Güncelleme Tarihi:
METRO ÇALIŞMASINDAN FOTOĞRAFLAR
Kozyatağı'ndaki metro şantiyesine gelen Kadir Topbaş, asansörle yerin 38 metre aşağısında süren metro inşaatına indi.
Çalışmaları denetleyen ve bilgi alan Topbaş, daha sonra yaptığı açıklamada, Kadıköy-Kartal metrosunun bir an önce bitirilmesi için aralıksız 24 saat çalışmaların sürdüğünü ve hedeflerinin 2010'da deneme sürüşlerini başlatmak olduğunu söyledi.
Topbaş, Kadıköy-Kartal hattında çok yoğun bir yolcu talebinin bulunduğunu, hattın açıldığında günde 1 milyon yolcuyu hızlı, konforlu ve modern bir biçimde taşıyacağını ifade ederek, “2011 yılında hizmete girecek hat, Kadıköy ile Kartal arasını 29 dakikaya indirecek” dedi.
Uzunluğu 22 kilometreden fazla olan Kadıköy-Kartal metro hattının kazı çalışmalarının büyük bir bölümünün bittiğini belirten Topbaş, 16 istasyonlu planlanan metro hattında 13 istasyonun inşaat çalışmalarının sürdüğünü dile getirdi. Topbaş, 2 bin 450 kişinin 24 saat esasına göre büyük bir hızla çalıştığını dile getirerek, “Günde 150 metreye varan kazılar yapılıyor ki bu bir dünya rekorudur. Hattın toplam maliyeti ise 1 milyar 340 milyon dolardır” diye konuştu.
Topbaş, Kadıköy-Kartal metro hattının Kadıköy Ayrılık Çeşmesi İstasyonu'nda Marmaray ve banliyö hattıyla Kozyatağı istasyonunda Dudullu-Bostancı metro hattıyla Kaynarca İstasyonu'nda ise Pendik-Sabiha Gökçen Havaalanı–Sultanbeyli metro hattıyla entegre olacağını bildirdi.
KARTAL'DAN TAKSİM 57, YENİKAPI 49 DAKİKA
“Marmaray'ın da devreye girmesinin ardından Kartal'dan Sarıyer'e ve Atatürk Havalimanı'na 79, Taksim'e 57, Yenikapı'ya 49, otogara ise 60 dakikada gidilebilecek” diyen Topbaş, raylı sistemde ekonomik krizi dikkate almadan çalışmaları sürdürdüklerini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“İstanbul'daki diğer metro hatlarında da buradaki gibi yoğun bir çalışma var. Çok yakın zamanda İstanbul'da ulaşım ve erişim imkanı çok daha iyi noktalara gelecek. Ekonomik kriz nedeniyle tabii ki diğer yatırımlarda adımlarımızı dikkatli atıyoruz.
Ama metro gibi acil olan işlerimizi asla bırakmıyoruz. İstanbul'da şu anda toplam maliyeti 3.5 milyar dolar olan 54 kilometrelik raylı sistem yatırımımızın inşaatları devam ediyor. Üsküdar-Ümraniye-Altunizade-Tepeüstü metro hattının hazırlıkları tamamlandı. Her an ihalesini yapabiliriz.”
Topbaş, bir taraftan Atatürk Olimpiyat Stadı-İkitelli metrosunun, diğer taraftan Darüşşafaka hattının çalışmalarının da aynı biçimde sürdüğünü kaydetti.
New York'taki gibi bir düzenleme yaparak metronun sefer aralıklarını 4.5 dakikadan 70 saniyeye indirdiklerini, bunun da hattın 3 katı daha kapasiteli çalışması anlamına geldiğini belirten Topbaş, Kadıköy-Kartal arasında inşaatı süren metro tünelleri için, 23 şaft (kazı başlama noktası) 60 ayna (tünel birleşme noktası) ve günde 100 metre tünel kazıldığını aktardı.
“Köstebek” olarak bilinen 4 TBM makinesinin karşılıklı olarak kazı çalışmalarını sürdüğünü, bu yıl sonunda kazı çalışmalarının tamamlanacağını dile getiren Topbaş, Kadıköy-Kartal metrosunda 26 bin 685 metre tünel kazısının 6 bin 845 metresinin TBM-Tunnel Boring Machine (Zemin Basıncı Dengeli Tünel Açma Makinesi) kullanılarak, 19 bin 840 metresinin ise NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile açıldığını sözlerine ekledi.