Güncelleme Tarihi:
Almanya’da yeni yıldan itibaren yüzde 16’dan yüzde 19’a yükseltilecek olan Katma Değer Vergisi (KDV) nedeniyle mallarda büyük bir fiyat artışının yaşanmayacağı açıklandı. Alman Perakendeciler Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Josef Sanktjohanser, yüzde üç oranında artırılan Katma Değer Vergisi’nin tüketicileri önemli bir şekilde etkilemeyeceğini söyledi. Sanktjohanser, piyasadaki sıkı rekabet nedeniyle birçok iş kolunda fiyatların aynı kalmasının da söz konusu olabileceğine işaret etti. Almanya’nın en büyük ucuz tekstil mağazalarından biri olan C&A ile elektronik mağazaları Media Markt/Saturn’ün artırılan Katma Değer Vergisi’ne rağmen fiyatlarında bir artış yapmayacakları açıklandı. İskandinav mobilya firması IKEA ise, fiyatlarının zaten düşük olduğunu belirterek yüzde üçlük artışı fiyatlarına yansıtacaklarını kaydetti. Metro da IKEA ile aynı düşünceye sahip olduğunu açıkladı. KarstadtQuelle ile Kaufhof ise, yılbaşından itibaren yapılacak Katma Değer Vergisi zammının mümkün olduğu kadar müşterilerine yansıtmamak için çalışacaklarını bildirdiler. Katma Değer Vergisi’ndeki artışın er veya geç tüketicilere yansıyacağına dikkat çeken Berlin’deki Federal Tüketiciler Derneği sözcüsü Christian Thorun, KDV zammını eleştirdi.