Güncelleme Tarihi:
KARAYOLLARI Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, ülke genelinde “bölünmüş yol”un 17 bin 500 kiylometreye ulaşmasıyla birlikte genelde ölümle sonuçlanan araçların “kafaya kafaya çarpışmasının” bittiğini, ölüm ve yaralanmaların şarampole yuvarlanmalardan kaynaklandığını söyledi. Turhan, bu yıldan başlamak üzere “akıllı yol” uygulamasına başlanacağını ve yollarla ilgili ayrıntılı bilgilerin ekranlarda akan yazılarla sürücülere duyurulacağını belirtti.
Genel Müdür Turhan, "hurriyet.com.tr"ye yaptığı açıklamada, bölünmüş yollarda hız sınırının yönetmelik çıkarılıncaya ve yol işaret levhaları konuluncaya kadar eski hız limitlerinin geçerli olduğunu söyledi. Turhan, hız sınırının yolun durumuna göre farklı olacağını, her yerde hız sınırının 110 olmayacağını bildirdi.
Ölüm nedeni değişti
Karayollarında bölünmüş yol uzunluğu arttıkça karşı yönlerden gelen araçların kafa kafaya çarpışmaların da bittiğini belirten Genel Müdür Turhan, “Araçların kafa kafaya çarpmaları sonucu Türkiye çok sayıda insanını kaybetti. Bugün bu kaza şekli yerini hız sınırlarına uymayan sürücülerin araçlarını şarampole uçurmaları ölüm ve yaralanmayla sonuçlanan kazalarda ilk sıraya yükseldi. O yüzden sürücülerimizi bu konuda uyarıyoruz. Bunu yalnız sözlü değil, yazılı da yapmaya başlayacağız” dedi.
“Akıllı yol uygulaması”
Genel Müdür Turhan, trafiğin yoğun olduğu yollardan başlamak üzere “akıllı yol” uygulamasına geçileceğini söyledi. Turhan, “akıllı yol”un ne olduğunu da şöyle açıkladı:
“Ankara-İstanbul, Ankara-İzmir, İstanbul-İzmir, Afyon-Antalya gibi trafiğin yoğun olduğu yollarımızda bizim ‘akıllı ulaşım
Yaz aylarında trafiği yüzde 100’e yakın artan yollar bulunduğuna dikkat çeken Genel Müdür Turhan, yıl sonuna kadar bölünmüş yol uzunluğunu 20 bin kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.