Kendine, markana, düşlerine inan

Güncelleme Tarihi:

Kendine, markana, düşlerine inan
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2002 14:48

Din, bir inanç etrafında bir araya gelmek anlamına geliyor. Reklamcı Jesper Kunde, 'Şirket Dini' adlı kitabında bir markanın güçlü olabilmesi için, şirkette bir inanç sistemi oluşturulması ve bu sistemin etrafında birleşilmesi gerektiğini söylüyor. ‘‘Kendinize inanın, markanıza inanın, düşlerinize mutlaka inanın‘‘ diyor.


Başlangıçtakinden farklı düşünmek, genellikle çok özgün sonuçlara yola açar. 'Şirket Dini' Norveçli oyun yazarı Henrik Ibsen'in bu cümlesiyle başlıyor. Yazar Jesper Kunde, MediaCat Kitapları tarafından yayınlanan kitabın adında 'din' kelimesinin geçme nedenini ise şöyle açıklıyor:

‘‘Din sözcüğü, Latince, bir şeyleri ortak bir ifade içinde bir araya getirmek anlamına gelen, 'religare'den gelmektedir. Bu kavram, bu kitabı tanımlayan fikirdir. Bir şirket, güçlü bir pazar konumuna yalnızca kuruluşundaki güçlü bir ruh ile ulaşabilir. Ve yanılmayalım, bir şirketin başarısını ya da başarısızlığını bütünüyle belirleyen, marka konumudur.‘‘

Kunde, ‘‘Din sözcüğünü kullanıyorum, çünkü bir inanç etrafında bir araya gelmek anlamına geliyor‘‘ diyor. Herhangi bir şeye inanmadan, geleceğe ilişkin anlamlı bir vizyona sahip olunamayacağını kaydediyor.

Kitapta, uluslararası pazarda rekabet içinde olanın artık ürünler değil, kavramlar olduğu belirtiliyor. En verimli pazar konumuna sahip olan şirket kazanıyor. Tüketiciler şirketi ve temsil ettiği her şeyi satın alıyorlar. Şirketler birçok açıdan, kendilerini yöneten kişileri yansıtıyorlar. Yöneticilerin kişilikleri ne kadar güçlü olursa, dış dünya karşısında o kadar etkili oluyorlar. Bu kişiler, Şirket Dini'ni şirket kimliğinin tanımı haline getiren 'başmelekler'.

Kunde, Bir Şirket Dini'nin başlıca amacının, pazara aldırmaksızın şirketin çabalarını güçlendirmek ve birleştirmek olduğunu kaydediyor: ‘‘Öyleyse Şirket Dini, 'ruhani' bir yönetim altında idare edilmeyi seçen bir şirket için ulvi bir kavramdır. Kár zarar hesaplamalarını ve şirket için muhasebeyi boşverin. Sayılar ve bütçeler sizi hiçbir yere ulaştırmaz. Bir şirketi başarıya götüren şey, ruhani bir yönetim tarafından ifade edilen felsefesidir. Müşterilerin ilgi göstermesini, ve markalarıyla ilişkili niteliksel, duygusal değerlere dikkatinin çekilmesini sağlayan şey, şirketin tutumlarıdır.‘‘

İskandinavya'nın en büyük reklam ajansı Kunde & Co'nun kurucusu olan Kunde, Danimarka doğumlu ve 45 yaşında. Carlsberg'de ve elektronik şirketi LK'de çalıştı. Kunde & Co'yu kurmasının ardından, aralarında Bang & Olufsen, Bodum ve Ecco'nun da bulunduğu uluslararası şirketlere pazarlama ve yönetim danışmanlığı yaptı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!