Kapak yazısı: Mülakata giriÅŸ kapınız

Güncelleme Tarihi:

Kapak yazısı: Mülakata giriş kapınız
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 26, 2004 14:37

Bilgisayarın ve İnternet’in inkar edilemeyecek nimetlerinden biri de bize sağladığı kolaylıklar. Örneğin, eskiden özgeçmiş yazmak ve göndermek ne kadar uzun sürerdi bir düşünün, şimdiyse her iş için aynı kapak yazısı (ön yazı) ve özgeçmişi kullanacaksanız günde yüzlerce başvuru yapabilirsiniz – bilgisayarın faresine tıklamaktan işaret parmağınız uyuşmazsa…

Haberin Devamı

Fakat bu etrafa kapak yazısı ve özgeçmiş fırlatarak kazanacağınız bir bilgisayar oyunu değil; önemli olan başvurduğunuz şirketten bir telefon gelmesi veya sizi mülakata çağırmaları. Başka insanların da birden çok başvuru yaptığını göz önüne alırsanız, kapak yazınızın ve özgeçmişinizin şimdiye dek hiç görülmemiş bir rekabetle karşı karşıya olduğunu ve fark edilmek için daha çok çalışmanız gerektiğini anlayabilirsiniz.

 

Daha önce yazdığınız özgeçmişinizi İnternet’te her gördüğünüz iş ilanına göndermenin iyi bir fikir olduğuna inandırmış olabilirsiniz kendinizi. Belki kaleminiz pek kuvvetli değildir ya da bütün marifetlerinizi kullanarak sağlam bir kapak yazısı yazıp sonra onu biraz değiştirerek farklı iş ilanlarına göndermeye karar vermiş olabilirsiniz. Fakat bu mantık sizi mülakata götürmeyebilir. Kapak yazınız ne kadar güçlü olursa olsun onu her şirkete gönderemezsiniz.

Haberin Devamı

Onların tarafından bakın

Kendinizi öbür taraftaki insan yerine koyun, yani iÅŸe alımdan sorumlu kiÅŸi. Yuvarlak sözler içeren, basmakalıp, defalarca kullanıldığı belli olan bir kapak yazısı düşünün. Åžimdi bir de tamÂsizin verdiÄŸiniz iÅŸ ilanına göre yazılmış; ilanının adayı neden ilgilendirdiÄŸini ve adayın da neden bu iÅŸ için uygun olacağını açıklayan bir kapak yazısı düşünün. Hangi baÅŸvuru sahibini mülakata çağırırdınız?

Kendinizi pazarlıyorsunuz

Tıpkı bir ürün satmak gibi, kendinizi pazarlamak da bulmacanın önemli bir parçası. Kapak yazınızı kendinizi pazarlama aracınız olarak görün. Bir şirket yeni bir ürün çıkardığında, pazarlama uzmanları reklamda kullanılan her sözcüğün yerli yerine oturduğundan emin olmak için saatlerini harcar. Hatta büyük şirketler reklam ve pazarlama için özel şirketlere başvurur.

Bu yüzden kapak yazısı için harcadığınız zamanı kaybedilmiş zaman olarak görmeyin. Aksine, büyük uğraşlar vererek ortaya çıkardığınız şeyle gurur duymalısınız. Günün büyük bir kısmını ya da bazen fazlasını kapak yazısı yazıp düzelterek harcamak mantıksız değildir. Başvurduğunuz şirket hakkında biraz araştırma yapmaya vaktiniz olursa edindiğiniz bilgiyi becerileriniz ve deneyiminizle birleştirdiğinizde diğerlerinden bir adım önde olacaksınız.

Haberin Devamı

Acı Gerçek

Maalesef pazarlama benzetmesi başka bir açıdan da geçerli. Şirketlerin müthiş pazarlama araçları hazırlamak için verdiği çabalara rağmen bazen bunun bir kısmı hedef kitleye ulaşmadan çöp kutusunu boylar. Aynısı sizin kapak yazınızın da başına gelebilir.

Fakat şunu da unutmayın; yaptığınız en küçük araştırma bile tahmin edemeyeceğiniz kadar işinize yarayabilir. Elinize her kağıt kalem alışınızda, ya da ellerinizi bilgisayarın klavyesine her götürüşünüzde yazma beceriniz biraz daha güçlenecek ve bu da uzun vadede kariyerinizde olumlu sonuçlar getirecektir.

 

Thad Peterson

 

http://resume.monster.com/articles/coverletter/

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!