Güncelleme Tarihi:
İzmir Liman İşletme Müdürlüğü'nde gazetecilerle biraraya gelen TCDD Genel Müdürü Karaman, yolcu ve yük gemisi olarak ayrılacak İzmir Limanı'nın yük bölümüne yapılacak 250 milyon dolarlık yatırımların ayrıntısını anlattı. Karaman, yatırımlar kapsamında 5 vincin revizyonunun yapılacağını, 2 tane vinç ve 8 tane çekici setinin satın alınacağını, limanın otomasyon sistemine geçirileceğini ve liman içindeki 30 bin metrekarelik alanın ıslah edileceğini belirtti.
DEÜ İLE İŞBİRLİĞİ
Karaman ayrıca, ‘Liman İşletme Planı'nın hazırlanacağını ve bu konuyu çok önemsediklerini kaydederek “Bu konuda Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) ile sözleşme imzaladık. Çalışmalar sürüyor. İzmir'de bir üniversite ile birlikte ‘liman en iyi nasıl işletilebilir’i birlikte çalışacağız. O toplantı sonucunda bunun protokolünü yaptık” diye konuştu.
Liman içindeki ambarların da artık fonksiyonel olmaktan uzak olduğunu ve yıkımı için tüm onayların alındığını dile getiren Karaman, “Anıtlar Kurulu'ndan izin aldık. Oranın yıkımını bu ay yapacağız. Yıkılan ambar binalarının yerine konteyner alanı yapacağız” bilgisini verdi.
İLK 5 HEDEFİ
Karaman, liman içinde bulunan viyadük malzemelerinin kaldırılması için Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün çalışma yürüttüğünü ifade ederek “Böylece liman genişletilecek ve Kordon'dan geçecek şekilde planlanan viyadükler de limana indirilecek. Böylece limanın ulaşımı rahatlayacak. Bunun için de bütün hazırlıklar tamamlandı. Karayolları tarafından imar planı detay çalışmaları yapılıyor. Biter bitmez inşaata başlanacak. Böylece İzmir Limanı gerçekten dünyada 5'nci olacak” dedi.
‘ÜÇÜNCÜ NESİL GEMİLER GİRECEK’
Tarama işi için de DPT'ye başvuru yaptıklarını, bu işi ya DLH'nın ya kendilerinin yapacağını aktaran Karaman, şunları söyledi:
“Bunu programa alacağız ve İzmir Limanı'nın denizin bu kısmını tarayarak İzmir Limanı'nı dünyadaki en büyük gemilerin girişi sağlayacağız. Böylece İzmir için büyük hayati önemi olduğunu bildiğimiz İzmir Limanı daha da gelişecek ve inşallah İzmir ekonomisine daha fazla katkıda bulunacak. Sonuç olarak bugün İzmir Limanı'nın 20 Haziran'da alınan kararlar doğrultusunda, ÖYK kararını bugün açıklıyoruz. İzmir Limanı'nın gelişmesi için elimizden gelen her türlü çabayı gösteriyoruz.”
YATIRIMLARIN SÜRESİ
Yatırımların süresiyle ilgili de bilgi veren Karaman, vinçlerin revizyonunu hemen yapacaklarını, yeni vinçlerin satın alınmasının ise iki yılı bulabileceğini anlatarak “Üç beş ay içinde limanın otomasyona geçirilmesi için ihaleye çıkacağız. 2011 yılında limanda birçok değişiklik olacak. Ambar binalarını hemen 1 ay içinde yıkacağız. Yılbaşına kadar o bölüm konteynere geçecek. Diğerini de ihaleye çıkacağız. Limanın yolcu ve yük limanı olarak yeniden dizayn edilmesi için de ihaleye çıkacağız. 1-2 sene içinde İzmir'de bu bölgede limanın daha ne kadar gelişmiş olduğunu göreceksiniz” dedi.
‘DÖKME YÜKTE KARARLIYIZ’
Karaman, İzmir Limanı'nda dökme yükün yasaklanma kararından sonra denizcilik sektörünün rahatsızlıkları ile ilgili soruya ise “Orada bir kararımız vardı. Dökme yükün İzmir Limanı'ndan değil başka yerde yapılması yönündeydi ama şu anda dökme yük getirenler bu uygulamanın gevşetilmesini istiyorlar. Konuşuyoruz ama eninde sonunda İzmir Limanı'nda dökme yükler kaldırılacak ama tarih vermek için bir çalışma içindeyiz” dedi.
DAHA ÇOK LİMAN LAZIM
Gazetecilerin İzmir Limanı'nın Nemrut Körfezi'ndeki limanlara oranla öneminin azalıp azalmadığı yönündeki sorularını yanıtlayan Karaman, “İzmir Limanı'nın Türkiye ekonomisindeki yerinin çok daha büyüyeceğini ve Nemrut limanları devreye girse bile limanın genişlemesi gerektiğini, konteyner limanı olarak, yolcu limanı olarak İzmir ekonomisine katkısının daha da artacağını düşünüyoruz. Şu anda da 3'üncü nesil gemilerin girememesi dolayısıyla limana istenen kadar yük gelmiyor gözüküyor. Taramayı da yaptıktan sonar büyük gemiler de gelecek. Böylece hem İzmir limanı çok gelişecek hem Nemrut Limanı” dedi. Türkiye ekonomisinin giderek büyüdüğüne ve dış ticaret arttıkça limanlara ihtiyacın da 5 katı artacağını vurgulayan Karaman, “Zaten bize daha limanlar lazım.Ulaştırma Bakanlığı Çandarlı'ya daha büyük limanlar planlıyor” diye konuştu.
KRUVAZİYER LİMANI İHALESİ 2011'DE
Limanın yük kısmının tamamen devlet tarafından yapılacağını ancak kruvaziyer gemiler için düzenlenecek kısmının ‘Yap-İşlet-Devret’ yöntemiyle yapılacağını da kaydeden Karaman, Özelleştirme Yüksek Kurulu kararına göre limanın bir kısmının da yolcu limanı olarak genişletileceğini hatırlattı. Karaman kruvaziyer limanı ihalesinin ise 2011 yılı içinde gerçekleşeceğini sözlerine ekledi.