerinin reklam fiyatları üzerinde önemli derecede baskı oluÅŸacağı da düşünülüyor. Bunun etkileri görülmeye baÅŸlandı bile. Pek çok büyük pazarlama ÅŸirketi varolan televizyon reklamcılığı modeline iliÅŸkin hayal kırıklığını dile getirmiÅŸ bulunuyor. Yeni ürünü Pepsi One ile Pepsi-Cola Company televizyon reklamcılığını tamamen terk edeceÄŸini açıkladı. TNS Media Intelligence’a göre ÅŸirket televizyon reklamlarına her zamankinden daha fazla yatırım yapmış olmasına raÄŸmen 2001-2004 arası piyasa payında küçülme yaÅŸadı. Â
button