Güncelleme Tarihi:
“Bir çocuğun başarılı olmasında birçok etken vardır. Çocuğa iyi eğitim verilmesi, öğrenme ve zeka ile ilgili becerileri, evin huzuru ve fiziksel ortamı, herhangi bir psikiyatrik veya tıbbi bozukluğun varlığı, anne-baba disiplini ve ilgisi, yaklaşımı, çocuğun motivasyonu gibi daha bir çok etken başarıyı etkiler.
Aileler çoğu zaman karnedeki kötü notları çocukların tembelliği ile ilgili olduğunu düşünse de başarısızlık durumunu etkileyen çok neden var. Bazen tamamıyla çocuğun yapısal durumlarından dolayı başarısızlık söz konusu olurken Türkiye’de genellikle beklenen iyi bir matematik ve fizik dersi becerisidir. Oysa bazı çocuklar sanata ya da spora yatkın olabiliyor. Aileler bu durumları göz önünde tutmalıdırlar.”
ÖDÜL DAVRANIŞI PEKİŞTİRİR
İyi karne getiren öğrencinin ödüllendirilmesini değerlendiren Sayım şöyle konuşuyor;
“Bir davranışın ödüllendirilmesi o davranışı pekiştirir. Ancak ödülün ne olduğuna dikkat edilmeli ve seçimi iyi yapılmalıdır.
KARNESİ KÖTÜ OLAN ÇOCUĞA ANNE BABA NASIL DAVRANMALI?
Aslında bu karne biraz da anne babaların karnesidir. Zaten ilgili bir anne baba çocuğunun karne notlarını önceden kestirebilir ve öncesinden önlemlerini alır. Karnesi kötü notlar ile dolu olan çocuk çoğu zaman üzüntü içindedir. Ceza yerine çözüm aramak ve anne baba duygularının ifadesi daha etkili olabilir. Başarı, sevginin ön koşulu olmamalıdır. Bir anne baba çocuğunu başarısız da olsa kabullendiğini gösterebilmelidir. Başarısızlığa ortak çözümler aranmalıdır. Sadece karne günü bir şeyleri fark ediyor olmak çoğu zaman yararsızdır.“