Kayra Fransız üzümüyle Türk şarabı üretti

Güncelleme Tarihi:

Kayra Fransız üzümüyle Türk şarabı üretti
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2007 15:19

Mey İçki tarafından şarap sektöründe markalaştırılarak yurtiçi pazarın yanı sıra uluslararası piyasalara da sunulan Kayra Şarap Fransız üzümlerini yerinde işleyerek Terra De France adında yeni bir marka yarattı. Mey İçki Şarap Bölümü Direktörü Bülent Özfırat, Kayra’nın global marka olma stratejisine uygun olarak Fransa’nın ardından İtalya ve Kaliforniya’da da şarap üretimine başlayacağını söyledi.

Haberin Devamı

Özfırat, yabancı üzümlerden şarap üretmelerine karşın Türkiye’deki üzüm üreticilerini ve bağcıları desteklemeye aynı yoğunlukta devam edeceklerini söyledi. Özfırat, “ Biz yerli üretici ortaklarımızla kader birliği içindeyiz. Türkiye’deki mevcut markalarımızı zaten yurtiçindeki bağlarda yetişen üzümleri işleyerek üretiyoruz. Kayra her yıl yüzde 50 ciro artışı hedefliyor ve biz bu artışın en büyük bölümünü Türkiye’deki üretimle destekleyeceğiz” dedi.

Mey İçki’yi satın alan TPG’nin deneyimleriyle yeniden yapılanan Kayra’nın yeni markası Terra De France’ı tanıtmak üzere bugün İstanbul’da bir basın toplantısı düzenleyen Bülent Özfırat,

“Genelde yabancılar gelir Türkiye’de şarap üretirlerdi. Şimdi ilk kez bir Türk firması yurtdışında, Fransa’da şarap üretiyor. Neden Fransa, çünkü Fransız şarapları dünya şarap kültürünün merkezi. Bizim Öküzgözü ve Boğazkere şarapları Türkiye’de şarap severlerin beğenisine hitap ediyor, ancak Fransızlar için İngilizler için pek bir anlam ifade etmiyor tad olarak. Şimdi biz Kayra’nın Terra De France markasıyla Caberne, Chardonnay,Merlot ve Sauvignon üzümleriyle onların ağız tadına ve zevkine uygun şaraplar üreteceğiz” diye konuştu.

KAYRA GLOBAL MARKA

Özfırat, şimdiye kadarki üretimlerinde Anadolu’nun 5 bin yıllık soylu üzümlerini farklı tatlarla tüketiciye sunduklarını, Mey İçki’nin çoğunluk hisselerini satın alan TPG’nin şarabın anavatanı olan Anadolu’nun eşsiz üzümlerini dünya pazarlarına taşımayı hedeflediğini söyledi. Özfırat, “ Bu doğrultuda yurtdışında hak ettiği değere şimdiye kadar ulaşamamış Türk şaraplarını, global pazarlara Kayra olarak biz taşımayı hedefliyoruz.Terra de France ile markamızı önce tüm dünyanın bildiği üzümlerle anlatacağız. Bu seri Kayra’nın dünya markası yolunda atacağı adımların ilki olma yolunda bizlere yol açacak” dedi.

2 MİLYON DOLAR YATIRIM

2 milyon dolarlık bir yatırımla Terra De France markası adı altında beyaz ve kırmızı olmak üzere 6 seride toplam 1560 bin şişe şarap ürettiklerini ve 2007 yılında bu üretimin tümünü satmayı hedeflediklerine değinen Bülent Özfırat, Terra De France’ın Kayra’nın toplam şarap satış cirosu içinde üçte birlik bir bölümü oluşturacağını kaydetti. Özfırat ,Kayra Şarap’ın Mey İçki Grubu’nun 1 milyar 250 milyon dolarlık cirosu içindeki payının ise yüzde 3’ler düzeyinde olduğunu söyledi.

Toplantıda basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Özfırat, "Türkiye’de şarap tüketimi düşüyor" şeklindeki yorumlara da şöyle yanıt verdi;

“Türkiye’de toplam 100 milyon şişe şarap üretiliyor yılda. Bu rakamın 60 milyonu kayıt dışı üretim.Vergiler nedeniyle kayıt dışı şarap üretimi büyüdüğü için resmi tüketim rakamlarında düşüş görünüyor. Halbuki Türkiye’de şarap tüketiminin arttığı kesin. Kayıt dışı üretim denetimden kaçtığı için devletin vergi gelirleri de azaldı. Bu konuda devletin etkin denetimine ihtiyaç var. 5 YTL’ye şarap görürseniz bu mutlaka kayıt dışı üretilmiştir. Vergi yüküyle birlikte bir şarabı 5 YTL’ye satmanız mümkün değildir. Güçlü olmayan markalar da bu ucuz fiyatlarla rekabet edebilmek için kayıtdışına kayıyor ve gerçek tüketim de bu nedenle düşmüş görünüyor.”

ŞARAPTA BANDROL BAŞLIYOR

Özfırat, şarapta kayıt dışılığı önlemek için Temmuz ayından itibaren şarapta bandrol uygulaması başlatılacağını ancak bu uygulamanın başarısının da resmi yetkililerin sahada etkin denetimi ile mümkün olabileceğine dikkat çekti.

Kayra’nın global bir marka olma stratejisine uygun olarak yurtdışında üretime başladığını bunun aynı zamanda iç pazara bağımlılığı azaltmak amacını da taşıdığını hatırlatan Bülent Özfırat,

“Kayıt dışılık artarken rekabet etmek gerçekten çok güçleşiyor. Güçlü markalara oynayacak alan kalmıyor. Ancak Türkiye’de kayıt dışılığın yarattığı haksız rekabet ortamını dengelemek için de ihracatta ve yurtdışı pazarlarda büyümek zorundayız” değerlendirmesini yaptı.

TÜRK ŞARAPÇILIĞINDA ÖNEMLİ SAYFA

Yeni şarap serisi hakkında bilgiler veren dünyanın önemli önologlarından Daniel O’Donnell, Fransa’nın soylu üzümleri Cabernet Sauvignon, Merlot, Grenache, Syrah, Pinot Noir, Chardonnay ve Sauvignon Blanc’ı buluşturan 5 kırmızı ve 2 beyaz şarabın yer aldığı Terra de France Serisi’nin sınırlı sayıda ve özel olarak üretildiğini anlattı. Akdeniz ikliminin tropik meyve aromaları ve çiçeksi tonlarını yansıtan Terra de France Serisi’nin meşe fıçılarda dinlendirilerek olgunlaştığını ifade eden O’Donnell, serinin Fransa’nın Yeni Dünya’sı olarak adlandırılan Güney bölgeleri Languedoc, Provence ve Vaucluse’de yetişen üzümlerden üretildiğini söyledi. O’Donnell, bu iddialı serinin Türk şarapçılık tarihinde önemli bir sayfa açacağını kaydetti.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!