Güncelleme Tarihi:
Karayolları Genel Müdürlüğü’nden konuya ilişkin yapılan açıklamada, ABD Federal Karayolları, Boğaziçi Üniversitesi ve Karayolları Genel Müdürlüğü uzmanlarının yaptığı incelemelerde, depremde otoyolun Akyazı Kavşağı İzmit Doğu Kavşağı arası dışında, hiç bir bölümünde hasar meydana gelmediğinin görüldüğü belirtildi.
Uzmanlar incelemeleri sonucunda, kamuoyunda en çok tartışılan Bolu Tüneli ile V1 Viyadüğünde ve 1975 yılında hizmete giren Hereke viyadüğünde hiç bir hasarın olmadığı ve bu yapıların, proje ve yapım tekniği açısından depreme son derece dayanıklı olduğu görüşüne de vardılar.
Uzmanlar, deprem sırasında Arifiye Üstgeçidinin tabiyelerinin düşmesinin de, "fay hattının yapının tam altından geçmesinden kaynaklandığı, oluşan hasarda herhangi bir proje hatasının rolünün bulunmadığı" yolunda görüş bildirdiler.