Kısa kısa...

Güncelleme Tarihi:

Kısa kısa...
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 13, 2005 00:00

Ä°ki teker üzerinde VW’lerle ÅŸovDünyanın ilk ve tek Ticari Araç Åžovu ‘Volkswagen Akrobasi Show 2005’ Anadolu turnesi sona erdi. Ãœnlü Fransız akrobasi pilotu Romuald Sunny ve ekibi, VW Caddy ve yeni nesil Transporter’la Kayseri ve Ankara’da ÅŸov yaptı. ‘Volkswagen Ticari Araç Akrobasi Show 2005’, araçların 45 derece yatırılarak 2 teker üzerinde sürülmeleri ile baÅŸladı. Gösterinin en heyecanlı anlarından biri ise Romuald Sunny’nin, Volkswagen Caddy ile iki tekerlek üzerinde 2 kiÅŸinin arasından geçip, üçüncü kiÅŸinin tam önünde aracı dört tekerlek üzerine düşürmesi oldu. Malezyalı WAJA Türkiye’de2004 yılı sonunda Türkiye pazarına Ulu Motor ile yeniden dönen Malezyalı üretici Proton, yenilenen kimliÄŸinin ve Lotus’tan aldığı desteÄŸin yansıması olan yeni modeli WAJA’yı Türkiye’de tanıttı. Lotus teknolojisiyle tamamı Proton tarafından üretilen WAJA, 1.6 lt’lik, 4 silindirli ve 103 beygir güç üreten bir motorla ithal ediliyor. Lotus’un baÅŸarılı olduÄŸu üstün yola tutunma kabiliyeti bu araçta da mevcut. WAJA ABS, çekiÅŸ kontrol sistemi, 4 hava yastığı, klima, yol bilgisayarı, alarm, direksiyondan kumandalı 6’lı CD deÄŸiÅŸtirici gibi özellikleriyle de dikkat çekiyor. Honda’dan yeni Civic’e yeni motorHonda Motor Co., yakıt ekonomisi ile yüksek performansı aynı anda saÄŸlayan ve yeni Civic modellerinde kullanılacak olan yeni 1.8 i-VTEC motoru geliÅŸtirdi. Akıllı VTEC sistemine sahip olan motor, ilk çalışma ve hızlanma esnasında en üst seviyedeki gücü saÄŸlamak için subap zamanlamasını en etkili olacak ÅŸekilde deÄŸiÅŸtiriyor. Seyir esnasında ise emme subabının kapanma zamanını geciktirerek yakıt ekonomisini arttırıyor. Bu sistem sayesinde motor 2.0 lt’lik bir motorun performansına ulaşırken, yakıt tüketimi 1.5 lt.’lik bir motorun tüketim deÄŸerlerine iniyor. Geleneksel motorlarda, normal seyir ÅŸartlarında hava-yakıt karışımının emilme miktarını kontrol etmek amacıyla kelebek kısmen kapalıdır. Bu esnada emme manifoldunda oluÅŸan dirençten dolayı emme kayıpları meydana gelir. Bu da motor verimliliÄŸinde kayıplara yol açar. Yeni i-VTEC motor, normal seyir koÅŸullarında bile hava-yakıt karışımının emme miktarı kontrolü için emme subabının kapanmasını geciktirerek gaz kelebeÄŸinin açık kalmasını saÄŸlıyor. Bu ÅŸekilde emme kayıpları yüzde 16 oranında azaltılmış oluyor. Bu Renault Clio’nun debriyaj pedalı yokClio HB ürün yelpazesi, robotize vites kutusuna sahip Clio HB 1.2 16v ‘Quickshift’ ile geniÅŸliyor. Quickshift sistemi, debriyaj ve vites deÄŸiÅŸtirme fonksiyonlarını otomatikleÅŸtirme imkanı veren, elektrohidrolik bir grubun takılı olduÄŸu manuel vites kutusundan oluÅŸuyor. Otomatik ve yarı otomatik olmak üzere iki çalışma ÅŸekli sunan Quickshift sistemine sahip olan Clio HB 1.2 16v, 24 bin 650 YTL anahtar teslim fiyat ile Türkiye pazarına sunuldu. Sistem, otomatik ve yarı otomatik olmak üzere iki çalışma ÅŸekli sunuyor. Her iki durumda da vites deÄŸiÅŸtirirken gaz pedalını serbest bırakmak gerekmiyor. Robotize vites kutusu, vites deÄŸiÅŸtirme ve debriyaj pedalına basma zorunluluÄŸu ortadan kaldırdığı için özellikle ÅŸehir içinde ve trafik sıkışıklığında kullanım rahatlığı sunuyor. Debriyaj-kavrama kumandasına gerek olmuyor, çünkü araçta debriyaj pedalı bulunmuyor. Sürücü, kontağı açıp birinci vitese geçtiÄŸinde otomatik mod devreye giriyor. Bir moddan diÄŸerine geçiÅŸ, ilk kalkışta vites koluna kumanda edilerek yapılıyor. Vites kolu, tek dokunmayla çalışıyor; kolun ileri veya geri doÄŸru itilip çekilmesine baÄŸlı olarak bir üst veya alt vitese geçiliyor. Otomatik konuma dönmek için sürücünün vites kolunu kumanda etmesi gerekiyor. Robotize vites kutusu, manuel vites kutusuna sahip versiyonlar ile aynı oranda yakıt tüketimi sunuyor. Clio HB 1.2 16v Quickshift, düz vitesli Clio HB 1.2 16v ile aynı oranda (karma parkurda 100 km’de 5.8 litre) yakıt tüketiyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!