Kara Cuma'da bazı dinamikler değişiyor

Güncelleme Tarihi:

Kara Cumada bazı dinamikler değişiyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 26, 2009 12:58

ABD’deki perakende şirketlerinin kayıtlarındaki zararı, kâra çevirdikleri gün olarak bilinen çılgın alışveriş günü Kara Cuma’da bu yıl resesyonun etkisiyle bazı dinamiklerin değiştiği görülüyor.

AKILLARDA KALAN KARA CUMA GÖRÜNTÜLERİ

 

ABD'de alışveriş çılgınlarını sokaklara dökülüp, en iyi pazarlıkları yapacağı Kara Cuma için, ekonomik krizden darbe alan perakende şirketleri farklı stratejiler belirlerken, online alışveriş, öne çıkan bir seçenek olarak dikkat çekiyor

 

The New York Times’da “Retailers Extend Deals Beyond Black Friday” başlığıyla yayımlanan haber/analizde, ABD’de mağazaların büyük indirimler yaptığı ve en iyi pazarlıkların yapılacağı gün olarak bilinen, şükran gününü takip eden Cuma, yani Kara Cuma için şirketlerin daha önce görülmemiş strateji değişikliklerine gittiği belirtildi.

 

Haber/analizde ayrıca, bu ekonomik ortama direnç göstermesi gereken perakende şirketlerinden bazılarının sezon içinde ve sonraki dönemlerde indirimler yaparak daha başarılı olacaklarına inandıklarına dikkat çekildi.

 

UCUZ FİYAT UCUZ ÜRÜN

Ekonomik krizin yarattığı talep azlığından fazlasıyla etkilenen  perakende zincirlerinin bu sene geçen yılki kadar büyük indirimler yapmayacağı biliniyor. Zincirler ayrıca harcama yapmaktan korkan tüketicileri çekmenin yolunun indirimleri bütün bir yıla yaymaktan geçtiğine inanıyor.  

 

“Kara Cuma’da tüketiciler ucuz malları ucuz fiyatlara alır” diyen indirimli ürünlerin satıldığı online alışveriş sitesi dealnews.com’un editörüDaniel de Grandpre, Kara Cuma'da kaliteli ürünlerin satışa çıkmayacağına dikkat çekiyor.

 

Durum böyle olsa da tüketiciler o gün elbette kaliteli ürünleri de indirimli fiyatlara alabilecekler ancak satışa çıkacak ürünler, özellikle tüketici elektroniği ürünleri ekstra özelliklere sahip olmayan, basit ve kalitesiz ürünler olacak. Ya da Kara Cuma dolayısıyla zaten indirime girecek, eski model ürünler satışa sunulacak.

  

LÜKS MAĞAZALAR DİKKATLİ OLMALI

Genelde ucuz fiyatlarda satılabilecek ürünlerin indirimde olacağı Kara Cuma’da lüks ürün şirketlerine yer yok gibi görünüyor. Online alışveriş sitesi dealnews.com’un editörü Daniel de Grandpre, lüks perakende şirketlerinin Kara Cuma’nın pazarlık temelli mantığına uygun olmadığını dile getirdi.

 

Daniel de Grandpre aynı zamanda lüks perakende şirketlerinin, ABD’de alışveriş çılgınlığının yaşanacağı güne kendi statülerine uygun indirimler yaparak katılabileceğine de dikkat çekiyor. Lüks ürün perakendecilerinin diğer mağazaların yaptığı gibi sabah çok erken saatlerde kapılarını açması gerekmiyor. Bununla birlikte ülkede Kara Cuma’da indirimlere gidecek lüks ürün mağazaların yeni ürünlerini indirimlere dahil etmeyeceği biliniyor.

 

MAL STOKLARI ERİYECEK

ABD'de tüketici talebinin azlığı nedeniyle zarar etmek istemeyen pek çok mağaza ürün stoklarını azaltmıştı. Bu yüzden bu yıl mağazalar satışlarda stok sorunu yaşayabilir. ABD’nin ünlü lüks ürün mağazalarından biri olan Saks’ın pazarlama müdürü yardımcısı Kimberly Grabel, “En iyi ürünleri almak için bu yıl biraz erken hareket etmeniz gerekiyor” açıklamasını yaptı. Grabel, sokaklara çıkmaktansa evde internet üzerinden alışveriş yapmanın daha iyi olacağını belirtti.

 

ONLİNE ALIŞVERİŞ

Son yılların yükselen pazarlarından biri olan online alışveriş, Kara Cuma öncesi pek çok şirketin başvurduğu bir yöntem olarak dikkat çekiyor. ABD’li mağazaların büyük bir kısmı Çarşamba gününden itibaren kendi internet sitelerinde indirimli satışlara başladı bile. Örneğin ABD’nin ünlü lüks tekstil mağazası Saks Çarşamba gece yarısından sonra internet üzerinden indirimli satışlar yapmayı planlıyor.

 

ABD’de Kara Cuma öncesinde başlayan online alışveriş ya da mağaza içi indirimlerin sezon ortasına kadar devam etmesi bekleniyor. Kredi derecelendirme kurumu Moody’s’ in Yatırımcı Hizmetleri başkan yardımcısı Maggie Taylor “Bir kere indirime başlarsanız, sezon ortasına kadar durduramazsınız” açıklamasında bulundu.

 

Haberin Devamı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!