OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 15, 2005 00:00
DoÄŸan Yayın Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Aydın DoÄŸan, "Kimseye göbeÄŸimizden baÄŸlı deÄŸiliz. Özgür yayıncılık yapıyoruz. Açık, özgür ve ilkeli yayıncılık, fark yaratmamızın temel nedeni" dedi. DoÄŸan, dünyanın birçok büyük medya kuruluÅŸunun Türkiye'ye geleceÄŸini söyledi.DOÄžAN Yayın Holding (DYH) Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Aydın DoÄŸan, Türkiye'nin ve yayın kuruluÅŸlarının çok derin krizlerden geçtiÄŸini, ancak her zaman daha iyisini yapmanın yollarını bularak bu krizleri aÅŸtıklarını söyledi. "DYH 2005-Fark Yaratmak" temalı "DYH BuluÅŸma Toplantısı"nda konuÅŸan Aydın DoÄŸan, "Biz özgür yayıncılık yapıyoruz. Kimseye göbeÄŸimizden baÄŸlı deÄŸiliz. Kendi gücümüzle kendi kaynaklarımızla ve kendi ilkelerimizle yayıncılık yapıyoruz. Açık, özgür ve ilkeli yayıncılık, bizim fark yaratmamızın temel nedenleri" dedi.45 YABANCI KONUK: 10 ülkeden 45 yabancı konuÄŸun da katıldığı DHY BuluÅŸma Toplantısı’nın açılışında konuÅŸan DoÄŸan, artık hem Türkiye hem de kuruluÅŸlar için yeni bir dönem baÅŸladığını belirterek, "Artık Türkiye'deki hiçbir kuruluÅŸ sınırların arkasına saklanıp, iÅŸleri kendi istediÄŸi gibi yürütemeyecek. Dünyanın bir çok güçlü medya kuruluÅŸu ülkemize gelecek. Onlarla bazen rekabet edeceÄŸiz, bazen iÅŸbirliÄŸi yapacağız" diye konuÅŸtu.KÜÇÜK ADIMLARLA OLMAZ: Uluslararası rekabete açılan bir ortamda atılacak ilk adımın herkesten farklı olmak gerektiÄŸine iÅŸaret eden DoÄŸan, ÅŸunları söyledi: "Büyük uçurumları geçmek küçük adımlarla olmaz. Büyük uçurumları geçecekseniz, büyük adımlar atacaksınız. Farklı olmak aynı zamanda geleceÄŸin dünyasını ÅŸekillendirmektir. Farkımızı iyi ortaya koyabilir, yaratıcılığımızı sınırlamaz ve bunu iÅŸlerimizde iyi kullanabilirsek geleceÄŸi biz ÅŸekil verebiliriz."HAKSIZ REKABETE RAÄžMEN: Rekabetten korkmamak ve iÅŸbirliÄŸine açık olmak gerektiÄŸini söyleyen DoÄŸan, rekabetin dinamizm ve yaratıcılık getireceÄŸini, kuruluÅŸları diri tutacağını belirterek, rekabet ortamında yaratıcılığını gösteremeyenlerin giderek küçülüp, teslim olacağı uyarısında bulundu. DoÄŸan, "Bugüne kadar çok ciddi haksız rekabet karşısında kalmış olmamıza raÄŸmen ayakta kalmayı baÅŸardık" dedi.ÖZGÃœR YAYINCILIK: Aydın DoÄŸan, sözlerine şöyle devam etti: "Ayakta kalmakla yetinmedik, uluslararası yayıncılık standartlarının ve uluslararası meslek ahlakının ülkemizde kök salabilmesi için de çok mücadele verdik. Bugün Türkiye'de 1000 dergi yayınlanıyor. 