Güncelleme Tarihi:
Beraberindeki yetkililerle Bolu'ya gelen Karayolları 4. Bölge Müdürü Vacip Mert, D-100 karayolu ile yeni açılan Bolu Dağı geçişi ve tünelindeki ulaşım hakkında yetkililerden bilgi aldı.
Daha sonra tünelin inşaatını Karayolları Genel Müdürlüğü adına denetleyen Yüksel Proje Kontrol Başkanı Faik Tokgözoğlu ile biraraya gelen Mert, yetkililerle yaşanan sorunlar hakkında durum değerlendirmesi yaptı.
Karayolları 4. Bölge Müdürü Mert, yaptığı açıklamada, “Bolu Dağı'ndaki her iki geçiş güzergahında yaşanan trafik sorununun tek nedeni, kurallara uymayan bilinçsiz sürücülerdir” dedi.
Özellikle TIR sürücülerinin zincirsiz olarak yola çıktığını ve makas yapmaları sonucu yolu trafiğe kapattığını belirten Mert, şöyle devam etti:
“Yeni açılan Bolu Dağı geçişindeki trafiğin durmasına neden olan tek sorun zincirsiz araçlardır. Ne yolun, ne de tünelin mimari yapısından kaynaklanan en ufak problem yoktur. Bu arada 26 kilometrelik bu yolun sadece 3 kilometrelik kısmının tünel geçişi olduğunu özellikle belirtmek isterim. Tüneldeki trafik akışı son derece sağlıklıdır. Ekiplerimiz tünelin tamamını yerleştirilen güvenlik kameraları sayesinde 24 saat süreyle gözetliyor. Gerek havalandırma, gerek aydınlatma, gerekse de olası kaza ve yangınlara karşı tüm tedbirler alınmış durumdadır. Söz konusu tedbirlerimiz, yapılan tüm testleri başarıyla geçmiştir.”
Tünelin giriş ve çıkışında zaman zaman sürücülerin hatalarından dolayı maddi hasarlı kazalar olduğunu kaydeden Mert, bunun da trafik akışını etkilediğini anlattı.
Mert, bölgedeki ekiplerin bu kazalara anında müdahale ederek, yolu en kısa sürede tekrar trafiğe açtığını sözlerine ekledi.
“TÜNELDE ŞU ANA KADAR TEK BİR KAZA BİLE OLMAMIŞTIR”
Yüksel Proje Kontrol Başkanı Faik Tokgözoğlu ise 26 kilometrelik geçiş güzergahında 4 viyadük bulunduğunu belirterek, güneş görmeyen “3 numaralı viyadük” olarak adlandırılan kesimin, zaman zaman buzlanma nedeniyle tehlike oluşturduğunu kaydetti.
Zincirsiz TIR'ların bu viyadük üzerinde makas yaparak, yoldan çıktığını ve yolun çift şeridini trafiğe kapadığını ifade eden Tokgözoğlu, şöyle devam etti:
“Bu güzergahta yolun trafiğe kapanmasına neden olan kazaların, tünelde olmuş gibi gösterilmesi tamamen yanlıştır. Tünelde şu ana kadar tek bir kaza bile olmamıştır. Kaldı ki tünelde en ufak buzlanma bile söz konusu değildir.”
BUZLANMAYA KARŞI OTOMATİK SPREYLEME VE ISITMA SİSTEMİ
Yol güzergahında ve tünelde buzlanmaya karşı otomatik spreyleme ve ısıtma sistemi bulunmaması konusunda çeşitli eleştiriler bulunduğunu da belirten Proje Kontrol Başkanı Tokgözoğlu, söz konusu sistemin projenin bir parçası olmadığını belirterek, şunları kaydetti:
“Buz önleme sistemi, mevcut projenin bir parçası değil. Bu sistemi biz firma olarak, kış aylarında buradaki geçişin sorunsuz olması için araştırarak, Karayolları Genel Müdürlüğüne sunduk. Onlar da kabul etti. Şu anda teknik şartnameleri hazırlanıyor. Kısa sürede ihaleye çıkılarak sistem hayata geçirilecek. Ancak bu kışa yetişmesi mümkün değil.”
TÜNEL GİRİŞİNDE ZİNCİRLERİ SÖKEN SÜRÜCÜLER
Kar yağışı ve buzlanma nedeniyle Bolu Dağı geçişinde zincirsiz TIR'lar ve araçların yoldan çıktığı gözlenirken, Karayolları ekiplerinin müdahalesiyle yol tekrar ulaşıma açıldı.
Bu arada, kimi araç sürücülerinin yoldan çıkan araçlarını terk ederek, olduğu yere bıraktığı gözlendi. Yetkililer, bu araçların Karayolları Bölge Müdürlüğüne ait araçlarla çekildiğini bildirdi.
Bolu Dağı Tünelinin giriş noktası olan Kaynaşlı Gişeleri'nde görevli trafik ekipleri ise kamyon ve TIR'ların tüneli kullanacak olan sürücülerine zincir takmaları konusunda uyarılarda bulundu.
Öte yandan, tünel girişine kadar gelen bazı araç sürücüleri, yasak olmasına rağmen tünel girişinde araçları kenara park ederek, zincirlerini çıkardı. 3 kilometrelik tünel sonunda söz konusu araç sürücülerinden kimi yola zincirsiz devam ederken, kimileri de tekrar zincirlerini taktı.
Yetkililer, yola zincirsiz devam eden sürücülerin ileride tekrar yolda kaldığını ve trafik akışını etkilediklerini belirterek, kurallara mutlaka uyulmasını istediler.