Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2006 20:46
2005 ve 2006 yıllarında Japonya’da yılın otomobili seçilen Mazda’nın efsanevi Roadster modeli MX-5, geçen yılın son aylarında Türkiye’de satışa sunulmuştu. Küçük boyutlarına rağmen sunduğu sürüş zevki ile tüm dünyada kendisine bir hayran kitlesi oluşturmayı başaran Mazda MX-5, önceki versiyona oranla sahip olduğu sportif görünüm ile öne çıkıyor.
Öncüsüne oranla büyüyen boyutları ile daha büyük bir otomobil haline gelen iki kişilik Roadster, alüminyum ve çeliğin birlikte kullanılması sayesinde hem hafif hem de çok sağlam bir otomobil. Özgürlüğü, heyecanı, eğlenceyi ve üstü açık araç kullanmanın keyfini en iyi şekilde yansıtmayı hedefleyen ve kazandığı ödüllerle de kendini ispatlayan MX-5’te 2.0 litre hacminde bir motor görev yapıyor. Bu motor 6700 d/d’de 160 beygir güç, 5000 d/d’de 188 Nm tork üretiyor. Gücünü 6 ileri manuel şanzımanla arka tekerleklere aktaran MX-5, 0-100 km/s hızlanmasını 7.9 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 210 km/s hıza ulaşabiliyor. Aracın 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi ise 8.2 litre.
GÜVENLİK ÖN PLANDAAracın standart donanımında sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, ABS, EBD (Elektronik Fren Destek Sistemi), TCS (Patinaj Önleme Sistemi), DSC (Dinamik Stabilite Kontrol Sistemi), LSD (Sınırlı Kaydırmalı Diferansiyel), MAIDAS (Darbe Önleme Sistemi), özel ’3H’ gövde yapısı, kartlı giriş sistemi, global cam kapama, anahtarsız çalıştırma sistemi, derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon, sürücü koltuğu bel desteği ve yükseklik ayarı, elektro-hidrolik direksiyon sistemi, tek dokunuşta açılıp kapanan elektrikli camlar, tam otomatik dijital klima, direksiyondan kumandalı radyo/CD çalar+6 Hoparlör, fasılalı ön silecekler, uzaktan kumanda ile açılabilir bagaj kapağı, sökülebilir gövde rengi ’Hardtop’, siyah kumaş (açılır-kapanır) tavan, gövde rengi tamponlar, kapı kolları ve yan aynalar, ön sis farları, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, 17 inç alüminyum alaşım jantlar standart olarak sunuluyor.
RX-8, 1.3 litreye 240 beygir sığdırıyorMazda RX-8, sahip olduğu Renesis Rotary Motor ve 2+2 kişilik oturma alanı sayesinde farkını ortaya koyuyor. Mazda RX-8’de görev yapan 1.3 litre hacmindeki Renesis Rotary Motor, 240 beygir güç üretirken, 211 Nm’lik tork elde ediyor. Subap, krank mili gibi yapılar içermeyen Rotary motorun en önemli avantajı, daha küçük, basit ve hafif üretilebiliyor olması. Pistonun her devrinde üç ateşleme yapması nedeniyle yüksek güce sahip olan motorun sarsıntı ve gürültü seviyeleri de oldukça düşük. Bu motorla 0’dan 100 km/s hıza 6.4 saniyede ulaşan aracın maksimum hızı ise saatte 235 kilometre. Motorun ürettiği güç ise 6 ileri manuel şanzımanla tekerleklere aktarılıyor. Mazda RX-8 sahip olduğu dinamik yapısı ile atletik bir görünüme sahip. Kabin içerisinde rahat etmenizi sağlayan yerleşim, diğer spor araçlarda yoğunlukla görülen sıkışma hissini vermiyor. Gelişmiş ön orta gövde düzeni ve çok büyük kapı alanı vererek ön ve arka yolculara kolay giriş çıkış imkanı sunan ’freestyle’ kapı sistemi sayesinde Mazda RX8, ferah alan ve rahatlık sağlıyor. Aracın içi dört kişinin oturup rahat bir yolculuk yaşayabileceği bir kabin alanı sunuyor.