Tolga ÖZBEK
Oluşturulma Tarihi: Şubat 23, 2008 00:00
Dural Havacılık Şirketi’nin sahibi Kaptan Pilot Feyzi Altunbulak Isparta’da 57 kişinin öldüğü uçağın enkazından bazı parçaların başka uçaklarda kullanılmak üzere söküldüğünü iddia etti. Bu parçaların bir kısmını yetkililere teslim eden Altunbulak, "Hasar gören parçalar yeniden kullanılırsa, büyük facia yaratır" dedi.
ISPARTA’da 30 Kasım’da düşen ve 57 kişiye mezar olan World Focus Havayolları’na ait uçağın enkazından bazı parçaların yolcu uçaklarında kullanılmak üzere ’Prima Havacılık’ tarafından söküldüğü iddia edildi.
Süleyman Demirel Havalimanı’na iniş için yaklaşan Atlasjet adına sefer yapan World Focus Havayolları’na ait uçak, Türbe Tepe’ye çarparak düşmüştü. Olayda 57 yolcu ve mürettebattan kurtulan olmadı. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne bağlı kaza kırım heyeti, Feridun Seren başkanlığında bölgeye geldi. Kırım heyeti, soru işaretleriyle dolu karar alarak enkazın kaldırılmasını uçağı düşen World Focus Havayolları’ndan istedi. Havayolunun elinde gerekli ekipman bulunmadığı için şirket, bu işlemi bakım hizmetleri veren, yolcu uçaklarına yedek parça sağlayan Prima Havacılık şirketine devretti. Prima da bu konuda uzman olan Dural Havacılık şirketi ile 5 Aralık 2007 tarihinde protokol yaptı. Anlaşmaya göre, Dural Havacılık şirketi, enkazın kesim-söküm işlemleri için ekipman ile işgücü sağlayacak, Prima firması da çalışmalara gözlemci olarak katılacaktı. Yoğun kar yağışı altında 6 gün süren çalışmalar sonrasında, enkaz parçaları dağdan indirildi ve Isparta Organize Sanayi Bölgesi’nde kiralanan bir depoya götürüldü.
ENKAZ DEPOYA KONDU
Dural Havacılık tarafından Ulaştırma Bakanlığı’na yazılan yazıda, parçaların bir bölümünün Prima Havacılık çalışanları tarafından söküldüğü iddia edildi. Dural Havacılık Şirketi’nin sahibi Kaptan Pilot Feyzi Altunbulak, bu iddiayı içeren yazıya Prima’nın sahibi Erdal Döker’e yazdığı mektubu da ekledi. Altunbulak, mektupta enkazdan kendisinin aldığı 25 kalem parçayı İstanbul’a getirdiğini belirterek, şunları yazdı: "Önce parçalar kullanılmasın diye spiral ile kesmeyi düşündüm. Ancak Prima’nın teknisyeni bir kısım parçaları depoya götürmüştü. Onları da senin elinden alabilmek ve koz olarak kullanabilmek için İstanbul’a kadar getirmek zorunda kaldım."
Pilot Altunbulak, bu parçaları dün SHGM Kaza Kırım Heyeti’ne teslim etti. Diğer parçaların Isparta’daki depoda olduğunu belirten Altunbulak, "Depo anahtarı Prima Havacılık’ta. Her biri kanıt olan parçaların tümüne SHGM derhal el koymalı ve güvence altına almalıdır" dedi.
Büyük facia yaratırKAPTAN Pilot Feyzi Altunbulak tarafından alınan 25 parça, Sivil Havacılık yetkilerine teslim edildi. Kanıt olan bu parçaların tekrar kullanılmasını önlemek için teslim ettiğini söyleyen Altunbulak, "MD serisi yolcu uçaklarında kaptan pilot olarak görev yapıyorum. Hasar gören, özelliğini yitiren parçalar uçaklarda yeniden kullanılırsa, ileride büyük sorunlara neden olabilir. Uçuş sırasında açılabilecek bir kapak, görevini yapmayacak bir pompa, büyük faciayı yanında getirir. Bu kanlı parçalar, başka insanların canına malolabilir" dedi.