30'u ulusal olmak üzere 250 TV kanalı var. 1000'in üzerinde radyo yayın yapıyor. Ancak bu rekabete raÄŸmen Türk halkı Türkiye'nin gündemini DoÄŸan Medya Grubu'nun yayınlarından takip ediyor. Yüksek tirajlarımız ve yüksek izlenme oranlarımızı gösteriyor ki halkımız bu farkı görüyor. Ä°ÅŸimizi ve okuyucumuzu ciddiye aldığımızı biliyor ve her gün bize verdiÄŸi güvenoyunu yeniliyor. Bu yüzden bu ilkelerden bir an için bile sapmamamak zorundayız."TEK KRAL TÃœKETÄ°CÄ°: Bugün dünyanın tek kralının tüketici olduÄŸunu söyleyen DoÄŸan, haksız rekabet karşısında bile direnmek, kolaycılığa kaçmamak ve eleÅŸtirdiklerine benzememek zorunda olduklarını vurguladı. DoÄŸan, "DoÄŸruluktan sapmadığımız ve doÄŸrunun yanında olmaktan korkmadığımız, gerçekleri bazen hoÅŸumuza gitmese bile seslendirmeye devam ettiÄŸimiz sürece izleyicilerimiz ve okuyucuyarımız daima bizim yanımızda olacaktır" dedi. 'Yaratıcılık Ödülleri' sahiplerini buldu210 DYH çalışanının, 61 proje ile katıldığı yarışmada 9 dalda verilen ödüller de sahiplerini buldu. "Yılın En Yaratıcı Çalışanı" Cenk Tuna, Fiat Ä°dea ile "En Yaratıcı Yeni Çalışan" seçilen Mustafa SandıkçıoÄŸlu bir aylık yurtdışı meslek eÄŸitim programıyla ödüllendirildi. DiÄŸer kategorilerde ödüle hak kazanan projelerdeki ekip üyelerine birer dizüstü bilgisayar hediye edildi. Ödül kazanan projeler ÅŸunlar:Yılın en yaratıcı PR Projesi: DoÄŸan Kitap (Kahve Bahane)Yılın en yaratıcı iletiÅŸim projesi: Hürriyet (Anlatsam Roman Olur)Yılın en yaratıcı sosyal sorumluluk projesi: DBR, Hürriyet, Milliyet-CNN TürkYılın en yaratıcı satış projesi ekibi: Hürriyet (85 özel reklam projesi)Yılın en yaratıcı ürün-marka geliÅŸtirmesi çalışması: DoÄŸan Egmont (Sihirli Annem)Yılın en yaratıcı reklam projesi: Milliyet (Cansız mankenler)Yılın en yaratıcı proje ekibi: Galaxy Teknik-Kanal D (Digital ArÅŸiv)Yılın en yaratıcı yeni çalışanı: Mustafa SandıkçıoÄŸlu (CNN Türk- Grafiker)Yılın en yaratıcı çalışanı: Cenk Tuna (Kanal D- Tuna-Artistik Hizmetler Koordinatörü)YalçındaÄŸ: Uluslararası yatırımlara odaklanacağızDOÄžAN Yayın Holding Yürütme Komitesi BaÅŸkanı ve CEO'su Mehmet Ali YalçındaÄŸ, 2005 yılını AB ve Türkiye'de farklı olmak için tüm stratejik ortaklarına deÄŸer yaratacakları bir yıl olarak gördüklerini belirtti. YalçındaÄŸ, "Birinci önceliÄŸimiz ülkemizdeki yapılanmamıza ve tüm faaliyet alanlarında hedeflediÄŸimiz pazar paylarının gerçekleÅŸtirilmesi olacak. Ä°kinci olarak da uluslararası yatırımlara odaklanacağız" dedi. YalçındaÄŸ, DYH'nin 2004 yılında faaliyet gelirlerini bir önceki yıla göre yüzde 53 oranında artırdığını belirtti. Åžeffaflık projesinin 2004 yılında meyvelerini verdiÄŸini söyleyen YalçındaÄŸ, şöyle konuÅŸtu: "2004'ün başında DYH'nin yüzde 10 hissesini yurtdışında 50'ye yakın kurumsal yatırımcıya sattık. DYH'nin halka açıklık oranı yüzde 30'a yükseldi. 2004 Kasım ayında Hürriyet'in yüzde 6.6'sını, 20'den fazla kurumsal yatırımcıya sattık. Hürriyet'in halka açıklık oranı yüzde 40'a yükseldi."Â
button