Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 2005 21:47
İki teker üzerinde VW’lerle şovDünyanın ilk ve tek Ticari Araç Şovu ‘Volkswagen Akrobasi Show 2005’ Anadolu turnesi sona erdi. Ünlü Fransız akrobasi pilotu Romuald Sunny ve ekibi, VW Caddy ve yeni nesil Transporter’la Kayseri ve Ankara’da şov yaptı. ‘Volkswagen Ticari Araç Akrobasi Show 2005’, araçların 45 derece yatırılarak 2 teker üzerinde sürülmeleri ile başladı. Gösterinin en heyecanlı anlarından biri ise Romuald Sunny’nin, Volkswagen Caddy ile iki tekerlek üzerinde 2 kişinin arasından geçip, üçüncü kişinin tam önünde aracı dört tekerlek üzerine düşürmesi oldu.
Malezyalı WAJA Türkiye’de
2004 yılı sonunda Türkiye pazarına Ulu Motor ile yeniden dönen Malezyalı üretici Proton, yenilenen kimliğinin ve Lotus’tan aldığı desteğin yansıması olan yeni modeli WAJA’yı Türkiye’de tanıttı. Lotus teknolojisiyle tamamı Proton tarafından üretilen WAJA, 1.6 lt’lik, 4 silindirli ve 103 beygir güç üreten bir motorla ithal ediliyor. Lotus’un başarılı olduğu üstün yola tutunma kabiliyeti bu araçta da mevcut. WAJA ABS, çekiş kontrol sistemi, 4 hava yastığı, klima, yol bilgisayarı, alarm, direksiyondan kumandalı 6’lı CD değiştirici gibi özellikleriyle de dikkat çekiyor.
Honda’dan yeni Civic’e yeni motorHonda Motor Co., yakıt ekonomisi ile yüksek performansı aynı anda sağlayan ve yeni Civic modellerinde kullanılacak olan yeni 1.8 i-VTEC motoru geliştirdi. Akıllı VTEC sistemine sahip olan motor, ilk çalışma ve hızlanma esnasında en üst seviyedeki gücü sağlamak için subap zamanlamasını en etkili olacak şekilde değiştiriyor. Seyir esnasında ise emme subabının kapanma zamanını geciktirerek yakıt ekonomisini arttırıyor. Bu sistem sayesinde motor 2.0 lt’lik bir motorun performansına ulaşırken, yakıt tüketimi 1.5 lt.’lik bir motorun tüketim değerlerine iniyor. Geleneksel motorlarda, normal seyir şartlarında hava-yakıt karışımının emilme miktarını kontrol etmek amacıyla kelebek kısmen kapalıdır. Bu esnada emme manifoldunda oluşan dirençten dolayı emme kayıpları meydana gelir. Bu da motor verimliliğinde kayıplara yol açar. Yeni i-VTEC motor, normal seyir koşullarında bile hava-yakıt karışımının emme miktarı kontrolü için emme subabının kapanmasını geciktirerek gaz kelebeğinin açık kalmasını sağlıyor. Bu şekilde emme kayıpları yüzde 16 oranında azaltılmış oluyor.
Bu Renault Clio’nun debriyaj pedalı yokClio HB ürün yelpazesi, robotize vites kutusuna sahip Clio HB 1.2 16v ‘Quickshift’ ile genişliyor. Quickshift sistemi, debriyaj ve vites değiştirme fonksiyonlarını otomatikleştirme imkanı veren, elektrohidrolik bir grubun takılı olduğu manuel vites kutusundan oluşuyor. Otomatik ve yarı otomatik olmak üzere iki çalışma şekli sunan Quickshift sistemine sahip olan Clio HB 1.2 16v, 24 bin 650 YTL anahtar teslim fiyat ile Türkiye pazarına sunuldu. Sistem, otomatik ve yarı otomatik olmak üzere iki çalışma şekli sunuyor. Her iki durumda da vites değiştirirken gaz pedalını serbest bırakmak gerekmiyor. Robotize vites kutusu, vites değiştirme ve debriyaj pedalına basma zorunluluğu ortadan kaldırdığı için özellikle şehir içinde ve
trafik sıkışıklığında kullanım rahatlığı sunuyor. Debriyaj-kavrama kumandasına gerek olmuyor, çünkü araçta debriyaj pedalı bulunmuyor. Sürücü, kontağı açıp birinci vitese geçtiğinde otomatik mod devreye giriyor. Bir moddan diğerine geçiş, ilk kalkışta vites koluna kumanda edilerek yapılıyor. Vites kolu, tek dokunmayla çalışıyor; kolun ileri veya geri doğru itilip çekilmesine bağlı olarak bir üst veya alt vitese geçiliyor. Otomatik konuma dönmek için sürücünün vites kolunu kumanda etmesi gerekiyor. Robotize vites kutusu, manuel vites kutusuna sahip versiyonlar ile aynı oranda yakıt tüketimi sunuyor. Clio HB 1.2 16v Quickshift, düz vitesli Clio HB 1.2 16v ile aynı oranda (karma parkurda 100 km’de 5.8 litre) yakıt tüketiyor.