Güncelleme Tarihi:
Kodak.com ziyaretçileri, Kodak’ın Gallery reklamı için, ücretsiz sunulan özel bir online araçla, en fazla 5 dijital fotoğraf belirleyebiliyorlar. Kendi yarattıkları 60 saniyelik reklamı izledikten sonra, istedikleri sayıda e-posta alıcısıyla paylaşabiliyorlar. Müziği, sahneleri ve orijinal TV reklamından alınmış diyaloğu ile eksiksiz bir çalışma olan kişiselleştirilmiş Gallery reklamları, en az 30 gün süreyle ve bir e-posta linki aracılığıyla görüntülenebiliyor.
Kodak’ın tüketicilere yönelik dijital ürünlür grubunda başkan yardımcısı ve global marka iletişimi direktörü olarak görev yapan Marianne Samenko, geçen yıl ABD’de yayınlanan Kodak Gallery reklamlarının ardından yüzlerce mektup ve e-posta aldıklarını, insanların reklamdaki duygusal fotoğraflardan ve öykülerden çok etkilendiklerini söylüyor. Samenko, bu geribildirim üzerine Gallery deneyimini tüketicilerle paylaşmak ve onlara kendi fotoğraflarını kullanmak suretiyle daha kişisel reklamlar oluşturma fırsatı vermek istediklerini belirtiyor.
Sistem nasıl çalışıyor?
Kodak.com’a girdiğinizde, anasayfa sizi “fotoğraflarınızı reklamlara ekleme”ye davet ediyor. Kolay yüklenebilen bir araçla, bilgisayarınızdan en fazla 5 dijital fotoğraf seçip ekleyebiliyorsunuz. Daha sonra, 60 saniyelik reklamı izliyorsunuz. Ardından, Gallery reklamınızı, aile fertleri ve arkadaşlarınız ile paylaşmanız sağlanıyor.
Farklı fotoğraflar kullanarak, reklamınızın istediğiniz sayıda versiyonunu “yaratabiliyorsunuz”. Reklamı izledikten sonra, Kodak EasyShare Gallery’ye ücretsiz katılma kararı alabiliyorsunuz. Bunun için, online linke tıklamanız yeterli oluyor.
Gallery reklamında, bir rehber, bir grup çocuğa, günlük yaşantıların resmedildiği sayısız fotoğraftan oluşan Kodak Gallery’yi gezdiriyor. Rehber, çocuklara fotoğrafların seslerini dinlemelerini öneriyor: “Beni sakla. Beni koru. Beni paylaş. O zaman sonsuza dek yaşarım.”
Samenko, kişiselleştirilmiş Gallery reklamlarını üreten online aracın yaratılması için, Ogilvy & Mather reklam ajansının online bölümü OgilvyOne ile Kodak’taki Web geliştirme uzmanlarının birlikte çalıştıklarını ifade ediyor ve ekliyor: “Böylece, markamızı yenilikçi pazarlama yöntemleriyle dönüştürme çabalarımızın bir başka örneğini vermiş olduk. Bu uygulama, paylaşmak için kullanılan ortam ne olursa olsun, fotoğrafların güçlü bir duygusal etki yarattığını gösteriyor.”