Güncelleme Tarihi:
Karadeniz'i tehlikeli yapan ise kuvvetli esen karayel ve yıldız rüzgarlarının oluşturduğu anaforlar.
Denizcilik Müsteşarlığı Trabzon Bölge Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, 1994 yılında Acaristan Cumhuriyeti'ne ait SCS 55 adlı balıkçı gemisi, Gürcistan'a ait 069 MPK savaş gemisi ile Rusya'ya ait Bangor adlı kuru yük gemisi karasularımızda battı. Bangor, hava muhalefeti nedeniyle batarken, SCS 55 ile 069 MPK savaş gemisinin batma nedenleri ise belirlenemedi.
Kuru yük gemilerinden Selim Kalkavan 1995'te, Ahmet Akdeniz ise 1997'de hava muhalefeti ve su alma nedeniyle batarken, 1999'da Lütuf adlı kuru yük gemisi ile Ezgi adlı balıkçı teknesi kayboldu, Mine K, Kaptan Şükrü ve Soydan Okan adlı kuru yük gemileri ise karaya oturdu.
Alican Deval, Alaşehir, Gökhan Reis ve Mustafa Reis hava muhalefeti nedeniyle, bir Ro-Ro gemisi olan Gürgen-II ise yangın sonucu battı. İsimleri bulunmayan iki balıkçı teknesi alabora, bir balıkçı teknesi ise hava muhalefeti nedeniyle battı.
Kazalarda, Trabzon'un Beşikdüzü İlçesi'nde 20 Mayıs 2000'de alabora olan iki teknede 38, Rize'nin Pazar açıklarında hava muhalefeti nedeniyle batan Alican Deval'de 7, Gürgen-II'de ise 1 kişi hayatını kaybetti.
Karadeniz'de karayel ve yıldız rüzgarlarının çok etkili olduğunu belirten yetkililer, bu rüzgarların oluşturduğu iki büyük anaforun ve dip akıntılarının gemiler ve balıkçı tekneleri için çok tehlikeli olduğunu ifade ettiler.
Sorumluluk sahalarında 9 liman baÅŸkanlığı bulunduÄŸunu kaydeden yetkililer, 8-9 knot kuvvetinde rüzgar estiÄŸi taktirde liman baÅŸkanlıklarının gemilere çıkış izni vermediÄŸini bildirdiler.Â
  Â