Güncelleme Tarihi:
Karadeniz’ i Akdeniz’ e bağlayacak olan ve toplam uzunluğu 653 kilometre olan bölünmüş yol projesi yaklaşık 138 yıl önce gündeme gelmiş olmasına rağmen 2004 yılından itibaren hız kazandı.
YOL KAÄžIT GÄ°BÄ° Ä°KÄ°YE AYRILDI / FOTO GALERÄ°
OTOYOL BÖYLE Ä°KÄ°YE AYRILDI / WEB TV Â
Ordu’dan başlayan projenin Ulubey İlçesi Aydınlar Köyü’ndeki kısmı çöktü. Yaklaşık 3 ay önce istinat duvarı yapılmadan asfaltlanarak kullanıma hazır hale getirilen yol geçen ay yaşanan selin ardından alt zeminini oluşturan toprağın kayması sonucu kağıt gibi ikiye ayrıldı. 4 metreye varan derin yarıklar oluştu. Bunun yanında çevredeki bazı evlerin duvarlarında da çatlakların oluşmasına neden oldu.
Aydınlar Köyü Muhtar Azası 60 yaşındaki Orhan İlhan, "Yağmurla birlikte toprak yolu da aldı gitti. Ne tedbir aldılar, ne istanat duvarı yaptılar. Hiçbirşey yok. Buraya Karadeniz-Akdeniz Yolu diyorlar, Dereyolu diyorlar. Yani böyle Karadeniz-Akdeniz Yolu yapacaklarsa ben artık bilemiyorum. Bu yoldaki yarık metrelerce gidiyor, çok tehlikeli" dedi. Aynı köyde yaşayan 58 yaşındaki Oktay İlhan da, kendi oturduğu evin zemin ve duvarında çatlaklar oluştuğunu belirterek, "Yol, evimi kullanılamaz hale getirdi. Köyümü terk etmek zorunda kaldım. Ordu’ya kiraya yerleştim. Derdimize biran evvel çözüm bulunmalı" diye konuştu.
Yolda meydana gelen yarıklarda ortaya ilginç enstantaneler çıkardı. Bazı vatandaşlar yarılan yolun içine girerek hatıra fotoğrafı çektirdi.
      Â
Karadeniz Sahil Yolu
KARADENİZ- Akdeniz Bölünmüş Yol Projesi’nin geçmişi 1873’lü yıllara kadar dayanıyor. İlk olarak Sultan Abdülaziz döneminde gündeme gelen yol, 2. Abdülhamit Dönemi’nde 1882-1885 yılları arasında Sivas Valiliği yapan Halil Rıfat Paşa’nın çabalarıyla yeniden gündeme getirildi. Ancak yine yapılamadı. 1885-1890 yılları arasında Mühendis Çıngıryan Efendi, 1908 yılında Erkan-ı Harp Yüzbaşısı Şevki Efendi ve son olarak 1926-1928 yılları arasında dönemin hükümet programına da alınan Karadeniz-Akdeniz Yol Projesi’nin ilk temeli, 1929 yılında dönemin Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt tarafından atıldı. Güzergah tartışmaları yüzünden 1933 yılında çalışmaları birkez daha durduruldu. 1970’li yıllarda tekrar gündeme getirildiyse de olası bir Sovyet işgalinde tankların Karadeniz’den İç Anadolu’ya kolayca ulaşmasını sağlayabileceği gerekçesiyle, bir kez daha çalışmaları durduruldu. Son olarak 2004 yılında Ak Parti Ordu Milletvekili ve dönemin Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler tarafından 2004 yılında yeniden yatırım programına alındı.