Güncelleme Tarihi:
Söz gençlerin
İstanbul Cemal Reşit Rey Konser Salonu'nun bu yıl dördüncüsünü düzenlediği Uluslararası Gençlik Festivali, yarın başlıyor. Festivalin açılışını, Melik Aslanov yönetimindeki İ.Ü Devlet Konservatuarı Öğrenci Orkestrası yapacak. Konserin ilk bölümünde Mozart'ın 36'ncı senfonisi seslendirilecek. İkinci bölümde ise Cem Ertekin'in koreografisini yaptığı bale gösterisi yeralıyor.
Festival kapsamında, 10 Mayıs'ta İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Öğrenci Korosu, 11 Mayıs'ta Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, 12 Mayıs'ta Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı, 13 Mayıs'ta İTÜ Türk Muisikisi Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Öğrenci Saz Topluluğu'nun konseri var. Amerikan country müziğini sevenler 14 Mayıs'ta Mark Sieger'ın konserini izleyebilir. Batı müziği, pop, caz ve rock müziği bünyesinde barındıran geniş bir repertuara sahip olan Boğaziçi Üniversitesi Müzik Kulübü (Mavi Topluluk) 15 Mayıs'ta müzikseverlerle buluşuyor. Topluluk konserde, pop ve rok müziğin unutulmaz eserlerini seslendirecek.
Fahreddin Kerimov yönetimindeki Mimar Sinan Üniversitesi Öğrenci Senfoni Orkestrası, 17 Mayıs'ta piyanist Birce Aslan ve Düet Düzgüner ile kemancı Nilay Karaduman'a eşlik ediyor. Cem Mansur yönetimindeki Akbank Oda Orkestrası'nın 18 Mayıs'taki konserinin solisti kemancı Nicola Loud. Program Schnittke, Mozart ve Haydn'ın eserlerinden oluşuyor.
4. Uluslararası Cemal Reşit Rey Gençlik Festivali'nin kapanış konserini ise Rengim Gökmen yönetimindeki Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı Büyük Senfoni Orkestrası verecek.
Japonya'dan mimari tasarımlar
Borusan Sanat Galerisi'nde düzenlenen ve dünyadaki mimari gelişmeleri İstanbullu sanatseverlere aktarmayı amaçlayan dizi sergiler sürüyor. Bu kapsamda, 14 Mayıs'tan başlayarak 26 Haziran tarihine kadar Japon mimar Fumihiko Maki'nin tasarımları sergileniyor. Modern Japon mimarisinin önde gelen isimlerinden olan Maki'nin Tokyo Hillside West, Kaze -no-oka Kremataryumu ve Hollanda'daki Yüzer Pavyon'a ilişkin çizimleri sanatseverlere sunulacak.
Fumihiko Maki, İstanbul'da sergilenecek bu üç projesi için ‘‘Bu projelerle toplumda ortak alanlar sağlamak yolunda pek çok seçeneğin varolduğunu gözler önüne sermeyi amaçladım. Günümüzde mimarinin üstesinden gelmesi gereken konulardan biri de kolektif bilinçaltını belirleyerek bunu biçim ve mekana aktarmaktır’’ diyor.
Bir doğa ressamı
Ressam Birim Bozok'un son dönem çalışmaları, 26 Mayıs tarihine kadar İş Bankası İstanbul Parmakkapı Sanat Galerisi'nde sergileniyor. Bozok, kelimenin tam anlamıyla bir doğa ressamı. Doğayı kendi düşlediği, kafasında yarattığı biçimiyle tualine yansıtan sanatçının tablolarında romantik tatlar da yakalayabilmek mümkün.
Bremen'den İzmir'e
Gülsen Erinçler'in yağlıboya resimlerinden oluşan dokuzuncu kişisel sergisi İşbankası İzmir Sanat Galerisi'nde açıldı. 1970 - 95 yılları arasında yurt dışında bulunan sanatçı, Bremen'de ressam Walter Hunicke'nin yanında desen ve yağlıboya çalışmaları yaptı. Türkiye'ye döndüğünde Ankara'da ressam Kayıhan Keskinok'un atölyesinde çalışmalarını sürdüren Erinçler, dördü yurt dışında olmak üzere altı karma sergiye katıldı. Erinçler, resim çalışmalarına halen Ülkü Ünal atölyesinde devam ediyor. Erinçler'in serisi 14 Mayıs'a kadar açık kalacak.
Bulgar ressamdan kadın ve müzik
Bulgar Ressam Kamber Osman Kamber, 15. kişisel sergisini İzmir Obje Sanat Galerisi'nde açtı. Bulgaristan dışında Almanya, Belçika, Hollanda, İsveç, Amerika gibi ülkelerde, çeşitli koleksiyonlarda eserleri bulunan sanatçı resimlerinde, gönül zenginliğiyle tamamen kendi iç dünyasını yansıtıyor. Kamber Osman Kamber, karışık teknikle yapılmış 24 yağlıboya çalışmasının yer aldığı sergide, ‘‘Kadın ve Müzik’’ başlığı altında Kırcaali bölgesine bağlı Rodop Dağları insanının giysisi, yaşayışı ve kültürünü konu almış.
Resimden fazlası
Son on yıldır, Türk sanat yaşamında farklı bir etkinliğin, Exlibris'in önderliğini yapan Hasip Pektaş'ın sergisi İstanbul İstiklal Caddesi Balyoz Sokak'taki Emlak Bankası Sanat Galerisi'nde açıldı. 22 Mayıs'a kadar sürecek sergideki yapıtları, Sıtkı. M. Erinç şöyle tanımlıyor: ‘‘Exlibrisleri ayakta tutan, onlardaki fantastik gerçekliktir. Örneğin Pektaş'ın 1997'de yaptığı Exlibris Hüseyin Hüsnü Tekışık, bakılır hatta temaşa edilir bir resim değildir, bundan fazladır, okunur, içinde turlanır bir yapıttır.’’ Türkiye'de pek tanınmayan Exlibris sanatının yaygınlaşması için çaba gösteren Hasip Pektaş, 1996 3. İtalya-Türkiye Exlibris Bienali birincilik ödülünün sahibi. Ankara Exlibris Derneği'nin kurucusu.
Özdemir'den 3’üncü sergi
Murat Özdemir üçüncü kişisel resim sergisini İzmir Mazhar Zorlu Sanat Galerisi'nde açtı. 1988'de Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nden mezun olan ve Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Yüksek Lisans programını bitiren Özdemir, 1995'ten bu yana sanatta yeterlilik programına devam ediyor. Çok sayıda karma sergiye katılan Özdemir'in kişisel sergisi 14 Mayıs'a kadar gezilebilir.